Hvordan vil du føde?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Stine
  • Opprettet Opprettet
Får ikke velge ;) Her blir det igangsetting, epidural og fullt legeteam... Tenker det løser seg likevel jeg :)

Jeg er førstegangs, og aner ikke hva jeg går til :P Men har vel gjort meg noen tanker om hva jeg ønsker :) Jeg ønsker en vaginal fødsel (er livredd for operasjoner, kniver, blod etc.). Er ikke imot epidural, men tenker å prøve uten, så får vi se hvordan det går i praksis :P Men blir det epidural så blir det epidural :) Jeg hadde vel tenkt å prøve lystgass, men nå har jo Ahus mistet den... :(

Håper på badekar. Ellers så er planen å ta det som det kommer for jeg aner jo ikke hvordan det vil være. Håper de har prekestol og sånn ball jeg kan sitte på for er det en ting jeg ikke har lyst til så er det å ligge i en seng hele fødselen. Jeg bruker alltid bevegelse og varme når jeg har vondt ellers så tenker at dette sikkert funker under en fødsel også :)

Jeg er førstegangs, og aner ikke hva jeg går til :P Men har vel gjort meg noen tanker om hva jeg ønsker :) Jeg ønsker en vaginal fødsel (er livredd for operasjoner, kniver, blod etc.). Er ikke imot epidural, men tenker å prøve uten, så får vi se hvordan det går i praksis :P Men blir det epidural så blir det epidural :) Jeg hadde vel tenkt å prøve lystgass, men nå har jo Ahus mistet den... :(

Har de mister lystgassen? Hvorfor det? :/

Dette er min første, så har ingen plan... Tenker jeg bare må ta det som det kommer og jobbe med kroppen. Håper bare jeg slipper noen form for komplikasjoner, og evt keisersnitt, ikke noe lyst til det!:oops:

Jeg tror det blir som sist, tar alt som det kommer, planlegge minst mulig, å prøve å følge kroppen, ikke stritte i mot som sist.. Hadde fødsel på 2,5 time, 2 av timene i ambulansen, så jeg håper på en lengre fødsel denne gangen, evt få føde hjemme, eller på den lokale sjukestua :) spennende blir det!

Tar det som det kommer :-) Gjerne en ganske lik fødsel som sist. 3,5 time fra første rie til han var ute uten smertestillende! Men vil gjerne prøve vann denne gangen om det blir mulighet for det :-)

Er førstegangs, så aner ikke hva jeg har i vente. Gruer meg ikke, og tenker at jordmødrene på KK vil være i stand til å veilede meg om det trengs.

Alt jeg ønsker meg er masse klystèr og smertestillende, så skal det nok gå fint. Og gjerne at babyen tørkes før han blir gitt til meg. Ikke noe vann eller fødsel uten smertelindring her, er ikke på jakt etter min indre urkvinne jeg heller laughing7laughing7laughing7

En ting jeg IKKE vil, er å ha mannen stående med full innsikt til down under. De mennene jeg kjenner som har gjort det under fødsel har blitt mildt traumatisert i etterkant laughing7

Trur jeg vill føde uten smertelindring i vann, men en dag her var jeg så kvalm og hadde så vondt i ryggen. Da tenkte jeg at jeg hvertfall skal ha epidural :-P hehe... så jammen ikke godt å si... sier som du over her at jeg får ta det som det kommer :)

Tar det rett og slett som det kommer, helst uten smertestillende, men åpen for det meste om det skulle bli behov for det!

Jeg skal føde på Tønsberg sykehus, og da vi var der på omvisning fikk vi beskjed om at jeg kunne presse ut baby der jeg selv følte for det, så fremt det ikke var noen komplikasjoner :) er badekar på alle rommene, så jeg håper jeg orker å føde i vann. Må jo være veldig mye mer behagelig for baby enn en fødsel i luft!
Men jeg er åpen for alt, vil bare ha baby ute og hos meg så fort som mulig <3
Håper allikevel at jeg slipper epidural, da jeg vil opp og gå så fort som mulig etter fødsel, også er jeg livredd for å få spinalhodepine...

Back
Topp