Hvordan telle ukene..

aninewe

Forumet er livet
Assistert-jentene
Junilykke2018
MayDay2021
✨Juniverse 2026✨
Jeg blir ikke helt klok på ukene. Når folk sier de er 9 uker på vei. Betyr det at de er mellom 8+0 til 8+6 eller 9+0 til 9+6. Eller feks om man skal ta en ultralyd i uke 12. Er det fra 11+0 til 11+6 eller 12+0 til 12+6?
Håper noen kan svare meg :D

Jeg tenker at når man sier man er 9 uker på vei er man da 9 + 0, men hvis man sier at man er i graviditetsuke 9, så er man da 8 + 0! :) Jeg bruker i hvertfall kun det jeg faktisk er på vei, og ikke hvilken graviditetsuke jeg er på vei. og ved ultralyd så bør det jo være snakk om 12+0 da, og ikke 11 hvis man sier at man er 12 uker på vei! :) men ikke så lett å vite alltid hva folk mener!

Jeg tenker at når man sier man er 9 uker på vei er man da 9 + 0, men hvis man sier at man er i graviditetsuke 9, så er man da 8 + 0! :) Jeg bruker i hvertfall kun det jeg faktisk er på vei, og ikke hvilken graviditetsuke jeg er på vei. og ved ultralyd så bør det jo være snakk om 12+0 da, og ikke 11 hvis man sier at man er 12 uker på vei! :) men ikke så lett å vite alltid hva folk mener!

Nei enig.. jeg kommer til å si at jeg er "5 uker på vei" når jeg er 5+0. Men ja, vanskelig å vite om alle sier likt [emoji51] skal spørre jordmor når jeg skal dit!

Pleier å si fullgåtte fem jeg. Eller at jeg er I min sjette uke.

Jeg sier også at jeg er i uke 5 fra 5+0. Det der med graviditetsuke og greier det "skjønner" jeg ikke (altså jeg skjønner når det er, men syns det er lettere å forholde meg til hvor langt jeg er på vei :p ).

Når man forteller hvor langt man er på vei, sier man da uker ift syklusen eller hvor mange uker fosteret er? Og når man feks har nedtelling til oul, er det uker ift syklusen man forholder seg til da? :p

Når man forteller hvor langt man er på vei, sier man da uker ift syklusen eller hvor mange uker fosteret er? Og når man feks har nedtelling til oul, er det uker ift syklusen man forholder seg til da? :p
Det er vel syklusen det alltid er snakk om [emoji6]

Sniker fra desember.

Jeg opplever at folk sier forskjellig, og at helsevesenet sier noe annet enn meg. F. eks så er jeg er 32+1 nå, da sier jeg at jeg er i uke 33. Det er for meg helt logisk, jeg er 32 fullgåtte uker men har påbegynt uke 33. Helsevesenet omtaler dette som uke 32.

Syklusen :) Som regel er man 3-4 uker på vei når man finner ut at man er gravid. Fosteret er da bare 1-2 uker men det brukes aldri.

Back
Topp