Hvordan vasker du... *inspirert ;)*

gutt09jente11 skrev:
Dobørsten kastes, kjøper mange på Ikea, til 10 kr :P 

Tannbørstene byttes hver 2 mnd. til hele familien, OG de står oppbevart inne i et skap :P 

Oppvaskkosten vaskes i oppvaskmaskinen, så en gang i blant koker jeg den på kjele. Byttes også ut ofte, kjøper sånne billigkoster og har et lager i kjøkkenskuffen. 

samme her!

Jeg handler en 5-6 dobørster hver gang jeg er på IKEA, de byttes ut OFTE. Skylles godt i ren do etter vask, og står i klorvann mellom hver bruk. Tannbørster bytter vi også relativt ofte, før de blir helt slitt. Kanskje annenhver måned? Oppvaskbørste bruker jeg relativt sjeldent (det meste går i oppvaskmaskinen her), men den kaster jeg når den har blitt stygg og kjøper en ny. Har aldri falt meg inn å vaske den....

Kaster og kjøper nytt.

gutt09jente11 skrev:
Dobørsten kastes, kjøper mange på Ikea, til 10 kr :P 

Tannbørstene byttes hver 2 mnd. til hele familien, OG de står oppbevart inne i et skap :P 

Oppvaskkosten vaskes i oppvaskmaskinen, så en gang i blant koker jeg den på kjele. Byttes også ut ofte, kjøper sånne billigkoster og har et lager i kjøkkenskuffen. 

Sidn. Akkurat som jeg skulle skrevet det selv:-)

Tannbørste, dasskost og oppvaskkost byttes ut ganske så ofte ja, ikke noe jeg gidder å vaske  dasskosten og oppvaskkosten får seg stadig en runde med klorin da 

Dobørste kastes når den er icky nok.

Oppvaskbørste gnugges med vaskemiddel om den er icky, så blir den degradert til grytekost, og så kastes den.

Tannbørste kjøpes ny når den begynner å bli slitt, kanskje annenhver måned eller så, og oppbevares i skap på badet.

Ann_C skrev:

Tefruen skrev:
Ble inspirert av en samtale jeg hadde i dag, med hvis navn skal være ukjent (med mindre personen står frem selv).

Jeg lurer rett og slett på hvordan du vasker dobørsten og beholderen. Kjøper du ny hver gang? Eller vasker du den med jevne mellomrom til den er utslitt.

Og samtidig, samme spørsmål som over.  Hvordan vasker du tannbørsten og oppvaskkosten?

Dokosten byttes, tannbørsten byttes og oppvaskkosten går i oppvaskmaskina til den er moden for kasting den og:)

samme her!

dobørsten og beholderen i klor.
Handler ikke ny "hver gang"

Oppvaskbørsten i klog og i oppvasken.

vasker ikke tannbørsten, kjøper ny!

Tannkost og dokost kastes når di er godt brukte. Tannkosten renser jeg av og til i sånn uv-lys, spesielt ved sykdom. Og oppvaskkosten vaskes i oppvaskmaskingen ved behov. Oppvaskkosten blir aldri slitt hos oss, men byttes ut med jevne mellomrom for det:-)

Ann_C skrev:

Tefruen skrev:
Ble inspirert av en samtale jeg hadde i dag, med hvis navn skal være ukjent (med mindre personen står frem selv).

Jeg lurer rett og slett på hvordan du vasker dobørsten og beholderen. Kjøper du ny hver gang? Eller vasker du den med jevne mellomrom til den er utslitt.

Og samtidig, samme spørsmål som over.  Hvordan vasker du tannbørsten og oppvaskkosten?

Dokosten byttes, tannbørsten byttes og oppvaskkosten går i oppvaskmaskina til den er moden for kasting den og:)

samme som Ann_C

Jeg kjører alltid dobørsten, tannbørstene og oppvaskbørsten i oppvaskmaskina sammen. Da holder de seg fine i årevis. Jeg liker ikke bruk og kast-mentalitet. Forresten, det hender jeg slenger med hårbøsten også, hvis den trenger en vask.

Betty Poop skrev:
Jeg kjører alltid dobørsten, tannbørstene og oppvaskbørsten i oppvaskmaskina sammen. Da holder de seg fine i årevis. Jeg liker ikke bruk og kast-mentalitet. Forresten, det hender jeg slenger med hårbøsten også, hvis den trenger en vask.

Så bra!

Godt  å høre at det er noen med samme mentalitet som meg :)   Jeg har riktignok elektrisk tannbørste, så kjører bare børstedelen i oppvaskmaskinen.

Klor og salmiakk dreper alt av ulumskheter, og så kjører jeg det på det sterkeste programmet på maskinen med ekstra vaskemiddel.  Blir så rent så og varer myyyyyye lengre enn et par uker/mnd.

Skjønner ikke hvorfor folk ikke tar bedre vare på tingene?

Trone skrev:
Ha ha ha ha ha ha ha ha ha!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 

Hva ler du av da?????? HÆ?  HÆÆ?

Dokosten vasker jeg ikke, den blir jo full i skurekrem ved vask og kloret etterpå. Beholderen skyller jeg over en gang iblandt. 
Tannkosten byttes når den begynner å vise tegn på slitasje, ingen fast rutine. Ser igrunn ingen behov for å vaske den..
Oppvaskbørsten byttes når busta spriker upraktisk mye, rengjøres i vann etter hvert bruk og klores innimellom.. :)

Dobørsten kastes og byttes ut med ny.
Det gjør også tannbørsten.

Oppvaskbørsten tar jeg i oppvaskmaskina et par ganger før
den blir klar for søppledunken den også og skiftes ut med ny. :)

Back
Topp