hvorfor lage......

Frøken Lillan skrev:
synes jo det er litt festlig at dette er noe dere tenker på nå, etter over et år her inne bare ;-)

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hvis man skal være så firkanta på det så bude jeg ha blitt nekta også da, siden snuppa mi kom i november...Greit nok at det ikke er offentlig forum, men da burde det blitt sendt ut invitasjoner på pm, og ikke nevnt her inne i det hele tatt...Nå måmanjo først bli med på fb gruppa, også videre derfra til det andre forumet... som ble laget fordi det var så mye nytt her, men det er da minst like mye nytt å sette seg inn i når alt er nytt.....Litt darlig av bv å lansere det før det var ferdig med så mange barnesykdommer bare;) Er jo ikke noe gøy når innlegg bare blir hvite for mange og sånn...

Caroline89 skrev:
Frøken Lillan skrev:
baby2212 skrev:
Kansje de som står for dette hemmelig/lukket forumet har noe lurt og si !? :-P 
Synes ikke de var så aktive selv akurat nå :-) hihih. 

de er jo på det hemmelige forumet, hihi emoticon

Nice emoticon

Jeg har ikke hatt mulighet å legge inn innlegg her jeg..så nei..jeg har ikke vært spesielt aktiv på BV.
Nå får man kanskje lest svarene mine?
Ser jo at det er flere her nå som ikke har vært aktivwe på desemberforumet tidligere.. og synes det er litt merkelig at noen blir så sinte for å ikke være med i ett forum de ikke har deltatt aktivt i...

marihøna30 skrev:
Hvis man skal være så firkanta på det så bude jeg ha blitt nekta også da, siden snuppa mi kom i november...Greit nok at det ikke er offentlig forum, men da burde det blitt sendt ut invitasjoner på pm, og ikke nevnt her inne i det hele tatt...Nå måmanjo først bli med på fb gruppa, også videre derfra til det andre forumet... som ble laget fordi det var så mye nytt her, men det er da minst like mye nytt å sette seg inn i når alt er nytt.....Litt darlig av bv å lansere det før det var ferdig med så mange barnesykdommer bare;) Er jo ikke noe gøy når innlegg bare blir hvite for mange og sånn...

Jeg fikk link på pm etter å ha sendt til Lottis, uten å bli invitert på facebook først.

Jeg har alltid vært veldig åpen her på bv, men så kjenner jeg heller ingen som sniker på meg(ihvertfall ikke som jeg vet). Står også for det jeg sier, men føler selv at på et lukket forum med kun desember jenter, som jeg har blitt glad ,i så er det letter å åpne seg enda mere. Man tenker jo på at innleggene kommer opp på google.
Synes det er trist at det skal bli krangling ut av dette, vil jo at alle skal være velkomne. Men kan skjønne at hvis noen som har 0 innlegg på 1 år melder seg inn i lukket forum, så blir man mistenksomme.Man "vet" jo da ikke hvem det er.
Men dere som har få innlegg, vil kanskje føle at det er tryggere å spørre eller kommentere ting på et lukket forum?

~Ugla~ skrev:
Caroline89 skrev:
Frøken Lillan skrev:
baby2212 skrev:
Kansje de som står for dette hemmelig/lukket forumet har noe lurt og si !? :-P 
Synes ikke de var så aktive selv akurat nå :-) hihih. 

de er jo på det hemmelige forumet, hihi emoticon

Nice emoticon

Jeg har ikke hatt mulighet å legge inn innlegg her jeg..så nei..jeg har ikke vært spesielt aktiv på BV.
Nå får man kanskje lest svarene mine?
Ser jo at det er flere her nå som ikke har vært aktivwe på desemberforumet tidligere.. og synes det er litt merkelig at noen blir så sinte for å ikke være med i ett forum de ikke har deltatt aktivt i...

Hva regnes som lite aktiv da!?
Det er det som skurrer litt hos meg, hva må liksom til for at en er "kvalifisert" til lukket forum? :-) 

Jeg kan bare prate for meg selv, og jeg er ikke sint for dere har laget ett hemmelig/lukket forum,men det er jo litt spesielt og lage ett forum utenom det som alle desemberjentene har sittet på nå i 1år og skrevet masse , som en da må spørre om lov og bli med i :-/ 
Det blir for meg en slags venninde-forum greie :-P  
Og det er jo en koselig ting det,men da kunne dere kalt det noe annet enn ett hemmelig/lukket forum på BV,for det det egentlig er det er ett forum for de som skriver/prater mest sammen... og det må de bare ha de som vil det,men synes dere har opplyst så veldig om dette hemmelige forumet....nesten som det skal "friste" de som ikke er med :-/

Men igjen,ikke sint :-) 
Synes bare dere kunne latt være og ha det derre at en må spørre om lov og bli med, da kunne dere heller sendt PM eller mld til de dere vil ha med i forumet... :-D 

woow, det ble jo langt jo :-/ jaiks...

Vi er 85(!) stk der inne..Jeg opplever ikke dette som en venninnegjeng..
Og årsaken til at forumet ble startet har blitt skrevet flere ganger.

mye pga tekniske problemer og fordi folk ønsket å unngå at innlegg kunne googles og at absolutt alle kunne lese

Jøsses, for en oppstandelse! emoticon

Jeg for min del trodde først at BV var lukkede forum. Så dum var jeg emoticon
Og syns det var ganske kjipt da jeg fant ut at det ikke var det..

Poenget med et lukka forum er vel mer som å "flytte" dette forumet bak lukkede dører - MED alle desembermammaene?

Jeg liker hvertfall bedre å "utlevere" med på et sted postmannen ikke kan google det frem, har ikke noe med hvem som er "kule" her inne å gjøre. Det blir vel å dra den litt langt utpå vidda =)

Kjenne eg blir litt varme her eg sitte :/

For hvem har sakt at det er en skreven rett og være med på det lukkete forumet??

Å hvem er det som trykker det ''hemmelige'' forumet i tryne på di som har lyst å være med...

Og hva i huleste er vitsen med å være med hvis du ikke er aktiv? Det går jo fremdeles an og skrive på BV forde om det er et ''hemmelig'' forum i tillegg!!!

Å meningen med det lukkete forumet er jo at folk skal spørre om ting di evt ikke tørr og spørre om her inne, å hvis di som ikke er aktiv her inne ikke har tid til å være aktive, hva er da vitsen i å være med på det lukkete forumet??

Å det lukkete forumet er ikke det samme som BV, for det lukkete forumet er åpnet på eget initiativ... Så da må vel di som er admin og di som er mest aktiv få bestemme over forumet selv...??

Hvis jeg oppretter et forum selv, for ''ikke røykere'' skal alle som ikke røyker ha RETT på og være der inne da??

Forstår ikke probleme, og lottis og ugla har ikke godtatt di som ikke har GRUNN for hvorfor di vil være med i forumet.. Så da kan vi jo stille spm om HVORFOR di ikke vil svare på hvorfor di vil være med!!!!

Kan ikke alle som ønsker å være med sende en pm til lottis eller ugla. Værre er d ikke. 

DEt står mye her om kriterier for å bli med, men det komiske er jo at de på det andre forumet heller ikke er sikker på hvilke "kriterier/regler osv" som skal gjelde. Så vær forsiktige med hva en sier, det er jo ikke meningen å såre noen.

Dette har hele tiden vært et koselig forum, vi har jo skrytt av oss selv, at vi har vært bedre enn andre forum til å unngå å henge ut folk.

jeg føler ikke at vi krangler her inne, jeg gjør ikke det ihvertfall. Det er faktiskt dem som kommer inn å beskytter det hemmelige forumet som har størst anntall utropstegn her, fnis.

Men jeg forstår veldig godt at det blir reaksjoner når etpar stk starter et forum, får alle de aktive inn der, og BESTEMMER hvem som skal være med og ikke. Å sammenligne det med røykere er jo helt bak mål da. Her er det dere på det hemmelige forumet som sier at det er laget et forum for kun desembermammaer, men det er jo bullshit - for alle desembermammaene får jo ikke komme inn ? hvem setter kriteriene, og hva er kristeriene egentlig ? Hvor aktiv må man være ? 5 innlegg om dagen, 2 innlegg hver 3 mnd ?

Synes det er synd at det skal bli sånn som dette her jeg, ser det har blitt sånn på de andre forumene også, plittet pga hemmelige forum.

Jeg må si jeg er overlykkelig for det LUKKEDE forumet. Jeg trives der inne, fordi der fungerer alt som det skal. Her ikke på nye BV er det bare rot. Kan ikke se hva alle skriver, folk kan ikke se hva jeg skriver osv. osv.... bare rot.

Og det er jo dette som er grunnen til at det nye forumet ble opprettet. BV klarer jo ikke fikse opp i problemene her inne!

Jeg har heller ikke fått tilgang, jeg skriver ikke mange innlegg, men har god nytte av mange av trådene og finner svar i de.. hva er da vitsen med å lage en helt ny tråd med samme tema bare for å lage en tråd!?

Dere forsvarer dere med at alle desembermammaene skal få være med, men så kommer det kriterier for hvem som kan være med..da er det plutselig ikke det lenger.. Jeg syns det er dumt fordi såklart "mister" man en del nyttige tråder og informasjon man kunne fått ved at så mange har gått over til det andre forumet. OG hva er greia med å legge linken på facebook? De som har tilgang der burde da få tilgang på det lukkede forumet!? De fleste som dere får forespørsel fra har jo funnet linken der...

Latterlig hele greia! Og å sammenligne det med en røykegruppe er bare tull, ikke det samme i det hele tatt...

Kan ikke skjønne hvorfor dere på det lukkede forumet reagerer så sterkt på det som blir sagt her inne. Det eneste det går på her er at ikke alle blir inkluderte, og det er fakta. Om det så bare hadde vært snakk om én person (som er en del av desember 2010) som ikke får bli medlem, så vil det si at ikke alle er inkluderte og ikke alle er velkommen videre i desember 2010 forum.

Den som ikke kan forstå hvorfor dette blir urettferdig behandling, eller hvorfor folk reagerer bør kanskje tenke seg om et par ganger.

Og det å sammenlikne dette med røykere og ikke røykere var helt på trynet så det er sagt.

Som det har blitt gjentatt flere ganger over her : du er på vei til å poste et innlegg med noe du lurer på, men så ser du at det finnes et annet innlegg med akkurat det samme spørsmålet. Skal du da legge ut et nytt innlegg med eksagt det samme spørsmålet, kun for å ha postet et eget innlegg?

Sånn som jeg, har ikke skrevet allverden av innlegg her inne. Jeg har vært MYE på babyverden både under svangerskapet og etter. Jeg har delt en del personlig her inne selv, og også svart en del på andre. Men det har også hendt at det har gått en lang periode uten eget innlegg da jeg har funnet svar i et annet. Det sier seg vel selv at jeg ikke lager et nytt innlegg med nettopp det samme som i nabo-innlegget?

Altså jeg gir blanke i det lukkede forumet. Får jeg ikke bli medlem fordi dere admins ikke har lagt merke til meg, eller fulgt meg, eller rett og slett ikke liker meg - så greit. Men jeg står opp for de andre stakkarsene som gjerne har lyst, men ikke får lov til å være en del av dere lengre. For det er nemlig det det har blitt nå, oss og dere.

Veldig synd at det har blitt slike grupperinger. Som det ble sagt: Lukkede forum har splittet flere andre forum på bv, men jeg ville aldri trodd det skulle skje desember.

AnetteSkalBliMamma skrev:
Jeg har heller ikke fått tilgang, jeg skriver ikke mange innlegg, men har god nytte av mange av trådene og finner svar i de.. hva er da vitsen med å lage en helt ny tråd med samme tema bare for å lage en tråd!?

Dere forsvarer dere med at alle desembermammaene skal få være med, men så kommer det kriterier for hvem som kan være med..da er det plutselig ikke det lenger.. Jeg syns det er dumt fordi såklart "mister" man en del nyttige tråder og informasjon man kunne fått ved at så mange har gått over til det andre forumet. OG hva er greia med å legge linken på facebook? De som har tilgang der burde da få tilgang på det lukkede forumet!? De fleste som dere får forespørsel fra har jo funnet linken der...

Latterlig hele greia! Og å sammenligne det med en røykegruppe er bare tull, ikke det samme i det hele tatt...

Har du blitt nektet tilgang der, eller har du forandret nicket ditt????
Da er det nemlig ikke så enkelt å vite hvem du er!emoticon

[Lottis] skrev:
1. Det er et privat/lukket forum - ikke særlig hemmelig.
2. Ingen er nektet tilgang. Noen er blitt spurt om en god grunn for å få tilgang fordi de ikke har vært så aktive her på åpen.. For at forum skal være privat må det være en viss trygghet der inne. Er man ikke aktiv på åpen - har man ikke behov for privat.
3. Hvis det er et forum for de kule kidsa er vi utrolig mange kule kids må jeg si.
4. Man må ikke være medlem på facebook for å få tilgang.

Jeg skjønner at folk blir fornærmet for å ikke få umiddelbar tilgang, men istedenfor å lage en gjøre-narr-av-tråd på forumet kan man kanskje prøve å forklare hvorfor man ønsker tilgang og hvorfor man bør få det i forespørselen. Det er ikke en direkte god søknad ihvertfall. Og etter å ha lest hvordan noen av dere henger ut noen av oss angrer jeg vel ikke direkte på at vi godkjenner manuelt.
Hvis det private forumet er så teit står dere fritt til å la være.
Det er et tilbud, en mulighet. Ikke en rettighet eller et krav.
Jeg tenkte å henge begge steder, men jeg føler ikke helt for det lenger i grunnen.

Bra sagt, Lottisen!emoticon

Vil påstå at mange av kommentarene i denne tråden er direkte ufyselige og totalt misforstått!

Caroline89 skrev:
Kan ikke skjønne hvorfor dere på det lukkede forumet reagerer så sterkt på det som blir sagt her inne. Det eneste det går på her er at ikke alle blir inkluderte, og det er fakta. Om det så bare hadde vært snakk om én person (som er en del av desember 2010) som ikke får bli medlem, så vil det si at ikke alle er inkluderte og ikke alle er velkommen videre i desember 2010 forum.

Den som ikke kan forstå hvorfor dette blir urettferdig behandling, eller hvorfor folk reagerer bør kanskje tenke seg om et par ganger.

Og det å sammenlikne dette med røykere og ikke røykere var helt på trynet så det er sagt.

Som det har blitt gjentatt flere ganger over her : du er på vei til å poste et innlegg med noe du lurer på, men så ser du at det finnes et annet innlegg med akkurat det samme spørsmålet. Skal du da legge ut et nytt innlegg med eksagt det samme spørsmålet, kun for å ha postet et eget innlegg?

Sånn som jeg, har ikke skrevet allverden av innlegg her inne. Jeg har vært MYE på babyverden både under svangerskapet og etter. Jeg har delt en del personlig her inne selv, og også svart en del på andre. Men det har også hendt at det har gått en lang periode uten eget innlegg da jeg har funnet svar i et annet. Det sier seg vel selv at jeg ikke lager et nytt innlegg med nettopp det samme som i nabo-innlegget?

Altså jeg gir blanke i det lukkede forumet. Får jeg ikke bli medlem fordi dere admins ikke har lagt merke til meg, eller fulgt meg, eller rett og slett ikke liker meg - så greit. Men jeg står opp for de andre stakkarsene som gjerne har lyst, men ikke får lov til å være en del av dere lengre. For det er nemlig det det har blitt nå, oss og dere.

Veldig synd at det har blitt slike grupperinger. Som det ble sagt: Lukkede forum har splittet flere andre forum på bv, men jeg ville aldri trodd det skulle skje desember.

Jeg har veldig lyst til å være begge steder, men føler meg ikke så veldig velkommen her lenger!

Oi, tenk at det skulle bli en så ekkel stemning mellom oss desembermammaer bare fordi at det kreves en viss trygghet inne på det lukkede forumet.
Jeg ville tro at de fleste ville likt at det var såpass trygt der at man ikke trengte å holde mer igjen - med tanke på at det er veldig mange som har åpnet seg mer.
Må si jeg ble veldig lei meg da jeg leste denne tråden, mange herlige jenter som skuffet meg nå, og som i tillegg har skrevet masse negative ting om oss der inne :(
Ser mer ut til at dere har satt OSS i en bås nå - de teite på det lukkede forumet - :(

Som jeg skrev tidligere er det ingen måte noen hensikt å henge noen ut. Men når det blir lagt ut innlegg her fra både den ene og den andre "jeg fikk avslag jeg.. Ja ja.. Er vel ikke god nok da" osv, da kjenner jeg at jeg blir smålig irritert for å være ærlig.. Jeg synes ikke det er sånn det skal være her inne, og det var ingen mening fra min side å skille oss som oss og dere, men det var sånn jeg forstod det hadde blitt i og med at ikke alle ble inkludert.

Nå ser jeg jo dere sier at ingen har blitt nektet adgang, men at de har fått et spørsmål om å begrunne hvorfor de skal få være med i og med at de så og si ikke har vært aktiv i det hele tatt her inne, og da stiller saken seg i et helt annet lys. Hvertfall fra min side. Hvis ingen har blitt nektet, så er det jo ingenting å diskutere lengre, da får jo alle en sjanse! :)

Men dere trenger ikke si dere ikke føler dere velkommen her inne osv, for det står ganske klart og tydelig på flere innlegg her, at alle er velkomne på bv desember 2010 ;)

[Lottis] skrev:
1. Det er et privat/lukket forum - ikke særlig hemmelig.
2. Ingen er nektet tilgang. Noen er blitt spurt om en god grunn for å få tilgang fordi de ikke har vært så aktive her på åpen.. For at forum skal være privat må det være en viss trygghet der inne. Er man ikke aktiv på åpen - har man ikke behov for privat.
3. Hvis det er et forum for de kule kidsa er vi utrolig mange kule kids må jeg si.
4. Man må ikke være medlem på facebook for å få tilgang.

Jeg skjønner at folk blir fornærmet for å ikke få umiddelbar tilgang, men istedenfor å lage en gjøre-narr-av-tråd på forumet kan man kanskje prøve å forklare hvorfor man ønsker tilgang og hvorfor man bør få det i forespørselen. Det er ikke en direkte god søknad ihvertfall. Og etter å ha lest hvordan noen av dere henger ut noen av oss angrer jeg vel ikke direkte på at vi godkjenner manuelt.
Hvis det private forumet er så teit står dere fritt til å la være.
Det er et tilbud, en mulighet. Ikke en rettighet eller et krav.
Jeg tenkte å henge begge steder, men jeg føler ikke helt for det lenger i grunnen.

emoticon   Vet ikke hva det er - men jeg reagerte kraftig på denne settningen.

Kan du sitere hvor dere er hengt kraftig ut ? :)

Litt høy på "makt" eller,hehe??

Hva med å heller la alle bli med,og heller gi beskjed om at de som har null innlegg,iløpet av 1mnd,vil bli slettet.

(beklager å blande meg,men jeg syns dette var en dært barnslig)

Back
Topp