Hvordan sov du og din nyfødte ?

mellom meg og bf.. (Sov best sånn) også ekstremt dårlig når vi var fra hverandre i hver vår "seng"...

Har sovet inntil alle mine tre :-) Du ligger i samme stilling fram til du må amme , så sovner du på den siden , og da bytter du naturligvis side neste gang. Annenhver, og da får du i tillegg flyttet på deg . Sov som en stein jeg , men så sover jeg alltid på siden . Du våkner hvis det er noe ..tro meg ...Og jeg lå alltid med knærna ut naturlig.Så var ikke mulig for mannen å rulle over heller ;-) Egen dyne er viktig , hvertfall i begynnelsen .
Når du kommer til punktet hvor babyen våkner ofte over tid pga lukta av melk , rundt 6 til 8 mnd alder. Før det er det ofte økedager.. Så er det på tide med eget rom ;-)

Vi samsov noen netter, så sov han i egen seng noen netter. Men som oftest sov han inne i senga vår.

Vi lagde en slik seng som har blitt vist, men mini sov ingen andre steder enn på brystet mitt. Jeg bygde opp med dyner og puter, la gubben på et annet rom og prøvde å sove litt mellom gråten.. ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Har samsovet med begge mine. Med minsten hadde eg sånn ammemadrass som ein kunne slå ned sidene på, så veksla eg side ettersom kva pupp han skulle ha. Da han vart litt større, ca 3-4 mnd, og eg litt mindre redd for å legge meg på han, kutta eg ut madrassa.
Samsoving er herleg spør du meg:)

Samsov på sykehuset, hud mot hud, når hun ble sterk nok til det. Da hadde hun uansett pustealarm så var aldri nervøs for noe da :p
Samsov i vår seng hjemme de første 2 mnd, så i sprinkelseng helt inntil min side av senga med ene sprinkelveggen av.
Tok på alle veggene i sprinkelsenga da hun var 7 mnd, men senga står fortsatt helt inntil vår seng :)
Skal ha henne på rommet vårt til i alle fall 1år, som anbefalt, muligens lenger, vi må få lagd eget rom til henne først :p

Første natten hjemme lå hun inntil meg da hun var redd, andre natten i babynest delvis i vår seng og delvis i sin (høynet sprinkelseng uten vegg mot sengs vår). Så ble det på kanten av sin egen seng slik at jeg har mine 90 cm av senga alene. Synes det fungerer utmerket :)

I egen seng på eget rom. Så mor fikk sove

Sent from my iPhone using Tapatalk

Vi samsov. Fikk låne en bedside crib, men hun hadde kolikk og sov bare med puppen i munnen, så den ble ikke mye brukt.

Har samsovet med begge mine.
Yngste på 2.5 år ligger i skrivende stund sammen med oss ;-)
Hun sovner i sin seng på sitt rom da ;-)

Hadde også en type bedside crib som vi laget av en vanlig sprinkelseng.

Sånn samsov vi i 13 mnd med yngste.

Samsov med eldstemann og samsover med tvillingene:) For veldig fint og har aldri vært redd eller engstelig!

Hadde tenkt jo skulle ligge i egen kurv.... Men var urolig på nettene på begynnelsen så havnet fort ved siden av meg i babynestet :-) mannen sover på loftet...

Hatt en del netter ho har sovnet på brystet mitt, også etter amming på natt. Nå kan jeg stort sett bare legge ho ned :-) veldig greit å slippe å stå opp for å hente ho når ho skal ha mat :-) sitter å ammer i senga

Samsov med eldste til hun var 2 år, samsov med lillesøster til hun var 8 mnd :) Sov kjempegodt og hadde massevis av plass :D (mannen måtte sove på sofaen :p)

Han sover i egen seng, men sover i senga vår etter at far har dratt på jobb enkelte ganger da :)

Har samsovet med alle 3. Eldste er født i uke 30, så vi hadde et stort behov for å ha henne med oss når vi skulle sove. Stor overgang når maskiner har passet på pusten hennes og så bli overlatt til oss selv. De to andre sov med meg fra første natta på sykehuset. Sov jo ubehagelig de første ukene, så gikk det seg til når kroppen slappet mere av.
Yngste er nå 8 mnd og sover ennå med meg og gubben om natta. Ser ikke for meg at det blir slutt på det ennå :)

Vi hadde eldste en stund i senga, tilslutt ble det trangt og vi sov bedre hver for oss:)

Back
Topp