Hvordan sov du og din nyfødte ?

De hadde egen dyne, men kravet seg under min så snart de klarte å bevege seg.

Vi har samsovet med begge to, opp mot to år med hver.

Ingen av oss røyker eller går på sløvende medisiner, om han en gang drakk sov baby på andre siden av meg, det skjedde ikke mange ganger.

Vi sover godt sånn.

Vi samsov. :) Kjempedeilig! Det var på sykehuset jeg våknet og var stiv og øm i siden fordi jeg sov i én positur. Her hjemme har vi stor seng! :D

Jeg stolte ikke helt på samboeren min, da, så hun lå mellom meg og kanten av senga med hennes seng som en 'vegg' slik at hun ikke skulle falle ut.

Bedside crib kan jo være noe for deg/dere:
images
Det har vi kjøpt:)

Fancy disse krybbene, hadde nok ikke takket nei til en sånn. Særlig når baby er litt større og etterhvert skal i egen krybbe er det jo en fin overgang. Typen mener at det er litt som og sette en krybbe inntil senga og han har vel et poeng. Går nok for babynest i begynnelsen men kansje en sånn etter noen intense måneder med samsoving. :)

Vi samsov, fant ut at det var lettest mtp nattamming. Sov ikke så godt, halvveis våknet av at jeg trodde pappaen lå på henne eller at han datt ut av senga. Tok tak i armen hans hver gang og han skvatt så det halve holdt. Så våknet med skikkelig hjertebank hvertfall en gang om natten.. Håper det blir bedre neste gang :p

Skal forresten sånn babynest denne gangen og kanskje sånn bedside crib :)

Har jo lyst og sove med baby i senga, men tenker på alt som kan gå galt, dyne over fjes eller at baby blir klemt mellom oss. Hvordan kombinerer en behovet for nærhet med at babyen er trygg nok. Var det i det hele tatt ønskelig og ha baby i senga eller er det en romantisk men naiv drømm ....???
Vi hadde bredside crib, en "forlenger" av foreldresengen med babyseng. Slik lå babyen "trygg for far" og nært meg ;) Jeg slapp å være redd for at hun skulle klemmes eller bli for varm og hun var nærme :)

Veldig fornøyd med den og den gjorde ammingen veldig enkel!

Søvn blir brått veldig viktig når man får barn så her valgte vi å ikke samsove. Jeg hadde nok ikke klart å sove noe godt med en av ungene i senga. Begge guttene har sovet i vugge på vårt rom og så har jeg heller hatt dem litt i sengen vår på morgenkvisten. Har fungert supert her! Skulle jeg hatt dem i vår seng hadde jeg nok brukt babynest eller en slik bedside crib.

Samsov med begge. Med eldste til han var 2-3 mnd ca og minste til hun var 4,5 mnd :-)
Ingen av oss røyket/drakk.

Søvn blir brått veldig viktig når man får barn så her valgte vi å ikke samsove. Jeg hadde nok ikke klart å sove noe godt med en av ungene i senga. Begge guttene har sovet i vugge på vårt rom og så har jeg heller hatt dem litt i sengen vår på morgenkvisten. Har fungert supert her! Skulle jeg hatt dem i vår seng hadde jeg nok brukt babynest eller en slik bedside crib.
Vi hadde bedside crib. Søvn ble utrolig viktig for oss også, og ironisk nok så ble søvnen best med babyen i samme seng som meg ;)

Det er nok veldig individuelt hva som gir best søvn vil jeg tro, man må vel bare prøve seg frem! :)

Vi samsov til de var 6 mnd. To voksne å to bebiser i 120 seng.. men det skal sies at både jeg å sambo sov veldig lett første tiden! Bare bebiene kom med et sukk våkna vi begge :p

Søvn er viktig ja, derfor samsov vi.

Amme uten å reise meg. Uvurderlig for min søvnkvalitet.
Særlig med eldste, som i en periode med kolikk ble ammet veldig ofte... Som i ca hver time...

Med begge mine har jeg forsøkt å legge de i egen sprinkelseng ved siden av vår seng når de ble lagt for kvelden, slik at de var kjent med senga si. Så ble de liggende i vår seng resten av kvelden/natten etter første amming. Hadde vel egen dyne til de i starten og dro babyen langt opp i senga, men de havnet fort under min dyne. Pleide å ha en pute mellom baby og barnefar når de var helt små, i håp om at det skulle stoppe han fra å rulle på han.
Begge to har spist veldig ofte på natt så jeg var/er for trøtt til å ha de over i sin seng, fant ut at det ble mest søvn på oss med samsoving. Samsover enda med minsten på 11 mnd og 2åringen kommer som regel også ila natta ;)

Mannen min er akkurat like lite trolig til å rulle over babyen som meg.

Vi har og bedside crib. Så koselig å være så nær uten å være beskymret. Som regel så tar jeg han over til meg nå mårrakvisten. Da ligger han høyt oppi armkroken min, og der sover vi to timer før vi står opp:) Han er 2,5 mnd straks:)

Babynest og egen dyne ved siden av meg eller i egen seng :)

Back
Topp