Hvordan stole på at de har sett rett kjønn?

Spirevippen

Betatt av forumet
Julilykke 2023
Klarer dere å stole på at de så rett kjønn på OUL? Hun som gjennomførte ultralyden er veldig sånn at hun ikke kan si noe sikkert. Med første fikk jeg ikke vite kjønn før uke 34. Fikk ekstra oppfølging grunnet morkake på forsiden, så jeg var på sikkert 3 ultralyder før dette uten at de klarte å se det.

Denne gangen så hun det på OUL, sjekket flere ganger og sa egentlig at det var jente ved å si at hun så vertfall ikke noe som fikk henne til å tro at det var gutt, men at man aldri kan si sikkert at det er jente. Det er lettere å ta feil den veien, at de sier det er jente, men så er det egentlig gutt!

Jeg hadde en venninne som var på flere uktralyder der de sa det var jente, 4 dager før termin fikk hun vite at der var det en gutt likevell.

Klarer liksom ikke glede meg over den lille jenta i magen i frykt for at de har tatt feil. Jeg er like glad i varnet mitt uansett, gutt eller jente spiller ingen rolle, men når man først «vet» kjønnet er det jo hyggelig å handle litt klær som ikke er kjønnsnøytrale og begynne å tenke på fremtiden ❤️

Jeg fikk vite gutt på OUL i 2017.. fikk jente.
Så jeg stoler ikke på UL. I alle fall ikke bare én. Men selv har jeg tatt NIPT med kjønn, så jeg vet med 99% sikkerhet :p

Skjønner hva du mener. For meg har det vært veldig viktig å vite kjønn,mtp skape bånd før fødsel, se for seg tilværelsen med den lille, tenke på navn,handle klær osv. Såklart vanskelig å stole hundre prosent på det,og som jordmora mi alltid sier "man får ikke fasiten før barnet er født" :p Her hos meg vil jeg si det er liten tvil om at lille er gutt (ref. bilde). Bildet er tatt underfra rumpa,og viser mellom beina.. :hilarious: Etter mine ultralyder sendte jeg bilde til Early glimpse, Nub theory, Nub theory queens, og alt det der greiene, og alt indikerte gutt (ikke noe å stole helt på selfølgelig). Det kan du jo prøve? Om du er veldig i tvil og sliter med å skape bånd til den lille kan du jo ta privat ultralyd/3D. Da regner jeg med de kan gi deg et nokså sikkert svar.:Heartred

Vedlegg

• 20230203_103825.jpg
    20230203_103825.jpg
    5,5 MB · Visninger: 116
Hos oss var hun 110% sikker på jente. Hun telte tre streker i skrittet som var kjønnslepper og klitoris.. vi fikk til og med bildebevis. Ingen tvil, what so ever.. :)

Føler på det samme. Hos meg bygger det på at jeg som 11 åring skulle få en lillesøster og moren min var ofte på ultralyd, men hos fastlegen og ikke jordmor. Min lillesøster viste seg å være en lillebror. Med eldste fikk jeg høre jente hver ultralyd og det første jeg spurte om når hun ble født var: det er fortsatt ei jente ikke sant?.. Med sønnen min så man jo det ganske tydelig. Denne gangen fikk vi vite jente og hun viste de tre strekene osv, men håper å få det bekreftet i 3d 22.april for å si det slik. Vet ikke om jeg fortsatt kan stole på det allikevel, men har kjøpt mye jenteklær nå da så da har jeg et problem evt

Her var det iallefall INGEN TVIL. Hehe. Veeeeeeeldig tydelig både pung og penis, han snudde seg flere ganger ila ultralyd så vi fikk sett fra alle mulige vinker. Fikk et fint bilde tatt nedenifra mens han spriket med beina, da lo vi godt:cool::cool::cool:

Blir en liten fröken här, första ultraljudet så sa han att han var 99% säker på att det var en flicka och andra ultraljudet så sa dama att det inte var no tvil om att det var en liten fröken vi skulle få, även om hon inte hade lust att vara särskilt fotogen så va det Greit å visa att det var ei jente :hilarious:

Her viste hun tre streker i underlivet, og sa at "da er det jente". Virket ikke som det var noen tvil, men er jo kanskje ikke alle som får like gode bilder pga vinkel og sånn?

Nå har jeg vært på fem ultralyder og alle sier jente så nå begynner jeg å tro på det :hilarious:
På de to andre (gutter) har det heller aldri vært noen tvil

Hos oss var hun 110% sikker på jente. Hun telte tre streker i skrittet som var kjønnslepper og klitoris.. vi fikk til og med bildebevis. Ingen tvil, what so ever.. :)
Det er det som gjør at jeg er usikker! Min jordmor så også de tre strekne og viste de til oss! Men det fikk min venninne også, og selv om de hadde vist og forklart de tre strekene, viste det seg til slutt å være en gutt

Føler på det samme. Hos meg bygger det på at jeg som 11 åring skulle få en lillesøster og moren min var ofte på ultralyd, men hos fastlegen og ikke jordmor. Min lillesøster viste seg å være en lillebror. Med eldste fikk jeg høre jente hver ultralyd og det første jeg spurte om når hun ble født var: det er fortsatt ei jente ikke sant?.. Med sønnen min så man jo det ganske tydelig. Denne gangen fikk vi vite jente og hun viste de tre strekene osv, men håper å få det bekreftet i 3d 22.april for å si det slik. Vet ikke om jeg fortsatt kan stole på det allikevel, men har kjøpt mye jenteklær nå da så da har jeg et problem evt
Jeg har bare kjøpt noen få antrekk til jente da jeg er så redd for at de skal ta feil når jeg endelig fikk vite med første at det var gutt, i uke 36, var det jo ikke tvil! De ser jo ganske godt om det er gutt om man får rett vinkel og baby vil «vise» seg frem! Skulle ønske jeg kunne få det bekreftet men bor ganske øde så det er ganske mange timer kjøring til en eventuell privat ul.,

Her var det iallefall INGEN TVIL. Hehe. Veeeeeeeldig tydelig både pung og penis, han snudde seg flere ganger ila ultralyd så vi fikk sett fra alle mulige vinker. Fikk et fint bilde tatt nedenifra mens han spriket med beina, da lo vi godt:cool::cool::cool:
Hahah sånn var det med første også når han først bestemte for å vise seg frem stoler mer på det når de sier at det er gutt

Jeg fikk vite gutt på OUL i 2017.. fikk jente.
Så jeg stoler ikke på UL. I alle fall ikke bare én. Men selv har jeg tatt NIPT med kjønn, så jeg vet med 99% sikkerhet :p
Åå, så unormalt at de tok feil den veien! Det e rjo veldig uvanlig at de sier gutt for så at det er jente ut fra det jeg har blitt fortalt av jordmor!
Heldig som vet helt sikkert kjønn da!

Skjønner hva du mener. For meg har det vært veldig viktig å vite kjønn,mtp skape bånd før fødsel, se for seg tilværelsen med den lille, tenke på navn,handle klær osv. Såklart vanskelig å stole hundre prosent på det,og som jordmora mi alltid sier "man får ikke fasiten før barnet er født" :p Her hos meg vil jeg si det er liten tvil om at lille er gutt (ref. bilde). Bildet er tatt underfra rumpa,og viser mellom beina.. :hilarious: Etter mine ultralyder sendte jeg bilde til Early glimpse, Nub theory, Nub theory queens, og alt det der greiene, og alt indikerte gutt (ikke noe å stole helt på selfølgelig). Det kan du jo prøve? Om du er veldig i tvil og sliter med å skape bånd til den lille kan du jo ta privat ultralyd/3D. Da regner jeg med de kan gi deg et nokså sikkert svar.:Heartred
Jeg er så enig i det du sier! Jeg blir glad uansett hva det blir, men føler det er enklere å knytte seg til lille når man vet hva det er, kan tenke på navn, kjøpe litt klær osv! Jeg er allerede knyttet til lille, men føler det blir enda sterkere når man vet hva man venter

Jeg fikk ingen bilder som er gode nok til nub theory dessverre… jeg bor også veldig langt unna steder der de tilbyr privat ultralyd..

Blir en liten fröken här, första ultraljudet så sa han att han var 99% säker på att det var en flicka och andra ultraljudet så sa dama att det inte var no tvil om att det var en liten fröken vi skulle få, även om hon inte hade lust att vara särskilt fotogen så va det Greit å visa att det var ei jente :hilarious:
så fint at dere har fått det bekreftet to ganger!

Her viste hun tre streker i underlivet, og sa at "da er det jente". Virket ikke som det var noen tvil, men er jo kanskje ikke alle som får like gode bilder pga vinkel og sånn?
Næi det er vel ikke det! Mine barn liker tydeligvis å gjemme seg litt på ultralyd samtidig som de liker å vise seg frem med bevegelser og spark!
Hun kunne se de tre strekene, men sa at det fremdeles ikke var sikkert, selv om hun ikke hadde sett tegn til at det var en gutt! Venninnen min fikk jo også sett de tre strekene og ble forklart at det var kjønnslepper og klitoris, men ut kom det en gutt som tydeligvis hadde gjemt seg godt

Åå, så unormalt at de tok feil den veien! Det e rjo veldig uvanlig at de sier gutt for så at det er jente ut fra det jeg har blitt fortalt av jordmor!
Heldig som vet helt sikkert kjønn da!

Ikke så skrekkelig uvanlig heller. Kjønnsorganer kan være hovne på den tiden, slik at klitoris ser veldig penis ut..

Ikke så skrekkelig uvanlig heller. Kjønnsorganer kan være hovne på den tiden, slik at klitoris ser veldig penis ut..
Oj, ja det gir jo mening det! Det sikreste er vell å gjøre slik som du gjorde, å ta en test! Kanskje jeg får vurdere det neste svangerskap om jeg ønsker å vite kjønnet

Back
Topp