Hvordan være hjemme med rier?

Jeg kommer til å BO i dusjen med knallvarmt vann på ryggen når riene tar seg opp - det gjorde jeg ved første fødsel. Riene mine ble ikke mindre av den grunn. Husker jeg fikk badekar på føden. Både dusjen og badekaret gjorde at pausene mellom riene kjentes hakket bedre. Ellers så hadde jeg så vonde modningsrier at jeg stod på alle fire i sofaen og hang over sofaryggen, konsentrerte meg på dype pust mens jeg sang inni meg (sang av alle ting 1 og 2 og 3 indianere... aner ikke hvorfor det ble den sangen!)

Nå skal det også sies at jeg hadde noe de kalte for «monsterrier» før pressefasen: kjennes ut som riene holder på i 10-15 min sammenhengende men de er på 3-4 minutter mens pausen mellom den er på max 10 sekunder før de tar seg opp på topp igjen - så merket aldri pausen... jordmor trodde ikke på meg at jeg hadde sååå drøye rier før de koblet på et apparat på magen min da jeg ankom føden - da fikk pipen en annen lyd.

Og da fikk jeg seng og badekar omgående
Gud hjelpe meg! 1 og 2 og 3 indianere... :hilarious::hilarious::hungry:
 
Nja, det er jo så mange som sier at de ikke visste at de hadde rier :bored:

Jeg kom inn med noe jeg trodde var litt ekstra sterke kynnere/ maserier (som man kan ha noen uker), men bestemte meg for en liten sjekk. Hadde 4 cm, ble tøyd til 5cm. Fikk dra hjem. Hadde ikke noe særlig vondt. Tilbake etter 2-2,5t. Da hadde jeg vondt.
 
Her blir det planlagt snitt så må egentlig inn så raskt som mulig om fødsel begynner før oppsatt dato.
Alle venter jeg skal føde tidlig så er i ventemodus om dagen.
 
Da er de ikke kommet skikkelig i gang! Skal love deg at når du har skikkelige rier så er det så vondt at du kommer til å være 110% sikker! :joyful::wtf::arghh:

Ikke nødvendigvis, hilsen ei som om jeg ikke hadde vært på sykehuset allerede aldri i verden hadde nådd frem. Hadde nok ikke hadde skjønt at ting var ordentlig igang før pressriene kom og det var med nr 2
 
Ikke nødvendigvis, hilsen ei som om jeg ikke hadde vært på sykehuset allerede aldri i verden hadde nådd frem. Hadde nok ikke hadde skjønt at ting var ordentlig igang før pressriene kom og det var med nr 2

Jeg var sånn med både nummer tre, fire og fem. [emoji4] Hadde jeg ventet til det gjorde vondt, hadde jeg født hjemme/i ambulanse.
 
Ikke nødvendigvis, hilsen ei som om jeg ikke hadde vært på sykehuset allerede aldri i verden hadde nådd frem. Hadde nok ikke hadde skjønt at ting var ordentlig igang før pressriene kom og det var med nr 2
Det finnes jo alltid unntak fra regelen. Men til gjengjeld var vell pressriene vonde?
 
Det finnes jo alltid unntak fra regelen. Men til gjengjeld var vell pressriene vonde?

Ikke spesielt, det vondeste på begge mine fødsler har vært når jordmor har lagt seg på magen for å få ut morkaka til slutt.
 
Ikke nødvendigvis, hilsen ei som om jeg ikke hadde vært på sykehuset allerede aldri i verden hadde nådd frem. Hadde nok ikke hadde skjønt at ting var ordentlig igang før pressriene kom og det var med nr 2
Jeg var sånn med både nummer tre, fire og fem. [emoji4] Hadde jeg ventet til det gjorde vondt, hadde jeg født hjemme/i ambulanse.
Samme her. Er sjeleglad for at fostervannet var misfarget slik at vi måtte dra inn for en sjekk. Jeg fikk rier kort tid etter vannavgang, men de var ikke spesielt vonde, selv om de var tette og regelmessige. Hadde vi ventet med å dra til det gjorde så vondt som jeg hadde lært at det skulle (typ klarer ikke lenger å prate), så hadde jeg nok født i bilen.
 
Back
Topp