Hvorfor er all barnetv så slitsom?

• Trådstarter Trådstarter **SunFlower**
  • Opprettet Opprettet
Lurer jeg meg på og!:p Og en ting til: dagens barnetv skal liksom være så "pedagogisk riktig".. Kan noen fortelle meg hva som er så pedagogisk med ballongdyr som flyr i lufta og raper?!:confused: (Husker ikke navnet på programmet, men det gikk på Disney junior for en stund siden...)

Derfor har vi holdt oss unna norsk barne tv. Vi har latt lillemor se på babytv. Fantastisk kanal for de minste :-) På engelsk da, men siden hun skulle lære språket likevel så var ikke det et problem :-)

Det lurer jeg også på...! Mye rart! Og så takler jeg ikke barnas supershow. Irriterende unger og mye ufin oppførsel som jeg ikke vil at mine barn skal lære.

Helt enig. Får jo migrene av det som er på norsk barneTV nå..

Barnetv er grusomt. Må være hyperaktive voksne som lager det. :P Jeg får spesielt fnatt av Rara den bråkete løven. Der må de ROPE NÅR DE PRATER, særlig løven og apen. Er det rart vi må hysje på ungene i barnehagen fordi de roper når de skal snakke til tross for at personen sitter ved siden av dem.

Hvordan får jeg bestilt den? Jeg var flytende i engelsk da jeg var 3 år pga engelsk barnetv og vil gjerne at hun skal ha samme muligheten.
Litt usikker, er ikke jeg som styrer med slikt her i huset. Vi har canal digital, det er vel alt jeg vet ^^ men den finnes sikkert på en liste over kanaler du kan velge?

Vi bruker ikke direktesendt "barne-tv" som sendes på tv, men DVD, Netflix og opptak av programmer vi liker.

På den måten har vi kontroll på hva hun får se, og at det ikke er unødvendig bråkete og slitsomt eller tull som hun ikke behøver å se.

Favoritten nå er Kråkeklubben, Flaskepost fra Stillehavet og Villmarksbarna. Har disse seriene på serieopptsk og ser de på NRK Nett-Tv. Utrolig koselige familieprogrammer som er like underholdende for 2-åringen som for foreldrene :D

Nå er det jo barna som skal like det, ikke vi voksne.
Jeg ser forresten flere ting med kengubarnet på barnetv jeg, så vi er nok bare forskjellige;)

Savner mer Mummi, disney klassikerne, Mumfy, Noddy, Noahs øy(?) osv. Nå synes jeg det er så skarpe stemmer og så overdrevet, forferdelig slitsomt.. Er høysensitiv så vanlig barne-TV tviler jeg på at det blir her i huset når jenta blir større. Foretrekker da filmer av ymse slag.

Må si at ungdomsseriene på disney er noe helt annet når det ikke er dubbet, norsk dub er så overdrevet!

Vi har begynt å velge bort noe. Men fantorangen og barne-tv etter det pleier å gå fint egentlig.
Disney er værst, men avslutter med Ole Brum- eventyr, det liker begge barna (2 og 6 år).
Generelt så skrur vi av tv en stund før leggetid for å roe ned, uavhengig av hva de har sett på.
Det værste de har sett rett før legging er Lazytown! De ble spinnville begge to!

Litt usikker, er ikke jeg som styrer med slikt her i huset. Vi har canal digital, det er vel alt jeg vet ^^ men den finnes sikkert på en liste over kanaler du kan velge?

Jeg skal sjekke opp i det, har nextgentel. Men supert tips da, visste ikke at det fantes :) Takk!

Nå er det jo barna som skal like det, ikke vi voksne.
Jeg ser forresten flere ting med kengubarnet på barnetv jeg, så vi er nok bare forskjellige;)

Enig!! Det er BARNE tv og ikke voksentv, det er ikke jeg som skal like det. Så her får barns se på det de ønsker så lenge det passer for små barn. Setter jeg på portveien 2 så er det ingen interesse.

Back
Topp