Hvordan vil du føde?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Stine
  • Opprettet Opprettet
Ettersom jeg er å adipol på Riksen, så vil de sette klar kanyler i hender og for epidural før aktiv fødsel er i gang, om jeg husker rett hva jordmor sa. Vil også overvåke hjerterytme fra starten av.

Ellers er jeg bare klar for alt jeg kan få av smertelindring.. laughing7 -ingen "finne urkvinnen i seg" her nei.. :p

Egentlig helt naturlig bare. Uten noen form for smertelindring! Men om det skal ta flere timer slik jeg leser om dagen, så må jeg vell ha noe så jeg ikke er helt død når jeg skal presse evt :P men jeg er førstegangs så jeg vet ikke hva jeg kommer til eller hvordan min fødsel blir.. Tar det som det kommer :)

Tar alt som det kommer! :) går garantert ikke etter en plan uansett.

Tar det som det kommer:) Hadde vært en drøm å født i badekar selv om de ikke praktiserer vannfødsel her jeg bor.

Jeg er åpen for det meste! Vil jo vaginalt, men om keisersnitt evt skulle bli anbefalt så må jeg godta det også :) Eneste jeg vet er at det ikke blir som jeg har tenkt uasnett med for mye planer ds jeg ikke ANER hva jeg går til!
Er åpen for det meste av smertestillende, da det viktigste for meg er at lille kommer trygt ut og at jeg har energi til å ta meg av lille mirakelet !Har aldri helt forstått "naturlig" fødsel uten noe som helst form for smertelindirng.. Og at det for noen er noe mål.. Men det er jo min mening :P

Ikke tenkt på det, men håper å slippe epidural denne gangen også. Utover det har jeg ikke noen tanker. Tenker svært lite på det, gruer meg nok bare om jeg skal gå å gruble på det.

Håpet på badekar. Men siden Bærum ikke bruker badekarene til annet enn som smertelindring i ventetia, så blir det vel en type fødsel i fødesenga. Kanskje på knær lent over hodekanten.
Har tenkt på lystgas.

Håper på en roligere start enn sist.. Ble satt i gang og riene haglet!
Jeg kjempet mer mot riene enn å jobbe med de.. Så krysser alt for å slippe å bli satt i gang :)

Som det planleggingsmenneske jeg er, så har jeg faktisk for en gangs skyld ikke laget noen plan! For dette blir helt ute av min kontroll tror jeg.. Tar det som det kommer, og tar i mot alt av smertelindring jeg kan få.

Tør ikke planlegge særlig mye, og er åpen for det meste. Tar smertelindringen litt som det kommer, er fullstendig åpen for epidural om det skulle være nødvendig men vil se an smertene først.

Jeg tror ikke det går an å planlegge sin egen fødsel. I hvert fall ikke som førstegangsfødende. Men man kan jo ha noen ideer. Jeg vil helst føde uten smertelindring og av en eller annen grunn har jeg fått det for meg at stående/på knær/på huk er en bra ting.

Har lyst til å ha en fødsel som er lik som sist, bare gjerne litt kortere :p tok 26 timer sist, etter 19 timer fikk jeg epidural, noe som var ganske så flott, kjente ikke pressriene, men hun kom ut uten noe komplikasjoner og ingen rifter på meg:)

Jeg har tenkt masse på det, og har planer for en hver situasjon. :p :) I utgangspunktet ønsker jeg å føde hjemme, men på grunn av en del komplikasjoner i svangerskapet, så avhenger det av hvordan babyen vokser, når fødselen starter i forhold til medisiner jeg tar, og om jeg pådrar meg noe mer tull de siste månedene.

Uansett hvor jeg skal føde, så er det aller viktigste for meg ubegrenset tilgang på cola. :p Har for sikkerhets skyld kjøpt inn 50 bokser allerede, så det bør vel holde uansett type fødsel. :p Ellers vil jeg ha mest mulig fred og ro rundt meg. De forrige fødslene var jeg litt overrasket over hvor viktig det var for meg med dempet belysning og alle helt stille mens jeg hadde rier. (Den siste biten ryker om jeg ikke rekker å få barnevakt da. :p ) Mannen min skal ta imot babyen om den kommer i hodeleie, mens jeg vil ha profesjonell hjelp til en eventuell setefødsel. Jeg vil ikke ha noe form for unødvendig behandling, medisiner eller inngrep, alt som gjøres skal være godt begrunnet ut fra babyens behov, ingenting "for sikkerhets skyld", og ingenting "fordi det er prosedyre", som kan gi unødvendig kluss. Vil f.eks. ikke ha forebyggende syntocinon som en del sykehus pleier å gi til alle. (Har uansett hatt etterrier fra helvete helt uten unødvendige medisiner for å framprovosere det. ;) ) Jeg vil ikke ha noen unødvendige forstyrrelser, ingen aktiv håndtering av forløsning av morkaken etter fødsel, ingen blodprøvetaking fra navlesnoren osv., bare at alle skal holde fingrene av fatet og være stille hvis jeg ikke virkelig trenger hjelp. :) Mye av dette er krav som kan forvirre en del sykehusansatte, men ikke spesielt vanskelig å gjennomføre likevel.

Har veldig lyst å prøve vann! Ville det sist og, men da kunne jeg ikke.

Enklest mulig og med minst mulig smerter :p fikk epidural sist og hvis jeg føler at jeg trenger det denne gangen og kommer jeg til å ønske meg det ;) skal sies at jeg var heldig sist, fikk epidural med en gang jeg ba om det da anestesisykepleieren (eller er det lege??) allerede var på føden :D :D

Back
Topp