Jeg hadde en fantastisk fødsel!
Ja, det var vondt, og rier er ikke noe digg å ha. Men med hjelp fra jm, mannen og "urkvinnen" [8D] i meg, (for ikke å glemme EPIDURAL [:D]) kom jeg meg gjennom det uten å tenke "det skal jeg aldri gjøre igjen". Jeg kunne fint født igjen dagen etterpå (altså - hvis jeg ikke var så innmari øm i fjattata etter fødselen). Jeg hadde en fantastisk jm, og følte meg veldig ivaretatt, tror det hadde mye å si [:)]
Min fødsel ble vel litt "dramatisk", eller den ville kanskje vært det for noen - Mille stod bom fast på samme sted i én time mens jeg presset (stjernekikker), og jeg måtte klippes og ha en dunge med mennesker på magen for å få henne ut til slutt. Men jeg oppfattet det ikke som dramatisk eller skremmende, fordi jeg ble så UTROLIG godt tatt vare på! Åse Marie (tror hun het det) på KK i Bergen er den BESTE jordmoren jeg kunne drømme om!!!
Åja - og jeg kom inn på KK rundt ett om natten med 3 cm åpning, og Mille ble født ti på halv åtte om morgenen [:)]
Og hvis du lurer på hjemmefødsler i Bergen så kan du høre med *Charley* inne på terminforummet mitt (November2010) - hun hadde det [:)]