Hvorfor i helv.... skal

AnThoo

Forelsket i forumet
det være så vanskelig å legge lillegutt... Han har ikke et snev av rutiner inne, og bare hyler, vært hos kiropraktor så skal ikke være noe problemer.. Jeg er seriøst drit lei, orker snart ikke mer, koser meg ikke i det hele tatt, hele dagen går med på å grue meg til kvelden kommer, virker ikke som det er magen som er problemet heller.. han har blitt totalt vanskelig, både dag og natt og er nå 7 uker.. Sorry, måtte bare få det ut, jeg er så lei meg og frustert.. Mange sa at jeg ville få en annen gutt når man begynte med flaske, men nettene er værre, sover mindre og bare griner.. jeg gir opp!!!!

Har ingen tips, men var bare en tanke som slo meg. Kan det være at han ikke tåler melk? [8|] Men da burde han kanskje hatt vondt i magen? [8|] 

Sover han hvis han får sove på en av dere? Altså, er det bare det at han ikke vil sove alene?

Det er i alle fall slik her, lillegutt vil ikke sove alene, men han sovner på en av oss.
HAn bare hyler hvis vi legger han i senga..

Hvordan sover han på dagen?

Ikke gi opp!!
Det er tøfft nå, men det blir bedre!!!

jeg har faktisk tenkt tanken, burde man samråde seg med lege før man skifter til den de har på apoteket, kunne jo kjøpt den og se om det hjalp.. jeg har hørt om andre som ikke har tålt melk, de ga ikke noe tydlig tegn de bare gråt og gråt.. Jeg syntes så synd på gutten min, venter bare på at ting skal bli bedre for jo eldre han blir [:D]

Pappan har tatt over nå så da sitter jeg her litt å får ut frustrasjon, hehe.. det skal jo ikke være riktig at jeg gruer meg igjen til en ny dag, jeg vil bare kose meg med lille gullet mitt jeg[:)]

ORIGINAL: lillemæ

Hoff da! Hørtes ikke noe særlig ut..

Vet ikke om jeg har noe gode tips, men forandret han seg da du begynte med flaska?? Da er det jo i såfall nærliggende å tro at det kanskje er noe med fordøyelsen allikevell..

Klarer han å kvitte seg med lufta (raping og fising)? Hva med avføring??

Jeg føler kanskje at jo mer flaske han fikk jo værre ble det og nå får han bare flaske og det er blitt enda mer ille.. Jeg tror han raper greit og han har avføring en gang om dagen slik som flaskebarn skal.. Han sovner i to min så hyler han til igjen, akkurat som at det er en knip som kommer eller kan han bare være overtrøtt? er liksom ikke så greit dette her, hehe..

ORIGINAL: Pernillen

Sover han hvis han får sove på en av dere? Altså, er det bare det at han ikke vil sove alene?

Det er i alle fall slik her, lillegutt vil ikke sove alene, men han sovner på en av oss.
HAn bare hyler hvis vi legger han i senga..

Hvordan sover han på dagen?

Ikke gi opp!!
Det er tøfft nå, men det blir bedre!!!

Nei, han sovner ikke noen steder, ikke i vugga, senga, vogna, eller på noen av oss uansett om vi sitter eller går med han.. Han sover greit på dagen tror jeg.. idag sto vi opp 06.15 og da sov han ifra 07- 9.30 og så duppa han av fra 10.30-11 og så var han våken frem til jeg endelig fikk han til å sove igjen fra 15- 19 og nå har han hylt siden kl 20..

Ikke morsomt når det er slik.. [8D]
Som regel har ting enkle løsninger.. det kan være problemer med magen/ luft/rap..
Trøsten må vel være at om få måneder får de fast føde og da blir det brått enklere[;)]

Ville nok hørt med hs eller lege, men de på apoteket har ganske god peiling og. [:)] Men kan da vel ikke være farlig å prøve den melka, for det inneholder vel alt av næring ol. [8|] Likevel er det nå dumt å gå utfra at han ikke tåler melk og så gjør han det likevel, med tanke på grøt ol senere og. [8D] Men vet ikke om de finner ut at noen har melkeintoleranse så tidlig heller, er kanskje bare elimineringsmetoden som fungerer...[&:] Tenker litt skriftlig her nå, men kom vel fram til at det er lurt å forhøre seg med ekspertisen før man setter i gang! [8D]

Isj... [&:] Prøvd maltekstrakt? Fennikelte? Hvilken mme bruker dere? Hva slags flasker bruker dere? Bare hiver ut spørsmål her nå altså! Og mme fra apoteket er kanskje verdt å prøve? Det gjorde vi! Og det utgjorde ikke noe forskjell, så vi gikk tilbake til vanlig... Som sagt: Bare hiver ut spørsmål i alle retninger her nå. Vi får prøve så godt vi kan å hjelpe hverandre jenter! [:)]

ORIGINAL: MammaNina

Isj... [&:] Prøvd maltekstrakt? Fennikelte? Hvilken mme bruker dere? Hva slags flasker bruker dere? Bare hiver ut spørsmål her nå altså! Og mme fra apoteket er kanskje verdt å prøve? Det gjorde vi! Og det utgjorde ikke noe forskjell, så vi gikk tilbake til vanlig... Som sagt: Bare hiver ut spørsmål i alle retninger her nå. Vi får prøve så godt vi kan å hjelpe hverandre jenter! [:)]

Nei jeg har ikke prøvd sånn te og skal prøve å bli enda flinkere med malt for det har jeg.. Vi bruker hipp og har mam, avent ( de fra apoteket) og tommee teppee (?) flasker.. det som også bekymrer meg er at han spiser lite (men har våte bleier, ikke feber og bæsjer en gang om dagen). han spiser rundt 80-100 ml bare.. dette er dag nr to med bare mme, kan det ha noe å si? [:)]

tusen takk for svar altså [:)] setter så stor pris på hjelpen jeg får her inne.. dere er supre jenter [:D]

ORIGINAL: AnThoo

Nei jeg har ikke prøvd sånn te og skal prøve å bli enda flinkere med malt for det har jeg.. Vi bruker hipp og har mam, avent ( de fra apoteket) og tommee teppee (?) flasker.. det som også bekymrer meg er at han spiser lite (men har våte bleier, ikke feber og bæsjer en gang om dagen). han spiser rundt 80-100 ml bare.. dette er dag nr to med bare mme, kan det ha noe å si? [:)]

Fennikelte fungerte veldig fint her altså! Kjøp på helsekosten. Vi kjøpte også sprøyte på apoteket til å gi han med. Ga han 3-5ml lunken te midt i måltidet en gang om dagen, men skader ikke å gi til hvert måltid. Har du lagt merke til hva slags flaske han tar best da? I såfall, bruk den og ikke bytt. Jeg prøvde flere typer om hverandre en stund, og det ble bare tull! Så fant jeg ut at avent sin var best for han og har siden kun brukt de flaskene. Ser at bebbisen din ikke er så gammel enda, så 80-100 ml er sikkert greit det. Og ingen er like! Alle spiser forskjellig mengde. Så lenge du merker at han er mett, så tror jeg ikke du skal bekymre deg altså... [:)]

ORIGINAL: Frøgen

Har du prøvd noe så enkelt som sutt?[:)]

Min kan være kjempe urolig, men får han sutten så er det bom still..... Rett og slett.

Jeg har ellers ingen råd.. Eller jo, kanskje du kan prøve å legge en kosefille halvveis over ansiktet hans når du legger han?
Ha det godt og varmt i senga ved å varme opp med varmeteppe/varmeflaske etc..
Dennisen min kan fint skrike og hyle og være tilsynelatende våken, men er kjempesliten og må bare hjelpes i søvn noen ganger..

Her suttes det i vei, men han vil ikke ha den heller når han er sånn som han er.. ja, skal faktisk kjøpe varmeflaske og sånn koseklut har vi prøvd, men jeg klarer ikke roe meg når han sovner med den for tar jeg den bort våkner han og jeg er så redd for at han skal få den over seg [&:]

Fennikelte fungerte veldig fint her altså! Kjøp på helsekosten. Vi kjøpte også sprøyte på apoteket til å gi han med. Ga han 3-5ml lunken te midt i måltidet en gang om dagen, men skader ikke å gi til hvert måltid. Har du lagt merke til hva slags flaske han tar best da? I såfall, bruk den og ikke bytt. Jeg prøvde flere typer om hverandre en stund, og det ble bare tull! Så fant jeg ut at avent sin var best for han og har siden kun brukt de flaskene. Ser at bebbisen din ikke er så gammel enda, så 80-100 ml er sikkert greit det. Og ingen er like! Alle spiser forskjellig mengde. Så lenge du merker at han er mett, så tror jeg ikke du skal bekymre deg altså... [:)]

da skal jeg fikse sånn te i morgen, hvordan blander du den? [:)] Ja, får prøve å finne ut hvem han tar best, virker som han liker mam smukken veldig godt, blir liksom ikke helt klok på disse flaskene, hehe..

da skal jeg fikse sånn te i morgen, hvordan blander du den? [:)] Ja, får prøve å finne ut hvem han tar best, virker som han liker mam smukken veldig godt, blir liksom ikke helt klok på disse flaskene, hehe..

Jeg fikk beskjed på helsekosten at jeg skulle blande 1ts fennikelte med en kopp varmt vann. Det fungerte overhodet ikke! Så jeg brukte en full sånn te-sil og 3/4 kopp med vann og lot den trekke i 10 min. DA hadde den funksjon gitt! [;)] Da ble det rapet og prompet i alle retninger! [:)] Nei, det er ikke lett å vite hva som er best. Tror det er individuelt alt dette jeg. Hvilken flaske barnet vil ta, hva slags mme du skal bruke osv osv. Må prøve seg frem rett og slett! Er virkelig en vanskelig jobb vi har når de søte små ikke klarer å si ifra hva det er som plager dem... [:(]
Men lykke til og håper et av rådene fra en av oss kan fungere for deg! [:)]

Off så tøft for deg![:(] Vi har hatt store poroblmer med å få lillegutt til å sove.Har prøvd allverdens av muligheter. Men det som funker best for oss er at jeg drikker to kopper ammete om dagen, gir han litt av lunken te på te-skje og legger han med uro over senga. Lykke til! Prøv å tenk på at det blir bedre etterhvert.. Mange som sier at tre mnd er magisk. Vi får håpe det stemmer![:)]

Han drikker jo veldig lite mme hvor ofte får han?? Kansje det er for lite hull i tytten på flasken??

Min sønn han hadde melke allegri og vi byttet til apotek melk men den hjalp ikke ble bare sprut gulp så vi gikk til collet..

Snakk med Hs kansje de kan hjelpe deg!!

ORIGINAL: 3barnsmor20

Sånn var gutten min fra en laaaang periode når han var rundt 4-8 uker, startet rundt 10-19 tiden og var sutrete og ikke fornøyd i minst 2-3 timer hveeer kveld [&o]

Det kan ikke være mme han ikke tåler da?

Ja, har tenkt på at det ikke er mme han tåler.. vi bruker Hipp idag, og jeg vil ikke tro at det er overgangen fra mm til mme som gjør det, for i 5 uker har jeg først gitt pupp på mme siden jeg ikke har hatt nok melk, så jeg vil tro han er vandt til mme egentlig.. Jeg gleeeder meg til han blir rundt tre mnd, alle sier det er den magiske alderen :)

Da skal vi til kiropraktor igjen idag [:D] Vi har hatt tre timer der før, men har lest om flere som har fått "tilbakeslag" så er jo verdt å prøve [:)] Jeg skal ringe helsestasjonen også, for jeg finner virkelig ikke ut hva det er.. Så masse svar, tusen takk.. jeg tar imot alle råd så nå skal jeg ut i kjøpe fennikelte [:D]

ORIGINAL: Maiå

Han drikker jo veldig lite mme hvor ofte får han?? Kansje det er for lite hull i tytten på flasken??

Min sønn han hadde melke allegri og vi byttet til apotek melk men den hjalp ikke ble bare sprut gulp så vi gikk til collet..

Snakk med Hs kansje de kan hjelpe deg!!

Tror hullet skal være greit, det renner ut munnvikene hans [:D] og han sluker maten eller de første 50 ml og så prøver vi å rape litt også sutter han litt og så vil han ikke ha mer, jeg går så litt rundt, skifter bleie og prøver igjen, men nei han er mett... han spiser ca hver 3 time, skjønner ikke at han holder med så lite mat.. han er en stor gutt - 7 uker og 5300gram og 58 cm [:D]

Back
Topp