hvordan teller dere ukene?

olivia90

Gift med forumet
VIP
Septemberlykke 2015
Heisann :) Dette er min første gang som gravid, og jeg skjønner meg bare ikke på dette med telling av ukene!
Ser så mangen forskjellige.

Er det noen som har en lett forklaring til meg? :)
 
Så noen som skrev at de har forskjellig måte å telle på i Norge og USA, noe som kan forklare forskjellene i de ulike appene. Jeg får bare forskjellige svar jeg også. I tillegg har jeg lang syklus så hvis jeg legger inn første dag av siste mens får jeg opplyst at jeg ble gravid en uke før eggløsning. hehe ;) I tillegg sier noen apper at du er i uke 3+5 f.eks, mens andre apper sier at du er i uke 4 (noe som egentlig betyr det samme). Tror jeg venter og ser hva doktoren sier :rolleyes: inntil videre har jeg regnet meg fram til det jeg TROR er rett termin :)
 
Kan prøve å forklare det etter den norske måten i allefall ;)

Første dagen i siste mens er dag en, og uke en. Hvis du har eggløsning På dag 14 er du allerede 2+0, men i påbegynte uke 3. Det vil si at du er 2 fullgåtte uker på vei, men på vei inn i din 3. Uke :)

I dag er jeg 4+1, men har begynt på min uke 5 :) see?
 
Jeg er ganske sikker på at terminen min er 7.september :)
Men skjønner meg ikke på feks 3+5 eller 2+2 :p
Står her på babyverden at jeg er i uke 4, men det er litt over 2uker siden jeg ble gravid.
Haha herlighet så vankelig det skal være :eek:
 
Hvis man ikke oppfører antall dager i sykluser på disse appene, antar den bare at du har syklus på 28 dager som er det mest vanlige :)
 
Huff føler meg skikkelig blond :/ er begynt på min 5. Uke jeg også Ane86, er jeg da 4+1?
Eller 3+2? Siden det er 3 uker siden jeg ble gravid, og 5 uker siden siste mens dag? Gir det mening?
 
Siden du har termin dagen før meg er du 4+2, altså det er fire uker og to dager siden du hadde mens. Antallet gjelder fra du hadde siste mens ikke fra unnfangelsen. Så du er egentlig to uker på vei før du blir gravid:p

4+2 vil si at du har begynt på uke 5, og har fullført fire :) +2 sier hvor mange dager du er på vei inn i den femte uken :)
 
Er virkelig ikke lett å sette seg inn i altså! Så det er ikke bare deg:p virker jo ikke logisk å telle fra FØR man blir gravid :p
 
Haha så bra :p nei jeg så for meg at det var fra unnfangelse +2 pga 2 ekstra uker før unnfangelsen. +ant dager gir MYE mer mening xD
 
Back
Topp