Hvordan vasker dere ullklær til babyen?

Vi har vasket alt vi har av klær. Bare fyller opp i skittentøyet med en gang det dukker opp. Sist tok jeg det med ro og det rakk så vidt å tørke til fødselen startet. Fødte i uke 38 og skulle jo u teorien ha 2 uker til på å gjøre det. Så da har jeg begynt t litt før nå. Legger jo klærne rett i skapet hans. Har mer panikk for at min svigermor som ordner med tisselaken aldri får ut fingeren. Alt av senger osv er pakket i plast. Skulle gjerne hatt det klart snart. Skjer mye her før jul.

Ja jeg også har tenkt det, men det er jo bare tre uker til jeg er 37 uker og får høre av andre som har født at det ser ut på meg som han kommer tidlig :p så tenker at jeg vil ihvertfall vaske noe av det, trenger ikke å vaske alt :p og ha fødebagen klar :p

Skjønner godt at du vil vaske nå jeg!! Greit å ha det klart. Så lenge det ligger i kommode eller noe sånt så blir det jo ikke skittent på bare to måneder.
Jeg vasket forrige uke og har ikke termin før i slutten av Jan. Synes bare det er greit å vaske litt etter hvert (arvet mye). Har mer enn nok klesvask fra før med bleiesluttende barnehagebarn i hus :p

Skjønner godt at du vil vaske nå jeg!! Greit å ha det klart. Så lenge det ligger i kommode eller noe sånt så blir det jo ikke skittent på bare to måneder.
Jeg vasket forrige uke og har ikke termin før i slutten av Jan. Synes bare det er greit å vaske litt etter hvert (arvet mye). Har mer enn nok klesvask fra før med bleiesluttende barnehagebarn i hus :p
Føler jeg har nok av andre ting jeg må gjøre også :p vil bare kose meg i desember og fokusere på meg selv :p
Da er det greit å ha klærene vasket og klar!

Jeg fødte i uke 34 sist gang, som er to uker fra nå ☺️og da hadde jeg ikke fått vasket noe som helst, ikke var seng eller stellebord skrudd opp eller noe som helst heller, så nå har jeg vasket sengetøy, alt er skrudd opp, klær har jeg ikke begynt med, men har på følelsen jeg snart tar det også☺️

Vasker dere hjemmmestrikka plagg på håndvask/ullvaskeprogram i maskina også??:-) Jeg pleier å vaske de hjemmestrikka genserne og buksene til bonusbarna i maskina, og de har aldri tatt noen skade, så regner med at det går greit med babytøyet og?:-) Er så sær, så jeg vil gjerne vaske ut av hentesettet svigermor har strikka, selv om hun alt har skylt ut av det :-P

Ullvask med milo ja. Med mindre det er i garn som tover da. Det meste er strikket i superwash-ull, den tåler maskin. Annen ull bruker man bare om man vil tove noe, egentlig

Vasker dere hjemmmestrikka plagg på håndvask/ullvaskeprogram i maskina også??:-) Jeg pleier å vaske de hjemmestrikka genserne og buksene til bonusbarna i maskina, og de har aldri tatt noen skade, så regner med at det går greit med babytøyet og?:-) Er så sær, så jeg vil gjerne vaske ut av hentesettet svigermor har strikka, selv om hun alt har skylt ut av det :-P
Hvis det er alpaca garn som er brukt skal det håndvaskes, men jeg bruker ha det i maskinen i 14min på 30 grader, men det er Max! :) noe ull har en tendens til å bli tovet i maskinen, så det kan være lurt å få med lapper på hvilket garn som er brukt :) men det meste går i maskinen på enten håndvask eller ullprogram. Jeg bruker aldri mer enn 30 grader på ulla, og den må ikke ha så mye kasting da den har lett for å bli tovet.
Det er også stor forskjell fra vaskemaskin til vaskemaskin, så man må nesten bare prøve seg frem :)

Hvis det er alpaca garn som er brukt skal det håndvaskes, men jeg bruker ha det i maskinen i 14min på 30 grader, men det er Max! :) noe ull har en tendens til å bli tovet i maskinen, så det kan være lurt å få med lapper på hvilket garn som er brukt :) men det meste går i maskinen på enten håndvask eller ullprogram. Jeg bruker aldri mer enn 30 grader på ulla, og den må ikke ha så mye kasting da den har lett for å bli tovet.
Det er også stor forskjell fra vaskemaskin til vaskemaskin, så man må nesten bare prøve seg frem :)
Okay, takk for svar!:-) Usikker på hvilket garn hun har brukt, faktisk... Må spørre da kanskje:-P

Back
Topp