Hvordan vil du føde?

Man kan jo ha masse ønsket å tanker om hvordan det hele skal gå! Det er jo en betryggende tanke for oss som skal igjennom det! Men jeg vet at når man først er oppi det og smertene kommer for fullt så gir man etter.. Og for eksempel ender opp med epidural! Derfor har jeg bestemt meg på forhånd for to ting: alt kan skje! Og det er virkelig ikke alt jeg kan kontrollene! ;)
Det er veldig sant :) Men jeg vet at jeg klarte det første gang, selv om det er 5 år siden så tenker jeg jo at jeg vil takle det like godt denne gangen. Men selvfølgelig, ting kan forandre seg under forløpet med tanke på komplikasjoner o.l

Veldig viktig! Selvom det er min første og jeg egentlig ikke vet hva jeg går til, gleder jeg meg mer enn jeg gruer meg;) Klar for å jobbe med kroppen og endelig få så den etterlengtede babyen:D
Frem med ur-kvinnen :D

Jeg fødte i badekar sist og ønsker det denne gangen også dersom det går. Ellers tar jeg det som det kommer.

Jeg vil føde sovende! Bare våkne en morgen Og så ligger han der! Helt uten blod, gørr og smerte! Meeen, det går vel ikke. Satser på lignende som sist. Bøtter med epidural og liggende på rygg. Kan gjerne ta litt kortere tid! :)

satser på noelunne som sist :) Dvs på kne... Da sto jeg med prekestol gjennom de værste riene (eneste måten jeg følte jeg hadde kontroll), også "plasserte" jordmor meg slik på kne når jeg sa jeg måtte presse.. Og d funket knall :)

Det tar jeg som det kommer. Håper enten sittende/hengende over noe, eller på huk i senga.

Får ta det som det kommer. ;) Sist fødte jeg liggende på siden. Det er vel begrenset hva man får til med et bekken som ikke vil ditten eller datten. :P

Skal ikke skrive fødebrev. Tar fødselen som den kommer. Jeg pustet meg rolig gjennom hver rie forrige gang, lå helt urørlig i senga da jeg synes den minste bevegelse jeg gjorde forsterka smerten veldig. Håper jeg klarer det denne gangen også:) Presset først noen ganger liggende på siden, følte jeg ikke fikk presset så mye jeg kunne i den stillingen, så stilte meg på knærne hengende over mannen. Synes det var lettere å presse alt jeg kunne i den stillingen:)

Her følger jeg jordmors anbefalinger - de vet best.. lyst til å bruke badekar før pressriene..

Her får jeg hvertfall tilgang til badekar, resten tar jeg som det kommer. Tror det er greit å ikke planlegge alt for mye

Jeg har født begge mine i "fødestol", halvveis sittende/halvveis liggende. Har fungert bra for meg og skal det igjen. Smertestillende tar jeg som det kommer, føda før med en paracet. Ho sang jeg ut, han ble hjulpet litt med sugekopp. (Og det er IKKE tegnefilm-sugekopp, den røde med stav - det er en plate!!!) Nå sist gikk vannet da jeg gikk ut av bilen på sykehuset og jeg ble lagt rett i stolen for å presse. Har vært heldig med åpningsriene og ikke vært så plaga av de, det har bare gjort vondt akkurat idet hodet kommer ;-)

Back
Topp