Hvordan sover deres babyer?

Ruli

Forumet er livet
VIP
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Sensommerlykke 2017
Her sover snuppa fra 7-8 på kvelden til 6-7 på morningen. Selvfølgelig med rundt 3 måltider imellom.
Hun er begynt å sove mindre på dagen. Bare små lurer mellom måltidene, men ikke 1-3 timer, som det står babyer gjør når de er 0-3 mnd. Hun blir 10 uker i morgen, søndag.

Hvordan er deres små nurk sine sovevaner?

Han sover som regel fra 8-9 på kvelden og spiser ca kl 00, 3,5 og 6.30. På dagen har han en lur på ca 1,5 time på morran, så en god lur på formiddagen og så en lur god lur på ettermiddagen/kvelden. Om det skjer noe spennende eller vi leker med han, kan han være våken 1-2 timer men han blir fort overtrøtt og da sliter han jo med å få sove. Så passer på at det ikke blir for mye intrykk og stimulering av gangen så heller lek og moro en stund og så heller gå over til at han kan plundre litt selv eller bare kose så han får roet ned.

Han blir 7 uker til mandag. I dag er han litt utenfor vanlig rutine, men han har og endret spvemønsteret sitt litt etter vi begynte med nutramigen siden han ikke har noe særlig vondt lenger :)

Her legger han seg alt fra kl 20.30-21.30 ... Så opp kl 2-3 for å spise ... Og så kl 05.30 for å spise mer :) og da ligger han i halvsøvne fram t kl 06.30 :)

Her legger han seg alt fra kl 20.30-21.30 ... Så opp kl 2-3 for å spise ... Og så kl 05.30 for å spise mer :) og da ligger han i halvsøvne fram t kl 06.30 :)

Hvordan sover han på dagen da? mi er begynt å sove så mye mindre enn jeg er vant til :O :P

Vi sliter litt med leggerutinene på kvelden siden hu er veldig urolig på kvelden :( men hun sovner en gang mellom 21-23! Da sover hun gjerne helt til 2ish og våkner ikke igjen i før 5-6 tiden :D

Natta rundt 7 om kvelden, og sover da til ca 8(/9) neste morgen. Med litt mating innimellom selvfølgelig, alt fra 2-5 ganger. Har en langdupp på ca tre timer på dagen, og 2/3 korte dupper på en timestid. Våken I ca én time før han er klar for vogna igjen :)

Her sovner han ikke for natten ordentlig før rundt 22, så opp en gang rundt 2-3 og så 5-6 og til slutt går vi opp rundt 8-9 da er han ferdig med å sove. Så spiser han frokost og vi leker litt og så sover han en time ca før mat igjen deretter går vi ofte på tur og da kan han sove 2-3 timer. Resten av dagen er det litt forskjellig men han pleier ikke å sove så mye mer enn 1 time og våken maks 1 time av gangen om man ser bort fra spisestundene :)b

11 uker gammel :)
Sovner for kvelden mellom 20-22. Sover da til 08ish på morgenen, våkner for mat 1-2 ganger på natta.
Sovner somregel igjen i 9 tiden og sover da noen timer. Hun er våken i 1-2 timer så sover hun 1 time, sånn er det på dagtid, men varierer hvilke tidspunkt osv.
Er så og si våken fra 16-17 tida og frem til hun sovner for natta, sett bort i fra at hun har sånne powernap'er i histen og pisten i det tidsrommet :)

10 uker idag, sovner rundt 22 tiden. Våkner 00:00 på førsteamming, så 02, deretter 04, så 06 og 08 er siste før vi står opp.. Altså annenhver time

9 uker:

Sovner for natta mellom 00-01(!)
Amming ca 5-6, sovner igjen
Amming ca 9, sovner igjen
Amming ca 11, står opp
Kort dupp (ca 1 time) kl 13
Lang dupp (2-3 timer) kl 15
Kort dupp (30 min) kl 21

Håper vi klarer å snu døgnet tilbake til normal rytme O_o Selv om det er deilig å ligge i senga til 11 da :P B-menneske, akkurat som sine foreldre..

Har ikke begynt skikkelig kveldsrutiner på henne enda, hun er ti uker. Kvelden er litt styrete. Da vil hun henge på pupp eller bli bært på skulderen til ca 23-00. Sover til 0530 og vil ha mat. Dupper av til ca kl 0730-0800. Er våken 1,5 time og sover da ca 3 timer. Våken igjen 1 time og sovner ca kl 09-0930 og sover til kl 12-1230. Er våken 1,5-2 timer og sovner så ca 1,5 t. Så er hun våken frem til kvelden.

Mini er 7 uker i dag, men bare 2 korrigert. Her har vi ikke noe søvnmønster enda. Hver dag er en overraskelse

Mini er 7 uker i dag, men bare 2 korrigert. Her har vi ikke noe søvnmønster enda. Hver dag er en overraskelse

Da er det kanskje ikke rart søvnmønster ikke er på plass. Vår er 10 uker, 6 korrigert. Født en måned før tiden. Nå begynner vi å få en god rutine på sovingen på natt iallefall.

Sovner i syv tiden
Våkner mellom halv 12 og halv 1 for mat.
Ny våkning mellom hav 4 og halv 5 for mat.
Står opp mellom halv syv og halv åtte :)

Niesa sov fra 7 om kvelden til 5 om morgen

Da er det kanskje ikke rart søvnmønster ikke er på plass. Vår er 10 uker, 6 korrigert. Født en måned før tiden. Nå begynner vi å få en god rutine på sovingen på natt iallefall.

Sovner i syv tiden
Våkner mellom halv 12 og halv 1 for mat.
Ny våkning mellom hav 4 og halv 5 for mat.
Står opp mellom halv syv og halv åtte :)

Er det først nå dere har fått rutiner? Jeg gleder meg til den dagen det skjer her. Vanskelig å planlegge med lille sjefen

Er det først nå dere har fått rutiner? Jeg gleder meg til den dagen det skjer her. Vanskelig å planlegge med lille sjefen

Er vel 3 uker siden. Før det nekta hun å sove noe annet sted enn oppå oss. Ekstremt behov for nærhet. Fikk henne gradvis over i sprinkelsenga og så begynte måltidene på dagen å bli rutine på. Spiser til ca samme tid hver dag. Da kom også kveldsmåltider til samme tid mellom seks og sju. Legger henne i syv tiden. I starten kunne det ta en time før hun sovnet. Nå sovner hun ofte på 10 minutter. Trenger bare gå inn en gang eller to for å dytte inn smokk.

Vet nesten nøyaktig når hun våkner på natt for mat og når vi kommer til å stå opp :) godt når rutinene kom. Er din lille vanskelig å få til å falle til ro? Merka frøkna her hadde store problemer med å finne roen selv.

Er vel 3 uker siden. Før det nekta hun å sove noe annet sted enn oppå oss. Ekstremt behov for nærhet. Fikk henne gradvis over i sprinkelsenga og så begynte måltidene på dagen å bli rutine på. Spiser til ca samme tid hver dag. Da kom også kveldsmåltider til samme tid mellom seks og sju. Legger henne i syv tiden. I starten kunne det ta en time før hun sovnet. Nå sovner hun ofte på 10 minutter. Trenger bare gå inn en gang eller to for å dytte inn smokk.

Vet nesten nøyaktig når hun våkner på natt for mat og når vi kommer til å stå opp :) godt når rutinene kom. Er din lille vanskelig å få til å falle til ro? Merka frøkna her hadde store problemer med å finne roen selv.

Så deilig med de rutinene :)

Ja her faller han ikke til ro selv. Må ligge tett inntil meg eller pappaen, og prøver vi å legge han forsiktig ned når han har sovna så våkner han i 4/5 tilfeller. Han har fortsatt ikke sovet i sin seng.. Vi får fortsette å prøve, men han starter som oftest å skrike :(

Noen tips for hvordan få han over i spinkelsengen?

Så deilig med de rutinene :)

Ja her faller han ikke til ro selv. Må ligge tett inntil meg eller pappaen, og prøver vi å legge han forsiktig ned når han har sovna så våkner han i 4/5 tilfeller. Han har fortsatt ikke sovet i sin seng.. Vi får fortsette å prøve, men han starter som oftest å skrike :(

Noen tips for hvordan få han over i spinkelsengen?

Høres akkurat ut som oss for noen uker siden. for å selv få sove i senga istedenfor sofaen, måtte hun ligge helt inntill meg og gjerne måtte jeg holde henne på beina eller henda. Hele tiden. Hun sov sporadisk og aldri en time i slengen en gang. Vår sov i sin egen seng en gang iløpet av de første sju ukene!

Hun er enda en lett sover. Å våkner fort av en kvass lyd eller mye bevegelse.

Redningen her ble faktisk jevn støy. Jeg bruker appen "white noise free" til android. Frøkna sovna første gang til lyden på under et kvarter! Nå har vi brukt viften på rommet til hjelp. Jevn støy der og. Selvfølgelig ikke direkte mot henne, men lyden er der. Trenger ikke ha det så høyt, men nok til at hun hører det.

Det hjelper visst de å ha en konstant lyd "støy" siden det roer de. Og blokkerer ut andre lyder i nærheten som kan vekke de. Omså bare lyden av oss snakker eller går over gulvet.

Bruker og den lyden på dagen om hun sliter litt med å finne roen. Den appen er genial!

Høres akkurat ut som oss for noen uker siden. for å selv få sove i senga istedenfor sofaen, måtte hun ligge helt inntill meg og gjerne måtte jeg holde henne på beina eller henda. Hele tiden. Hun sov sporadisk og aldri en time i slengen en gang. Vår sov i sin egen seng en gang iløpet av de første sju ukene!

Hun er enda en lett sover. Å våkner fort av en kvass lyd eller mye bevegelse.

Redningen her ble faktisk jevn støy. Jeg bruker appen "white noise free" til android. Frøkna sovna første gang til lyden på under et kvarter! Nå har vi brukt viften på rommet til hjelp. Jevn støy der og. Selvfølgelig ikke direkte mot henne, men lyden er der. Trenger ikke ha det så høyt, men nok til at hun hører det.

Det hjelper visst de å ha en konstant lyd "støy" siden det roer de. Og blokkerer ut andre lyder i nærheten som kan vekke de. Omså bare lyden av oss snakker eller går over gulvet.

Bruker og den lyden på dagen om hun sliter litt med å finne roen. Den appen er genial!

Takk for tipset, appen er lastet ned så får vi se om det fungerer her og :) på en god natt sover han her opptil 4 timer sammenhengende, men da ligger han helst i armhulen min og klamrer seg fast til puppen. Litt redd for å squeeze han i søvne :/

Back
Topp