Hvorfor må man ha en menstruasjon før man prøver på nytt?

Var hos gyn i dag og spurte om akkurat det, og han sa det var pga. det psykiske at de sa det, og at det ikke forelå noen spesiell medisinsk grunn til å vente (annet enn evt. komplikasjoner ved utskraping). Så vondt å høre om at dere mistet så sent i svangerskapet. Ønsker deg virkelig lykke til videre, og alt godt!
Var hos gyn i dag og spurte om akkurat det, og han sa det var pga. det psykiske at de sa det, og at det ikke forelå noen spesiell medisinsk grunn til å vente (annet enn evt. komplikasjoner ved utskraping). Så vondt å høre om at dere mistet så sent i svangerskapet. Ønsker deg virkelig lykke til videre, og alt godt!


Tusen takk for svar og omtanke! Første menstruasjon etter fødselen er snart ferdig, så nå krysser vi fingrene for at Lillebror sender en ny engel til mammas mage om ikke lenge!
 
Hei dere,

Vi måtte avslutte svangerskapet i uke 21 etter å ha fått beskjed på OUL om at barnet ikke var levedyktig. Nå vil vi prøve å bli gravide på nytt, men ble fikk beskjed på sykehuset om at jeg måtte ha en menstruasjon før vi kunne begynne å prøve på nytt.

Vet noen av dere hvorfor vi ikke kan begynne å prøve igjen med en gang, bortsett fra det psykiske. Er det medisinske årsaker til at jeg ikke bør bli gravid før jeg har hatt en menstruasjon?
Vi valgte senabort av samme grunn og datteren vår ble født 20januar. Nå vet ikke jeg om dere vet hvorfor barnet ikke var levedyktig, men vi har nå fått beskjed om at vi anbefales å vente enda 8uker før vi begynner å prøve.
Grunnen er fordi vi venter på fosterdiagnostikk sitt svar på årsaken til at barnet vårt ikke var levedyktig.
Rikshospitalet ønsker at vi venter til de er ferdig med diagnosering for at de skal kunne følge oss opp riktig ved neste svangerskap. For vår del leter de jo da etter en sykdom som de eventuelt kan teste morkaka for i neste svangerskap.

Har hørt som andre sier og at kroppen ikke er helt klar for et svangerskap med en gang, at man bør vente litt for at egget skal feste seg ordentlig til livmorsveggen..
 
Vi valgte senabort av samme grunn og datteren vår ble født 20januar. Nå vet ikke jeg om dere vet hvorfor barnet ikke var levedyktig, men vi har nå fått beskjed om at vi anbefales å vente enda 8uker før vi begynner å prøve.
Grunnen er fordi vi venter på fosterdiagnostikk sitt svar på årsaken til at barnet vårt ikke var levedyktig.
Rikshospitalet ønsker at vi venter til de er ferdig med diagnosering for at de skal kunne følge oss opp riktig ved neste svangerskap. For vår del leter de jo da etter en sykdom som de eventuelt kan teste morkaka for i neste svangerskap.

Har hørt som andre sier og at kroppen ikke er helt klar for et svangerskap med en gang, at man bør vente litt for at egget skal feste seg ordentlig til livmorsveggen..

Vi har allerede fått svar på alle prøvene og de viser at det ikke er arvelig eller grunn til å tro at feil kan oppstå ved neste svangerskap. Vår lille engel hadde så trang brystkasse at lungene ikke kunne utvikle seg, en veldig stor magebrokk og lever på utsiden av kroppen samt en alvorlig skjelettfeil. Legene kan ikke forklare det med annet enn uflaks..
 
Vi har allerede fått svar på alle prøvene og de viser at det ikke er arvelig eller grunn til å tro at feil kan oppstå ved neste svangerskap. Vår lille engel hadde så trang brystkasse at lungene ikke kunne utvikle seg, en veldig stor magebrokk og lever på utsiden av kroppen samt en alvorlig skjelettfeil. Legene kan ikke forklare det med annet enn uflaks..
Huff, stakkars liten

Håper dere får positiv test kjapt og at alt går bra neste gang ❤
 
Har hatt en dødfødsel. Da anbefalte de å vente en menstruasjon. Uten spesiell grunn.
Har også hatt en sa. Da anbefalte de også vente en mens, da var grunnen for å ungå sa igjen. Fordi at slimhinner og slikt gjerne ikke er optimale etter abort. Vi har valg etter sa'en å ha sex frem til mens, og blir vi gravid så er det Okei. Blir vi ikke prøver vi igjen ved neste runde.
 
Fikk samme anbefaling (vente en mens), som tidligere nevnt. Nå har jeg el og vi venter til mensen kommer, men så vil vi prøve igjen. Tror ikke det vil hjelpe noe på sorgen, men kanskje det vil hjelpe å glede seg over et nytt barn i magen, forhåpentligvis. Hadde tenkt å vente men vi klarer ikke ;)
 
Fikk beskjed om at slimhinnene har godt av å få bygge seg opp igjen. I tillegg trekker livmoren seg enda mer sammen i første mens, hadde altså sååå vondt første tr, så det jobba bra der nede. Det kan også være godt for psyken, selv om det kjennes ut som et helt år å vente til etter en mens.
 
Back
Topp