LittleBiii
Forumet er livet
Hadde du klart å tilgi utroskap? Og hvordan eventuelt komme over å ha bli såret på den måten? 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg skjønner at det er utrolig vanskelig, og en beslutning du ikke skal ta lett på. Samtidig er vel utroskapen hans (jeg har lest de andre trådene dine) bare toppen av et ganske stort isfjell, og i tillegg gjort med fullt overlegg. Altså ikke bare en "glipp" på byen. Jeg syns ikke en ukes sjarmoffensiv fra hans side veier opp for det. Husk at det er en grunn til at du kom frem til den beslutningen i romjulen, og at det er lite som indikerer reell endring annet enn hans ord akkurat nå. Og ord er billige. For å si det sånn, så har jeg flere ganger angret på at jeg har blitt, men aldri angret på at jeg har gått.
Utroskap er jo i seg selv bare et symptom på en haug med problemer. Manglende empati, hensyn, impulskontroll, og andre forholdsproblemer.
Håper ikke dette betyr at han har overtalt deg til å fortsette når du selv vet at det ikke er riktig. Jeg husker det du skrev for noen dager siden.
Men tilgivelse er noe man gjør for seg selv, og ikke for den andre. For å bære på vonde følelser er ikke godt. Så du kan både tilgi han og samtidig velge å avslutte forholdet. Tilgivelse betyr ikke å tillate folk å behandle deg dårlig
Mener å huske han har sagt nei til parterapi før?Jeg har sagt at det er slutt, og jeg har vært veldig sikker i min sak fram til nå nylig. Han viser andre sider av seg selv og ikke minst den siden av seg selv som jeg falt pladask for da jeg traff han og som jeg er så vanvittig glad i. Han kjemper virkelig for at vi skal klare å fikse opp i ting og for å vise meg at han virkelig vil dette. Han vil at det skal være oss og innerst inne vil jo jeg også det. Men jeg har jo den stemmen i hodet som stadig forteller meg at jeg fortjener bedre og at han allerede har såret meg nok og altfor mange ganger. Men jeg er så ufattelig glad i han og min lille familie. Hjertet mitt er helt knust over hva han har gjort mot meg, men allikevel er det så utrolig vanskelig å gi slipp på
Personlig hadde jeg aldri klart å tilgi utroskap. For meg er det et svik som jeg aldri kunne meg kommet videre fra, sammen med den personen. Jeg vet ikke hvordan utroskap er- og føles når det er barn involvert, men jeg har opplevd utroskap flere ganger tidligere og det har endt med at jeg har avsluttet forholdet. Tilliten er brutt, og man kommer nok aldri til å kunne stole på den personen igjen. Jeg kan ikke være i et forhold uten tillit. Jeg skjønner så veldig godt hvor vondt du har det, men kommer du noen gang til å kunne stole på han igjen, eller få det bra sammen med han igjen?
Jeg hadde tilgitt hvis det var et «uhell» som skjedde på byen, og jeg ble fortalt det med det samme. Hadde vært veldig mye vanskeligere hvis det var en han hadde flørtet over en tid, det skjedde flere ganger og han løy om det. Men jeg hadde prøvd uansett å tilgi, for vår datters skyld, og for vårt ekteskap.
Men hadde krevd mye fra hans side!
Lisa Tønne tilga sin mann som var utro overtid med en annen. Står enorm respekt av hennes styrke! Jeg håper jeg kan, hvis det skulle skje, være like sterk. Men en stor avgjørende faktor er hvordan forholdet var før dette skjedde.
Det tror jeg ikke jeg hadde klart altså. Jeg hadde tenkt og gnaga på det konstant og lagd scenarioer inni hodet mitt konstant.
Jeg kunne ikke levd slik, ikke for min skyld, mannens skyld eller ungas skyld, bare for vi skal måtte være sammen.
Da holder jeg heller alenemorstatus og ett vennskapelig forhold. Noe dystert i starten sikkert da, men det går over og livet går videre det også.
Får vondt av deg! Men synes du absolutt ikke dum som tviler. Er et ekstremt vanskelig valg. Veldig lett for alle å si, ikke tilgi eller bare gå. Håper du har noen gode venner eller familie som støtter deg og som kan lytte!Det var nettopp det det ikke var. Det var ikke et "uhell" på fylla. Det var noe som skjedde etter en god stund med flørting først. Han sier de bare hadde seg den ene gangen. Men han var jo ikke ærlig om det, jeg fant ut av det selv en uke etter at det skjedde![]()