Hvordan vasker dere ullklær til babyen?

Verpesyk90

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Snøfnuggene 2018
Septemberlykke 2021
Jeg tenkte jeg skulle begynne og vaske babyklærene snart. Men hvordan gjør dere det? Vil jo helst fylle maskinen. Men jeg har jo litt ull og litt bomull. Bruker dere blenda sensitiv på alt? Og evt på ullprogram?
 
Jeg har eget ull program på vaskemaskina, og bruker milo. Når det er ull skal man vell helst ikke fylle maskinen for full. Selv om jeg bare skal vaske noen få plagg i ull så blander jeg aldri det med andre tekstiler :)
 
Vasker babyklærne akkurat som andre klær, bare uten skyllemiddel (bruker det svært skjelden uansett) og med ekstra skylling :) Og jeg vasker dem sammen med andre klær, ser ingen grunn til å vaske dem seperat. Ullklærne som kan vaskes i maskin går på ullprogram med milo.
 
Sorterte alt ette farge, og ull for seg sjøl. Blei ikkje fulle maskinar, men det gjør meg ingenting :)

Ull kjørte eg på 30 graders ullprogram me milo uten parfyme :)
 
Jeg vasker det med alt det andre. Jeg bruker skyllemiddel selv om det ikke anbefales til ull, men prøver derimot å unngå å ta det i tørketrommelen.
 
Samma hvor mye/lite ullklær så vasker jeg bare ull alene på ullprogram med milo ullvask☺️Guttungen på 6 har også ull, så da blir det litt til
 
Så milo uten parfyme er det som det skal vaskes med?
 
Du må ikke vaske ulltøy med vanlig vaskepulver. Enzymene ødelegger trådene. Har ødelagt ulltøy fordi ultøyet har blitt med i vanlig vask :(
Vasker ulltøyet med milo på ullprogram i maskinen =) Tenker at hvis det skulle bli gulp eller sånn på ulltøyet går det fint å legge det i bløt i vasken eller en balje med varmt vann, men da må man ikke røre tøyet bare la det ligge så det ikke tover seg =) så kan man heller vri det opp i kaldere vann etterpå
 
Vasker vanlig babyklær som oftest på ullprogram om det ikke er alt for skittent. Om det er mye flekker kjører jeg det på vanlig 40 vask. Ullklær vasker jeg med milo på ullprogram.
 
Her vasket vi med ullprogram (Uten sentrifugering) og ekstra skylling. Vi brukte Milo.
 
Var litt kresen på det sist, og vaska all ull for seg med spesialullsåpe fra nøstebarn eller joha. Mindre kresen nå, så nå går det i parfymefri milo;-) Vakser ofte på vanlig program 30 eller 40 grader. Dette går fint med behandla ull:) Prøvde det med en nøstbarnkjole med et uhell, da gikk det ikke så bra, den trengte 30 grader ullprogram:p Vasker sammen med bambusklær, da flere av de også anbefales å vaskes med milo, men vet ikke egentlig om det er nødvendig (dessuten står det vel at de skal vaskes seperat også, men da hadde jeg jo vasket nærmest tomme maskiner;-) )
 
Ullvask med milo ja.
Alt annet med blenda.

Baby, barn og voksne sammen, why not?
 
Jeg har ikke begynt å vaske baby tøy ennå. Ser for meg at det er unødvendig å vaske så tidlig, det er jo ikke nyvasket når babyen kommer da. Har i grunnen ikke kjøpt noe særlig heller foreløpig, har jo to mnd igjen.
 
Jeg har ikke begynt å vaske baby tøy ennå. Ser for meg at det er unødvendig å vaske så tidlig, det er jo ikke nyvasket når babyen kommer da. Har i grunnen ikke kjøpt noe særlig heller foreløpig, har jo to mnd igjen.
Ja jeg også har tenkt det, men det er jo bare tre uker til jeg er 37 uker og får høre av andre som har født at det ser ut på meg som han kommer tidlig :p så tenker at jeg vil ihvertfall vaske noe av det, trenger ikke å vaske alt :p og ha fødebagen klar :p
 
Back
Topp