Monterte sprinkelsenge slik at madrassen hans var på høyde med senga vår, fjernet sideveggen og festet sengene sammen. Da hadde han sitt eget lille "anneks" tilknyttet senga vår, og jeg kunne ligge med hånden på ham, eller bare dra/skyve ham til/fra meg.
Han hadde kolikk fra 3 uker til 9 mnd, og klarte bare å sove på magen frem til han var rundt året eller så, så det ble mange rare løsninger.
Prøvde å rigge til med puter og slikt slik at han kunne sove på siden.
Prøvde å samsove, men jeg klarte ikke å amme liggende, samt at bekkenløsning (med krykker) og to gamle ryggskader gjorde at det ikke fungerte så lenge jeg lå stiv og statisk natten gjennom.
Fra rundt 9 mnd sovnet han raskest og enklest i armkroken min i senga, så la jeg ham evt. over i sin egen seng når jeg gikk og la meg.
Fra rundt 14-15 mnd et sted NEKTET han plutselig å sove i min seng, selv for litt "er det ikke LITT for tidlig for morgen?"-kosing, mens fra 2 år eller så har han gjerne villet sove i senga mi en gang i blant.
Var vel egentlig åpen for det meste, vurderte sånn "babymadrass" (litt a la de "babynest"-greiene som er så populære nå) men kom aldri så langt som å kjøpe det.
Ble egentlig mye "sitte opp i senga med hylende unge en time eller to"-økter med en times søvn mellom, husker ikke alt så veldig klart lenger.