Hvordan vil du beskrive de første bevegelsene i magen?

Spire21

Forelsket i forumet
Marshmallows2021
Utmarsj 2024
Noen sier sommerfuglvinger eller luftbobler, hvordan synes du det kjennes? Venter spent på å kjenne noe :D
 
Jeg er 80 % sikker på at jeg kjente babyen i går!
Hos meg føltes det som små bobler/veldig forsiktig stryk fra innsiden av magen. Det er såpass vagt enda at jeg tørr ikke si det med 100% sikkerhet, men det føles veldig annerledes enn når det er luft i magen.

Jeg er 13+1 i dag, andregangs :)
 
Jeg synes de første bevegelsene kjennes ut som lett kiling, som om noen stryker meg på innsiden av magen med en fjær. Har også hørt noen beskrive det som «fiskehaler som slår» og synes det er en treffende beskrivelse. Andregangs :)
 
Som små dult, det kan ikke være noe annet. Har aldri kjent kiling/bobler/fiskehale som jeg har hørt andre beskrive .eller jo jeg har kjent noe slik, men skjønt at det for meg er klærne som kommer borti huden og at jeg kjenner det fordi jeg kjenner så veldig etter:rolleyes:
Men de første bevegelsene kan jo vrøe sånn for noen andre likevel da.
 
Som små dult, det kan ikke være noe annet. Har aldri kjent kiling/bobler/fiskehale som jeg har hørt andre beskrive .eller jo jeg har kjent noe slik, men skjønt at det for meg er klærne som kommer borti huden og at jeg kjenner det fordi jeg kjenner så veldig etter:rolleyes:
Men de første bevegelsene kan jo vrøe sånn for noen andre likevel da.

Ser du har skrevet flere steder at å kjenne liv tidlig handler om å «kjenne for mye etter» eller at det nærmest er å innbille seg noe. Skjønner at du sikkert ikke mener noe vondt med det, men når du skriver sånne ting rett etter andre som beskriver hvordan det er å kjenne liv tidlig, fremstår det litt hånlig. Vi er forskjellige som du selv sier :)
 
Ser du har skrevet flere steder at å kjenne liv tidlig handler om å «kjenne for mye etter» eller at det nærmest er å innbille seg noe. Skjønner at du sikkert ikke mener noe vondt med det, men når du skriver sånne ting rett etter andre som beskriver hvordan det er å kjenne liv tidlig, fremstår det litt hånlig. Vi er forskjellige som du selv sier :)

Det er lett å virke hånlig i tekstform :)
Jeg ville ha skrevet det jeg skrev om jeg så var den første som kommenterte og leste ikke gjennom svarene her før jeg skrev. For min del handler det mer om å innrømme at jeg faktisk har tatt feil, så sånn er det :) for MEG handlet det i starten om å kjenne for nye etter - det må jeg nesten få lov å si synes jeg. Tror ikke jeg har sagt at det gjelder alle andre også?
Jeg skriver også at jeg helt oppriktig mener at andre kan ha en annen opplevelse enn meg. Hva annet skal jeg gjøre for at ikke folk skal ta seg nær av ting da? :) Jeg må da vel kunne dele mine egne opplevelser, selv om de ikke samsvarer med flere andre? Er det bare lov å kommentere ting hvis man har opplevd det samme som noen, for at man ikke skal virke hånlig??? :)
Vi har både skjult og åpent forum, jeg er i begge to og derfor hender det jeg svarer det samme i flere tråder.
 
Syns det føles som luftbobler som beveger seg inni der... nesten ikke til å ta feil av når man kjenner bevegelsen:Heartbigred
 
Kjenner dult når den sparker, og sånn stryking/fiskehale innimellom, tror det er når den stryker borti eller snur seg. Tydeligere når den blir større, men da rister jo hele magen når det roteres :hilarious:
 
Som små dult, det kan ikke være noe annet. Har aldri kjent kiling/bobler/fiskehale som jeg har hørt andre beskrive .eller jo jeg har kjent noe slik, men skjønt at det for meg er klærne som kommer borti huden og at jeg kjenner det fordi jeg kjenner så veldig etter:rolleyes:
Men de første bevegelsene kan jo vrøe sånn for noen andre likevel da.

Kjenner meg godt igjen i det å kjenne for mye etter altså:hilarious: Har flere ganger blitt lurt av luft i tarmene, min egen puls og muskler som strammer seg.
Likevel funderer jeg på om jeg har kjent noe av og til. Ville nok også beskrevet det som små dult. Opplevde leamus-følelsen en gang, men den har aldri gjentatt seg så jeg tviler på at det var babyen for min del. Gleder meg til jeg blir sikker på hva jeg kjenner! Er 16+6
 
Er 13+3 andregangs, troor ikke jeg har kjent noe enda. Men husker godt sist, da var det litt som forsiktige stryk først, og ikke så lenge etter litt svake dult. Mener å huske at jeg begynte å kjenne noe når jeg bikket 16 uker første gangen.
Når de mer tydelige sparkene kom så skvatt jeg hver gang i starten, er egentlig ikke skvetten av meg men.. :hilarious:
Håper på å kjenne liv litt tidligere nå :D
Det er så koselig :Heartred
 
Hei! Jeg opplever som bubbler/luft men spørsmålet er at er det normal hvis det skjer ikke hverdag? Eller hvor lenge er det mellom hvergang dere kjenne liv?
Jeg er i uke 15+2
 
Hei! Jeg opplever som bubbler/luft men spørsmålet er at er det normal hvis det skjer ikke hverdag? Eller hvor lenge er det mellom hvergang dere kjenne liv?
Jeg er i uke 15+2
I følge kjennliv.no kan man begynne å kjenne bevegelses mønstre fra uke 28 og i følge babyverden så kan du kjenne liv daglig fra uke 24/25 :)
 
Hei! Jeg opplever som bubbler/luft men spørsmålet er at er det normal hvis det skjer ikke hverdag? Eller hvor lenge er det mellom hvergang dere kjenne liv?
Jeg er i uke 15+2
Helt vanlig å ikke kjenne liv hver dag så tidlig :)
Noen kjenner det som bobler, legen min nevnte det på kontrollen sist at jeg kunne kanskje kjenne bobler snart :) sist jeg var gravid kjente jeg det ikke på den måten da, men tror det er veldig individuelt!
 
Hei! Jeg opplever som bubbler/luft men spørsmålet er at er det normal hvis det skjer ikke hverdag? Eller hvor lenge er det mellom hvergang dere kjenne liv?
Jeg er i uke 15+2

Ja det kan gå lang tid mellom i starten. Fra uke 24 skal du kjenne regelmessig liv og kan ringe føden ved bekymringer, det kan du såklart også før dette med sannsynligvis tar de deg ikke inn for sjekk før dette.
Les på kjennliv.no om når du skal forvente liv og hvor mye :)
 
Jeg synes det stemmer veldig godt med hvordan «alle» beskriver det! For meg kjentes det ut som små bobler som var kraftigere enn vanlig bobler, eller som en liten fiskehale som sprellet litt:happy: Jeg tror nok jeg kjente det litt før jeg skjønte det egentlig med førstemann, men man blir liksom ikke sikker før det er «kraftigere».. Jeg tror jeg har kjent små dult nå denne gangen, men ikke veldig tydelig.. Er 16+0 idag:)
 
Hei! Jeg opplever som bubbler/luft men spørsmålet er at er det normal hvis det skjer ikke hverdag? Eller hvor lenge er det mellom hvergang dere kjenne liv?
Jeg er i uke 15+2
(Sniker fra januargruppa) Er førstegangs og kjente første tegn til liv da jeg var 15+2. Mener jeg så ikke kjente noe mer bevegelser før uke 17-18. Tegn til liv ble så mer og mer regelmessig og fra uke 22 har jeg kjent liv flere ganger for dagen. Lillegutt i magen ser ut til å ha et mønster og han er spesielt aktiv noen min etter jeg har lagt meg og på natta :smiley-angelic003:Heartblue
 
Last edited:
Er 16+3 og har ikke kjent en dritt. Blir litt stressa av å lese om alle som kjenner noe, men er vel bare å prøve og roe ned og sette sin lit til at det kommer etter hvert. ;)
 
Ved første graviditet kjente jeg liv første gang rundt uke 20. Da føltes det litt ut som noe som flagret inni der.
Denne gang kjente jeg i uke 16, og det føltes litt ut som noen bobler som sprakk. Vet ikke om det er siden jeg har vært gravid før, men denne gang kjennes det så utrolig mye bedre. Noen dager er det nesten litt vondt.... er i uke 30 nå.
 
Back
Topp