Hvorfor ditt,hvorfor datt

Arielle_

Forumet er livet
VIP
❤ Aprilbarna19 ❤
Blir gal snart jeg....?
Spør hvorfor til absolutt ALT...
HELE tiden....Å herregud,jeg visste ikke det gikk an å spørre så mye om hvorfor jeg..emoticon

Greit nok med spørsmål,for all del men at han lurer på hvorfor han må på do,og hvorfor han må legge seg og hvorfor han må rydde etter seg...det begynner å irritere meg altså..

Det holder visstnok på i mange år til i følge svigerinna mi, og hun har en gutt på 9...

Haha :D slik er det her også, og det går i en ringdans som aldri fører til noen som helst avslutning. Det er ti hvorfor spørsmål på rad, ingen svar er gode nok. Man kan bli gal av minde innimellom ja.

Noen ganger virker det ikke som hun bryr seg om svaret heller, hun bare MÅ spørre hvorfor..

hissigproppen skrev:
Det holder visstnok på i mange år til i følge svigerinna mi, og hun har en gutt på 9...

emoticon

Frk. Tvert I. Mot skrev:
Haha :D slik er det her også, og det går i en ringdans som aldri fører til noen som helst avslutning. Det er ti hvorfor spørsmål på rad, ingen svar er gode nok. Man kan bli gal av minde innimellom ja.

Noen ganger virker det ikke som hun bryr seg om svaret heller, hun bare MÅ spørre hvorfor..

Ja ikke sant..?!
Han spør om hvorfor og jeg svarer,men da er det på'n igjen med hvorfor DET da..??

Avogtil svarer jeg bare "vet ikke" ,orker ikke 

"Mamma... hvorfor HETER jeg det jeg heter??"
"Mamma.. hvorfor er egentlig himmelen blå?"
"Mamma.. hvorfor stikker biene?"
"Mamma.. hvorfor stikker ikke fluene?"
"Mamma.. hvorfor er du mamman min?"
"Mamma.. hvorfor må vi sove i en seng om natta?"
"Mamma.. hvorfor må man sove?"
"Mamma... hvorfor blir man syk?"

osv osv osv... Spørsmål det ikke finnes ordentlige svar på er særdeles utbredt her i huset...

Jaaaa!!!..HVA skal man svare liksom,....Jeg aner jo ikke hvorfor himmelen er blå..haha

Frk.VilliTrusa skrev:

Frk. Tvert I. Mot skrev:

Ja ikke sant..?!
Han spør om hvorfor og jeg svarer,men da er det på'n igjen med hvorfor DET da..??

Avogtil svarer jeg bare "vet ikke" ,orker ikke 

Jeg svarer ofte vet ikke, men veldig ofte vet jeg faktisk ikke heller, eller orker ikke tenke ut noe fornuftig svar. Slik som hvorfor fytti faen er stygt og si, hvorfor den mannen på gaten gjør slik osv.

Og ofte gjør jeg som deg, svarer vet ikke uansett, etter 10-15 hvorfor spørsmål. Selv om det hender jeg får "hvorfor vet du ikke det da?" alikevel..

Frk.VilliTrusa skrev:
Jaaaa!!!..HVA skal man svare liksom,....Jeg aner jo ikke hvorfor himmelen er blå..haha

Så får man sånne spørsmål som gjør at man tenker man burde gått barneskolen på nytt...
"Mamma... hvorfor regner det?"
"Mamma.. hvordan blir torden til?"
"Eehhh.. spør pappa.."

Dollface skrev:

Frk.VilliTrusa skrev:

Så får man sånne spørsmål som gjør at man tenker man burde gått barneskolen på nytt...
"Mamma... hvorfor regner det?"
"Mamma.. hvordan blir torden til?"
"Eehhh.. spør pappa.."

Hehe  Det er ett flittig svar her også på slike ting!

Hehehe, minner meg om her om dagen.

Satt på t-banen med jenta mi og jeg sa unnskyld fordi mamma av og til kunne bli litt fort lei seg.
-Hvorfor det?
-For når mamma har baby i magen så har hun veldig mye hormoner, og det gjør at man kan få litt sterke følelser.
-Hvorfor det?
-Jo, det er sånn at hormoner gjør at man føler litt sterker og blir ekstra lei seg...
Så blir jeg avbrutt av "og så var eventyret over"

Så det var virkelig interessant med hormon-forklaringen gitt

Jeg svarte på hvorfor spørsmålene med: "ja, hvorfor det tror du?" når han spurte bare for å spørre. 
Da begynte han å tenke over svaret og diskutere med meg/ forklare meg svaret eller bare droppe temaet.
Var det noe han egentlig lurte på fant vi ofte frem til svaret sammen.

3 åringen:
Kvifor kan ikkje eg være oppe med deke?
Kvifor kan ikkje du sove med meg? 
Kvifor kan eg ikkje sove med ein kam i håret? 
Kvifor kan eg ikkje ete på nevane min? 

8 åringen: 
Kvifor brukar du BH? 
Kor lenge kan sommarfuglar holde pusten? 
Kor masse veg bilen?
Kor mange atom er det i eit hus? 

Det bir ikkje bedre for å sei det sånn :)

Søstra mi var dagmamma for en som spurte om hvorfor til alt mellom himmel og jord. Til slutt ble hun lei og svarte hver gang tilbake "for at du skal ha noe å spørre om", tok ikke lange tiden før han stoppet med det.
Var så ille at det ble en vane for han å spør om hvorfor til alt.

Søstra mi var dagmamma for en som spurte om hvorfor til alt mellom himmel og jord. Til slutt ble hun lei og svarte hver gang tilbake "for at du skal ha noe å spørre om", tok ikke lange tiden før han stoppet med det.
Var så ille at det ble en vane for han å spør om hvorfor til alt.

Stønn, kjenner til det der... Dattra til sambo er likedan. Hun er 7, og har holdt på siden hun var 5... Hun tar pauser av og til, men så er det på an igjen. 
Det begynte med "Koffer det?", etter noen måneder ble det til "Fordiii?" og nå har hun jammen begynt igjen med: "Ka e meninga me at..." til ALT.
Vi bruker bare å svare på de logiske spørsmålene og de vi ikke orker å svare på med "Fordi du skal ha nåkka å spørre om" eller "tenk litt, det der va et dumt spørsmål...".

Det er litt voldsomt når hun følger etter en, og når man kommer ut av toalettet spør hun: Ka e meninga me at du va der inne? - Eh, ka du trur va meninga me d? - Fordi du måtte tisse? -Ja. - Men ka e meninga me at du måtte det?
Eh, ja, jeg kan bli gal av mindre... 

Stønn, kjenner til det der... Dattra til sambo er likedan. Hun er 7, og har holdt på siden hun var 5... Hun tar pauser av og til, men så er det på an igjen. 
Det begynte med "Koffer det?", etter noen måneder ble det til "Fordiii?" og nå har hun jammen begynt igjen med: "Ka e meninga me at..." til ALT.
Vi bruker bare å svare på de logiske spørsmålene og de vi ikke orker å svare på med "Fordi du skal ha nåkka å spørre om" eller "tenk litt, det der va et dumt spørsmål...".

Lurer på om standardsvaret mitt blir "Det var et godt spørsmål, vent litt så googler vi det" 

Back
Topp