Hvordan vasker du... *inspirert ;)*

Tekanna

Forumet er livet
Sommerfuglene
Ble inspirert av en samtale jeg hadde i dag, med hvis navn skal være ukjent (med mindre personen står frem selv).

Jeg lurer rett og slett på hvordan du vasker dobørsten og beholderen. Kjøper du ny hver gang? Eller vasker du den med jevne mellomrom til den er utslitt.

Og samtidig, samme spørsmål som over.  Hvordan vasker du tannbørsten og oppvaskkosten?

Tefruen skrev:
Ble inspirert av en samtale jeg hadde i dag, med hvis navn skal være ukjent (med mindre personen står frem selv).

Jeg lurer rett og slett på hvordan du vasker dobørsten og beholderen. Kjøper du ny hver gang? Eller vasker du den med jevne mellomrom til den er utslitt.

Og samtidig, samme spørsmål som over.  Hvordan vasker du tannbørsten og oppvaskkosten?

Dokosten byttes, tannbørsten byttes og oppvaskkosten går i oppvaskmaskina til den er moden for kasting den og:)

Dobørsten kastes, kjøper mange på Ikea, til 10 kr :P 

Tannbørstene byttes hver 2 mnd. til hele familien, OG de står oppbevart inne i et skap :P 

Oppvaskkosten vaskes i oppvaskmaskinen, så en gang i blant koker jeg den på kjele. Byttes også ut ofte, kjøper sånne billigkoster og har et lager i kjøkkenskuffen. 

Ann_C skrev:

Tefruen skrev:

Dokosten byttes, tannbørsten byttes og oppvaskkosten går i oppvaskmaskina til den er moden for kasting den og:)

Jeg kjøper flere dokoster på ikea når jeg handler. Skyller av den når jeg vasker doen.

Ann_C skrev:

Dobørsten skyller jeg alltid godt i do etter jeg har trekt opp, ellers kjøper jeg ny innimellom.
Bruker den ikke så ofte heller.

Oppvaskbørstene kjører jeg i oppvaskmaskina med jevne mellomrom, og jeg har alltid 2, en til skitne kopper eller det som skal i maskina, og en til det som er litt renere/ikke skal i maskina etterpå.

Tannbørsten bytter jeg nok for sjelden, men ser det ikke nødvendig å vaske den utover det jeg gjør når jeg bruker den i munnen og skyller den etterpå.

Dobørste skyller jeg i do og kjøper ny om den blir stygg.
Tannbørste skifter jeg annenhver uke
Oppvaskbørste vasker jeg i oppvaskmaskin ved behov. Den rekker ikke å bli slitt hos oss :)

Spyler liksom av den når jeg skyller ned etter å ha vasket doen, og når den blir ekkel kjøper vi ny.

Men så pleier ikke vi å bruke dobørsten til å fjerne  bremsespor med uten å vaske liksom, da tar jeg heller en vask. 

Kaster og kjøper ny..

Dobørsten skylles godt i do, og sprayes litt ekstra med jif eller noe. Den byttes relativt ofte.
Oppvaskbørsten vaskes i oppvaskmaskinen med jevne mellomrom, og byttes når busten spriker alle veier.
Tannbørsten byttes ofte, greier ikke tanken på en velbrukt tannbørste i munnen. Før den havner i søplet skrubber jeg sluket i vasken med den, som en siste innsats før den skiftes ut til fordel for en ny og ren utgave.

Dobørsten vasker jeg ikke...jeg skyller den etter jeg har vaska doen,og da er den så og si full i såpe og/eller salmiakk....

Tannbørsten kaster jeg,oppvaskosten legger jeg sammen med klutene i klor avogtil..

vaske do-børsten i do etter vask av do. helst  når man har en goood slump med klor i. hives når den er stygg.   tannbørsen byttes når det kreves, altså busten bøyer seg utover.  oppvaskbørsten får seg en tur i maskina ganske ofte og byttes ved behov. liker ikkje når busten bøyer seg, for dag er det lettere for matrester å bli liggende inni, sjøl med grundig vask av børste.

Nøstet skrev:
Vasker det ikke, kaster det og kjøper nytt. 

jeg bruker dobørsten kun til å vaske doen med når jeg vasker badet. altså med såpe oppi doskåla. det pleier svært sjelden å være noe bæsjeflekker som trengs å gni vekk og om det er det synes jeg det er helt ufyselig å bruke dobørsten og så sette den ned i beholderen igjen. da bruker jeg å ta litt papir og gni det vekk med (inget problem når det er helt ferskt) og så kaste papiret i do og dra ned. jeg kaster den og kjøper ny innimellom men den er ikke særlig møkkete da den alltid vasker en "ren" do (led uten bæsjeklumper) og med såpe oppi. fyller skålen med litt klorin rett etterpå som jeg heller av.

tannbørsten kastes når bustene begynner å bli bustete. oppvaskkosten slenger jeg i oppvaskmaksinen, kjøper ny når den også begynner å bli bustete.

Dobørsten blir skinnende ren i oppvaskemaskina :)

Hahaha neida...var en av brukerne til svigermor som alltid putta do børsten i oppvaskemaskina og de måtte fjerne maskina :p

Jeg heller litt klorvann i beholdern bare også bytter jeg ut bare børsten for den er avtagbar.
Oppvaskebørsten setter jeg i klor med filla nå og da eller så går den i oppvaskemaskina også kjøper jeg ny når den er slitt.
Tannbørsten?? bruker den i 2 mnd så kjøper jeg ny, skylder den bare ellers.

Alle tre byttes ut ved behov.. En dobørste koster 8 kroner på ikea.

Av og til tar jeg oppvaskbørsten i oppvaskmaskina, evt klorer den, men det enkleste er å kjøpe en ny..

kaster det å kjøper nytt. tannbørste bytter jeg 2 ganger i mnd.

Dobørster bytter jeg ofte, tannbørster byttes en gangi måneden eller etter vi har vært syke og oppvaskbørsten kjøres i oppvaskmaskinen et par ganger i uka :))

Back
Topp