Hvordan sorterer du klesvasken?

Vi har IKEA kjøkkeninnredning langs den ene veggen på vaskerommet. Så der har jeg en kjøkkenbenk jeg kan brette klær og styre på (står også orkideer uten blomst på der, og litt annet krims-krams), også har vi da 2 sånne benkeskap med 3 brede, store skuffer i hvert skap (80 cm). :) På badet og soverommet har vi skittentøyskurv. Så når jeg setter i gang en vask så sorterer jeg ut av skittentøyskurvene, noe går da rett i maskinen og resten sorteres i skuffene.
Sorterer gjerne ut jeans/mørke bukser, håndklær/sengetøy, hvitt tøy, farget tøy, svart tøy, ull og finvask.

Kulørt tøy 40 grader
Denimbukser sorteres for seg selv.
lyst tøy 40 grader
Hvitt tøy 40 grader
Ull
Sengetøy
Håndklær 60 grader(har kun mørke håndduker)
Sportklær
Kjøkkenkluter
bilvaskevotter

Jajaja, sorteringsdilla!

hvor sorterer du det? I kurver på vaskerommet eller bare når du hiver det i maskina?

Har denne. Digg med sortering på hjul!
den er fra europris? Så på den istad men den utnytter plassen dårlig på mitt vaskerom.. det er lite altså.. det er like bredt som to vaskemaskiner og like langt som 2,5 vaskemaskiner

smiley-chores003

Har to skittentøyskurver på badet. En svart til mørkt tøy og en hvit til lyst tøy. Sorterer 40 og 60 grader og ull når det skal inn i maskina.

hvor sorterer du det? I kurver på vaskerommet eller bare når du hiver det i maskina?
Sorterer i kurver fra Ikea. De billige med "plastpose" på stativ. Og så har jeg noen mindre kurver til f.eks kjøkkenhåndklær og til bilvaskevottene. De er kjøpt på Europris og jeg tror faktisk de egentlig er papirkurver. Sorterer en gangfor dag ca. Har en sjakt ned fra badet til vaskerommet. Love it!

Sorterer i kurver fra Ikea. De billige med "plastpose" på stativ. Og så har jeg noen mindre kurver til f.eks kjøkkenhåndklær og til bilvaskevottene. De er kjøpt på Europris og jeg tror faktisk de egentlig er papirkurver. Sorterer en gangfor dag ca. Har en sjakt ned fra badet til vaskerommet. Love it!
Har du link til de fra ikea?

Så de hadde fått noen nye nå - skubb - som var litt fine, de var mindre enn den doble jeg har nå som også er fra ikea..
Papirkurver er jo greit til småtteri.. ull og sånn blir jo aldri masse..

sorterer etter vaskeanvisninga på klærne, så på det verste så ser fordelinga slik ut:
  • ull
  • mørke klær og håndklær økonomiprogram 70 gr
  • lyst -----------"----------------
  • mørke klær 40 gr
  • lyse klær 40 gr
  • sengtøy 95 gr
  • lyse klær 30 gr
  • mørke klær 30 gr
  • mørke klær lettstelt 30/40 gr
  • lyse klær lettstelt 30/40 gr
  • finvask 30/40 gr

Har ikke vaskerom, så slenger alt i hauger på badegulvet når jeg sorterer, og så slenger jeg tilbake i skittentøyskurven når det er ferdigsortert slik at det er klart til vask. Kjører gjerne en vaskedag der jeg tar unna alt.
Sengklærne går selvfølgelig rett i maskina siden det er så masse. =)

Jeg fant et bilde i går av noe jeg vil ha.. men jeg vet ikke hvor jeg skal finne sånne kurver - for de er kvadratiske...
Skal legge det ut - kanskje noen vet.. :)

laundry-basket-station-800x5627.jpg

Mørkt tøy 40gr (m/jeans u/tøymykner)
Lyst tøy 40gr
Lyst undertøy og håndklær 60gr
Mørkt undertøy og håndklær 60gr
Babyklær- håndvask i kjøkkenvasken :P
Foreløpig har jeg kun 1 skittentøyskurv, som jeg sorterer før jeg går ned i fellesvaskeriet! Gleder meg til badene i borettslaget blir pusset opp, slik at jeg kan lage et skikkelig system ;)

Vis vedlegget 8790

60 grader
40 grader
Ull/finvask

Sorterar ikkje meir enn det. Vinterstid (og vår/haust) er det sånn, sommarstid blir mykje av ulla bytta ut med kvit 40/60-vask. Alle dei kvite tightsene til jentungen...

Slik har vi også, bare de som er litt mindre. Har en "stabel" ved siden av vaskemaskina. Har vel 4stk, ull, 40grader, 60grader og håndklær/sengetøy. Fargene sorteres når jeg setter på maskina. Vurderer å kjøpe en boks til til junioren kommer, slik at jeg kan skille ut hans klær den første tida.

Vasker dere babytøyet alene i starten?

Back
Topp