Hvordan sover deres babyer?

Dagene spiser han hver tredje-fjerde time nå avhengig av hvor mye han spiser. Men nå orker han ibland bare 100-130ml og spiser allikevel med lenger mellomrom. Så det føles mye bedre! :D nå blir totalen mellom 800-1000ml per dag i stedet! Vi har en bamselampe
Vis vedlegget 136691
men synes egentlig den lyser litt for sterkt, så tenkte enten kjøpe en sånn lyssnor med kuler som vi henger rundt vuggen eller en ordentlig nattlampe! Skal på IKEA i morgen så får se om de har noe spennende ;)

Litt sjeldnere enn før altså :p håper det holder seg slik da. Og han virker blid og fornøyd selv med mindre ml totalt? :)

Dere finner helt sikkert noe kult på ikea ;) kjenner jeg skulle ønske vi hadde det her :p

Ekstremt... Og han enda mer! Sover ikke på dagtid, ikke en time engang.. Og ammer annenhver time om natta.. Heldigvis er vi 2 hjemme hele tiden, der trengs.. Mannen har fellesperioden

Er det blitt noe bedring med ukene, eller han han alltid vært slik siden fødsel?:/ håper det snur snart for dere!

Litt sjeldnere enn før altså :p håper det holder seg slik da. Og han virker blid og fornøyd selv med mindre ml totalt? :)

Dere finner helt sikkert noe kult på ikea ;) kjenner jeg skulle ønske vi hadde det her :p
Ja ikke noe mer sutrete enn vanlig. I hvert fall :) og spiser ofte mye mindre per måltid nå også, av en eller annen merkelig anledning :P begynte på Semper-dråper i dag så håper de kanskje kan hjelpe litt på magevondtene! Men det er bare skrik et par ganger på formiddagen om han sliter litt med å få ut bæsj eller prump, samt litt skrik på ettermiddagen, men ingenting mer enn at vi klarer oss uten utmattelse :) håper det går bra med deres lille også!❤️

Ja ikke noe mer sutrete enn vanlig. I hvert fall :) og spiser ofte mye mindre per måltid nå også, av en eller annen merkelig anledning :P begynte på Semper-dråper i dag så håper de kanskje kan hjelpe litt på magevondtene! Men det er bare skrik et par ganger på formiddagen om han sliter litt med å få ut bæsj eller prump, samt litt skrik på ettermiddagen, men ingenting mer enn at vi klarer oss uten utmattelse :) håper det går bra med deres lille også!❤️

Det er bra :) håper semper dråpene har bedre effekt hos dere enn hos oss :)

Jo, det går greit her :) sliter med å bæsje her. Hun var forstoppa her inntil det løsna igår natt. Nå går jeg bare å tripper på at bæsjebleien skal komme:p

Er det blitt noe bedring med ukene, eller han han alltid vært slik siden fødsel?:/ håper det snur snart for dere!

Han har vært sånn siden fødsel, vært veldig ekstremt men hadde en litt tøff start med temperarurfall osv så han måtte ligge på meg hele tiden med varmeflasker og sånt, tror nesten det henger litt igjen, han må være oppå meg hele tiden og finner aldri helt roen :/ også har han hatt kolikk men heldigvis bedre nå på den fronten

Jenta vår sovner rund kl. 21. Da sover hun til ca 5..så får hun mat og sover til ca 7, da står vi opp...får mat igjen rundt kl. 8..hviler som regel rundt kl. 10...bare 30 min til en time. Har så en lang hvil fra kl. 12-13..da kan hun sove til 16, av og til til kl. 17:30. Steller henne kl. 19...får siste flaske med mat kl. 20 ca.

Jenta vår sovner rund kl. 21. Da sover hun til ca 5..så får hun mat og sover til ca 7, da står vi opp...får mat igjen rundt kl. 8..hviler som regel rundt kl. 10...bare 30 min til en time. Har så en lang hvil fra kl. 12-13..da kan hun sove til 16, av og til til kl. 17:30. Steller henne kl. 19...får siste flaske med mat kl. 20 ca.
Høres ut som et drømmescenario :)

11 uker, og sovner hver kveld mellom 19.30-20.30. Våkner for mat 1-2ganger, og står opp 8.30-9.30 tiden:joyful: Såå flink å sove på natten! På dagen er det verre..men ofte en powernap i 11tiden (20-40min) og en lengre dupp (1,5-2,5 timer) i vogna om vi triller i 13-15 tiden. Som oftest våken fra kl 16.00/16.30 til leggetid;)

11 uker, og sovner hver kveld mellom 19.30-20.30. Våkner for mat 1-2ganger, og står opp 8.30-9.30 tiden:joyful: Såå flink å sove på natten! På dagen er det verre..men ofte en powernap i 11tiden (20-40min) og en lengre dupp (1,5-2,5 timer) i vogna om vi triller i 13-15 tiden. Som oftest våken fra kl 16.00/16.30 til leggetid;)

Høres ut som mi for tia også:) de dagene som er normale :p men som regel er vi oppe mellom halv syv og åtte da :p

Han sover som regel fra 8-9 på kvelden og spiser ca kl 00, 3,5 og 6.30. På dagen har han en lur på ca 1,5 time på morran, så en god lur på formiddagen og så en lur god lur på ettermiddagen/kvelden. Om det skjer noe spennende eller vi leker med han, kan han være våken 1-2 timer men han blir fort overtrøtt og da sliter han jo med å få sove. Så passer på at det ikke blir for mye intrykk og stimulering av gangen så heller lek og moro en stund og så heller gå over til at han kan plundre litt selv eller bare kose så han får roet ned.

Han blir 7 uker til mandag. I dag er han litt utenfor vanlig rutine, men han har og endret spvemønsteret sitt litt etter vi begynte med nutramigen siden han ikke har noe særlig vondt lenger :)
Hva brukte dere før nutramigen ig hva var grunnen til at dere gikk over til det? Har en på 6 uker som får hipp, men er så treg i magen og malt hjelper ikke...

Hva brukte dere før nutramigen ig hva var grunnen til at dere gikk over til det? Har en på 6 uker som får hipp, men er så treg i magen og malt hjelper ikke...

Vi brukte nan og så delammet jeg. Vi gikk over til nutramigen pga legen på sykehuset mistenker melkeallergi. Vi sliter ikke med treg mage, da han hadde 1-2 drittbleier etter hvert måltid....

Så deilig med de rutinene :)

Ja her faller han ikke til ro selv. Må ligge tett inntil meg eller pappaen, og prøver vi å legge han forsiktig ned når han har sovna så våkner han i 4/5 tilfeller. Han har fortsatt ikke sovet i sin seng.. Vi får fortsette å prøve, men han starter som oftest å skrike :(

Noen tips for hvordan få han over i spinkelsengen?

Det høres ut som oss det! Hun er 8 uker idag, og vi sliter med døgnrytme og fine rutiner, samt soving i ega seng..

Men nå! Bank i bordet, så har hun sovet to netter i egen seng. Vell, hun må få sovne til puppen i mi seng etter en times tid med byssing og halvsoving, så kan jeg stå opp. Også når hun etter 3 timer våkner for mat så pupper vi og da legger jeg henne over i sin seng - og hun sovner! Ligger urolig en stund før hun sovner og jeg må holde i handa, men for en fremgang.

Til nå har hun sovet i armkroken min, og tatt kveld en gang mellom 00-02.. Veldig glad i hudkontakt. Også har vi måtta bysse mye på henne, ikke klart å finne søvnen selv - forutenom på dagtid, da sovner hun pent av seg selv.....

Back
Topp