Hvorfor er det greit å skremme gravide?

Tror rett og slett at de ikke tenker over hva de siser før de sier det. Jeg hørte så mange skrekkhistorier om fødsler og diverse da jeg gikk gravid med førstemann. Jeg var liiiivredd når jeg skulle føde, for jeg tenkte på alle de historiene jeg hadde hørt. Men jeg hadde en kjempegrei fødsel. Var jo vondt selvfølgelig, men hadde sett for meg at det skulle være verre :P

Haha, dette er et kjent fenomen. Jeg tror vi gravide blir sett på som "allmen-eid" og da særlig av andre kvinner som selv har fått barn. Vi bærer rundt på mirakler alle mann og jeg tror synet av oss fremkaller minner og tanker noen kanskje har glemt..
Selv hadde jeg en H****** fødsel, noe de fleste venninnene mine vet om. Når jeg har fortalt om den, har jeg allikevel vært VELDIG påpasselig med å fortelle at jeg uansett vil gjøre det igjen, hvor fantastisk man føler seg etterpå og at uansett smerte, så er det SÅ verdt det! Man blir jo super-kvinne!! :)

Det er irriterende at man ikke kan fortelle om sitt fantastiske barn som sover 13 timer hver natt, uten at noen må si "bare vent til nestemann kommer, du får aldri to like!!"
Og det er vanvittig irriterende at andre føler de har rett til å kalle deg tjukka når du er gravid!! Er de redde for at jeg ikke har speil, at jeg ikke selv vet at jeg har 20 ekstra kg på kroppen? (hormonell sa du?? ;) )

...må bare legge til at jeg kunne ønske noen hadde advart meg når det kom til de overveldende følelsene og barseltårene som kom etter fødsel. dette visste jeg ikke noe om og kunne kanskje håndtert de litt bedre om jeg visste hvor vanlig dette faktisk er ;)

...må bare legge til at jeg kunne ønske noen hadde advart meg når det kom til de overveldende følelsene og barseltårene som kom etter fødsel. dette visste jeg ikke noe om og kunne kanskje håndtert de litt bedre om jeg visste hvor vanlig dette faktisk er ;)
Dette hadde jeg ikke hørt om før på forumet her. Glad jeg har lest det her så det ikke kommer som et sjokk!

Back
Topp