Hvordan var formen din like etter fødselen?

Hvor fort gikk det? Nyte selve fødselen eller tiden etterpå? :p

Jeg syns det har vært gøy å føde :p jeg hadde vel ikke vondt i mer enn et par timer, men jeg var litt rar i et par timer før det. Så ca fire timer med fødsel tenker jeg, men det tok jo litt tid før jeh skjønte at det var fødsel på gang ;)
 
Rett etterpå kunne jeg ha løpt maraton, fordi all ekstra adrenalin satt i kroppen veldig lenge.
Slet med å sitte etter første pga en del sting, men etter andremann var det egentlig kun barseltårene og etterriene som var ille.
 
Vært i god form med alle tre, og i best form denne siste tredje gangen :couchpotato:
 
Tja, formen var helt grei.. var sulten som en hest og spiste mye i dagene etter fødsel [emoji87] spiste ingenting fra vi kom på sykehuset til han ble født.
Det værste var stingene og i flere uker var det et mareritt å sitte.
 
Altid våre i super form etter fødsel. Med nr 2 hadde jeg mistet alt formye blod, og dem ville gi meg påfyll. De fant fort ut at det ikke var vits da jeg nektet dem og følge meg over alt
, og stakk i dusjen i stede for å vente på dem når dem skulle gjøre noe før dem skulle komme tilbake å følge meg.
Jeg har ALLTID et sterkt behov for å være i fred, og dusje etter fødsel. Så jeg smetter i dusjen straks jeg ser dem er utav rommet noen min. Har ikke svima av enda:p Det er jo det dem er redde for...
Får alltid kjeft for at jeg låser døren etter meg også. :oops:
Blir nok ikke anderledes nå etter og ha født nr 6 om jeg føler meg fin selv :cool:
 
Jeg syns det har vært gøy å føde :p jeg hadde vel ikke vondt i mer enn et par timer, men jeg var litt rar i et par timer før det. Så ca fire timer med fødsel tenker jeg, men det tok jo litt tid før jeh skjønte at det var fødsel på gang ;)
Her har det startet som et pang begge gangene. Har hatt rier i totalt 5,5 time totalt med begge to. Har ikke vært noe pause og ikke vært noe form for gøy i det hele tatt. Det å tenke på noe annet enn å overleve smertene har vært fraværende
 
Etter første var jeg sengeliggende i over et døgn. Siste gangen var jeg oppe og sto så fort spinalen var ute nok. Og dusjet etter noen timer.
 
Her har det startet som et pang begge gangene. Har hatt rier i totalt 5,5 time totalt med begge to. Har ikke vært noe pause og ikke vært noe form for gøy i det hele tatt. Det å tenke på noe annet enn å overleve smertene har vært fraværende

Her har det også vært rier uten pause til ungen var ute, men jeg syns det har vært fascinerende og spennende likevel :)
 
Helt forferdelig etter nr 1, 2grads revn å hemoroider av en annen verden.
Etter nr 2 var jeg i super form.
 
Føltes ut som jeg hadde blitt kjørt over med gravmaskin[emoji85] Var i kjempe dårlig form :(
 
Med første var jeg så dårlig at jeg nesten besvimte i gangene... Knakk sammen i krampegråt hver gang jeg anstrengte meg mer enn bittelitt...

Med andre var jeg oppe og gikk etter noen få timer og var i skammelig god form :)

Begge er tatt med hastesnitt :)
 
Helt elendig etter begge fødslene.
Med nr.1 var jeg nærmest bevisstløs, kunne ikke reise meg opp, for da besvimte jeg.
Med nr.2 kunne jeg nesten ikke gå de to første dagene pga. bekkensmerter.
 
Fullstendig utkjørt, svimmel og uvel. Alt jeg ville var å sove (fikk ikke akkurat gjort det med en nyfødt en..). Morgenen etter var jeg så støl og vond i kroppen at jeg nesten ikke klarte å bevege meg. Sykehussenga gjorde ikke akkurat den biten bedre. Fy fader for noen jævlige senger!
 
Vært i super form etter alle 3.

Ble litt sur når jeg ikke fikk lov å gå selv etter første fødsel!

Etter fødsel nr 2 sto jeg og byttet på sengen, jeg ville ikke ligge i blodet som var i sengen, så jeg fant frem nytt sengetøy og byttet:p

Med nr 3 reiste jeg hjem så snart vi kunne, ca 9 timer etter fødsel:)

Føler meg veldig heldig:)

Hadde smerter i underlivet etter første fødsel, men ikke med de to andre:)
 
1) mista mye blod og klarte ikke å reise meg på 12 timer.
2) helt topp
3) mista mye blod og klarte ikke reise meg på 16 timer. Blodoverføring.
 
Helt forferdelig sliten. Revnet mye og ble klippet, så måtte sys i 3 timer etterpå av lege. Fikk verken drikke eller mat. Etter bedøvelsen fra syingen var gått ut måtte jeg ha morfin. Det hjalp noe. Men etter vi kom hjem hadde jeg så store smerter pga såret hovnet opp. Hadde kjempevondt og var fullstendig sengeliggende i 8 dager etter fødsel. Etter dette var jeg litt mer mobil og etter 7 uker fungerte jeg normalt, men var øm ett år etter fødsel.
 
Etter 9 timer i fødsel med førstemann var jeg sliten men i ok form. Med nr 2 varte fødselen i 3 timer fra vannet gikk til hun var ute. Da var formen veldig bra. Var oppe og gikk bare noen timer etterpå.
 
Helt dau etter første, men det var heller ikke så rart. Med andre følte jeg meg i veldig fin form og kunne lett hoppet ut av senga om det var et behov. :)
 
Vært i super form etter alle 3.

Ble litt sur når jeg ikke fikk lov å gå selv etter første fødsel!

Etter fødsel nr 2 sto jeg og byttet på sengen, jeg ville ikke ligge i blodet som var i sengen, så jeg fant frem nytt sengetøy og byttet:p

Med nr 3 reiste jeg hjem så snart vi kunne, ca 9 timer etter fødsel:)

Føler meg veldig heldig:)

Hadde smerter i underlivet etter første fødsel, men ikke med de to andre:)

Jeg fikk kranglet meg til å gå fra føden til barsel med nr to. Måtte virkelig stå på for å få lov :p
 
Hadde keisersnitt med begge, og var i skikkelig dårlig form pga svangerskapsforgiftning med eldste og var veldig sliten etter andre for jeg var i fødsel lenge før ks og fikk ikke hvile etterpå. Hadde lengdesnitt med begge så det tok lang tid (flere uker) før det ikke var vondt og jeg kunne bevege meg normalt.
 
Back
Topp