Førstegangs
Glad i forumet
Fantorangen var favoritten, men blitt litt lei den nå. Nå er det lille Jack som er favoritten 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ALL barnetv er ikke slikSterke farger, høyt tempo, karakterene snakker fort og høyt og musikken ved siden av er høy og slitsom.
Hvorfor kan ikke barnetv være litt mer rolig og bedaglig slik før i tiden, portveien 2 f.eks
En engelsk kanal. Masse sang, og enkle program. Fine farger og ting går mye roligere for seg enn barnetv.
Tror det var det vi så da vi var på ferie i Thailand. Veldig bra. Er jo for de aller minste daDet består av mange små program, hele kanalen er for de små![]()
Ja, men det heter jo babytv så det vil jeg tro folk forstår. Men min datter på 2,5 kan fortsatt se på det. Hun elsker spesielt musikken, og kan nå en del av sangene. Vet liksom ikke helt hva vi skal gå over til nå, men vi har netflix så vi finner nok noeTror det var det vi så da vi var på ferie i Thailand. Veldig bra. Er jo for de aller minste da
Ja tror min var 3 da vi så på det så går fintJa, men det heter jo babytv så det vil jeg tro folk forstår. Men min datter på 2,5 kan fortsatt se på det. Hun elsker spesielt musikken, og kan nå en del av sangene. Vet liksom ikke helt hva vi skal gå over til nå, men vi har netflix så vi finner nok noe![]()
Vennebyen er på Netflix, det er veldig koseligJa, men det heter jo babytv så det vil jeg tro folk forstår. Men min datter på 2,5 kan fortsatt se på det. Hun elsker spesielt musikken, og kan nå en del av sangene. Vet liksom ikke helt hva vi skal gå over til nå, men vi har netflix så vi finner nok noe![]()
Det kan være greit å være litt kritisk til hva man lar barna se. For selv om de liker det de ser så kan det være mye intrykk, språk eller vold i enkelte "barne"programmer som ikke egner seg for lettpåvirkelige barn. Spesielt på barnekanaler som Nikelodeon, Cartoon Network og Disney.Sikkert mye vi så på som små som våre foreldre ikke likte oghehe
Så lenge det faller i smak hos barna er vel det det viktigste tenker jeg![]()
Det kan være greit å være litt kritisk til hva man lar barna se. For selv om de liker de så kan det være mye intrykk, språk eller vold i enkelte "barne"programmer. Spesielt på barnekanaler som Nikelodeon, Cartoon Network og Disney.
Neida, NRK er som regel safe! Men det finnes mye søppel-tv for barn der uteDet kan være. Har ikke sett på så mye på dette nå, siden jeg ikke har barn selv enda. Sikkert mye som man tenker i forhold til alder osv og. Men som vanlig barnetv på nrk er vel ikke så ille.
Amen!Det kan være greit å være litt kritisk til hva man lar barna se. For selv om de liker det de ser så kan det være mye intrykk, språk eller vold i enkelte "barne"programmer som ikke egner seg for lettpåvirkelige barn. Spesielt på barnekanaler som Nikelodeon, Cartoon Network og Disney.
Det kan være greit å være litt kritisk til hva man lar barna se. For selv om de liker det de ser så kan det være mye intrykk, språk eller vold i enkelte "barne"programmer som ikke egner seg for lettpåvirkelige barn. Spesielt på barnekanaler som Nikelodeon, Cartoon Network og Disney.
Neida, NRK er som regel safe! Men det finnes mye søppel-tv for barn der ute![]()
Jeg så en på NRK om en unge som ba foreldrene sine om å være stille og gjorde det motsatte av hva han fikk beskjed om! Pedagogisk riktig? Det fikk ikke konsekvenser heller forresten....Lurer jeg meg på og!Og en ting til: dagens barnetv skal liksom være så "pedagogisk riktig".. Kan noen fortelle meg hva som er så pedagogisk med ballongdyr som flyr i lufta og raper?!
(Husker ikke navnet på programmet, men det gikk på Disney junior for en stund siden...)
Savner mer Mummi, disney klassikerne, Mumfy, Noddy, Noahs øy(?) osv. Nå synes jeg det er så skarpe stemmer og så overdrevet, forferdelig slitsomt.. Er høysensitiv så vanlig barne-TV tviler jeg på at det blir her i huset når jenta blir større. Foretrekker da filmer av ymse slag.
Må si at ungdomsseriene på disney er noe helt annet når det ikke er dubbet, norsk dub er så overdrevet!
Det er ikke snakk om at det barnet liker ikke er bra nok. Eller at det jeg så på som barn er bedre. Det er snakk om å være kritisk til og begrense hvilke muligheter barnet har å velge mellom.Jeg synes ikke barnetv er så forferdelig jeg. Det som går på NRK fra 1730-1830 passer flott for barn fra 2-7 år, etter det slår tven seg av her hjemme. Og på bommerang så går Tom og Jerry, pusur blant annet dette så jeg også på som liten. Disney junior er det masse farger og sang mine har elsket dette og stått på gulvet å danset og snakker allerde mye engelsk.
Jeg forstår ikke at vi voksene skal fortelle barn at det vi så på som barn er mye bedre. Husker mamma ville at jeg skulle se pompel eller pilt som liten, det var jo grusomt kjedelig. Det engasjerte altså henne som barn.
Her har vi prøvd oss med både pippi, saltkråkan og skomakeren det fenger rett og slett ikke barna mine og vet de fleste foreldre i min generasjon opplever det samme med sine barn.
Så jeg synes faktisk ikke vi voksene skal fortelle barn at det du liker er ikke bra nok så lenge det er tilpasset dems alder. Jeg sier ikke at man skal sette barn foran tenårings og voksen tv, men de fleste barnekanaler som er tilpasset alderen sender helt grei barnetv synes jeg, ikke noe som fenger meg, men det fenger mine barn. Her elsker 2 åringen kaptein sabeltann, jeg nekter ikke han å se dette![]()
Det er ikke snakk om at det barnet liker ikke er bra nok. Eller at det jeg så på som barn er bedre. Det er snakk om å være kritisk til og begrense hvilke muligheter barnet har å velge mellom.
Jeg så omtrent ikke på tv som barn, da jeg er vokst opp i et hjem med strenge regler på tv-titting og hva vi som barn fikk lov til å se på. Det aksepterte jeg alltid som barn, og synes er helt greit også i dagens samfunn.
For all del, la barna dine se all slags programmer som presenteres som "barnevennlig" bare fordi det er animert. Jeg er imidlertid opptatt av at programmene ikke skal påvirke barnet mitt negativt, og helst gi noe nyttig feedback til utviklingen.
Serier som Villmarksbarna og Flaskepost fra Havet fenger 2-åringen vår, samtidig lærer det henne noe om det virkelige liv. Det synes jeg er veldig fint.