Nei du trenger ikke å beklage kjære deg, jeg ble ikke lei meg for det

Alle kvinnene her inne har hver sin historie og hver sine kamper, og vi alle heier på hverandre, her er det ingen grunn for å bli fornærmet eller lei seg, alle vil hverandre vell, og det er så fint! Tenk om det bare hadde vært sånn i virkeligheten også

Føler kvinner kan konkurrere litt for mye i virkeligheten, det er synd! Men ja, tilbake til det du skriver… Jeg ble sikker på at jeg ønsket barn underveis i graviditeten, kanskje ikke de to første ukene fordi da var jeg så sjokka og bekymret

Men når jeg så knøttet på TUL og begynte å planlegge og drømme om fremtiden så var det gjort. Da var jeg sikker på at dette var det riktige. Men jeg ble kanskje ENDA mer sikker når jeg ble så utrøstelig lei meg etter SA, hylgrining i dagesvis og hele pakken

Mannen min var overrasket også, han trodde ikke jeg kunne bli SÅ lei meg, han er 100 % støttende så det var ikke vondt ment fra han, han var bare overrasket siden jeg ikke hadde den lengselen etter barn før jeg ble gravid. Jeg skjønner hva du mener men tror ikke jeg følte en lettelse, mer en bekreftelse? Jeg føler meg enda mer trygg på mitt valg om å gå videre med IVF, samt at hvis jeg blir gravid igjen så kommer jeg til å være 100000000000 millioner % takknemlig. Tror det barnet kommer dessverre til å bli kvelt av en overbeskyttende mamma, så det må jeg jobbe litt med

Etter SA skrev jeg ned det negative og det positive ved å miste, etter tips jeg fikk her inne på forumet for å bearbeide sorgen. Det positive jeg fant var:
- Jeg forstår nå at dette er noe jeg faktisk vil og ønsker i livet mitt
- Blitt nyforelsket i min mann som har vært en fantastisk støtte for meg i denne perioden, han er den beste livspartneren jeg kunne ha valgt og fått
- Jeg har fått utvidet mitt perspektiv og mer omtanke og forståelse for andre som går gjennom det samme, og at det dessverre er altfor mange som går gjennom dette
- Hvis det en gang skjer at jeg blir gravid igjen og fullfører et svangerskap, så vil jeg verdsette skatten enda mer (om mulig…)
Så ja du ser at første punktet mitt sporer inn på det du skriver

Takk for lykkeønsker, jeg har troen

Og gratulerer så mye som nybakt mamma, ønsker dere alt det beste for fremtiden