Hvordan sorterer du klesvasken?

Hva slags dunker har du?

Hadde de enkle hvite kassene fra ikea tidligere, men lillegutt velta de, og fikk en over seg, så da måtte jeg finne på noe nytt.. Så akk nå har jeg en sånn "bod-hylle" med skittentøyskurver i... Plass til to i hver hylle...

❤ gutt født jan-11
❤ gutt født okt-09
❤bonusgutt født okt-00

Jeg har ikke system , dette er mitt system :p
Når de er fulle sorterer jeg, mørk, håndkler/undertøy, hvit, lys og sengetøy :) ImageUploadedByBV Forum1363723147.154619.jpg

Tåler den nederste dunken vekta eller bøyer den seg?

Lokket bøyer seg litt, så eg byttar litt om av og til så den tyngste kassen står nederst. Har brukt same kassane i eit par-tre år, det har enno ikkje skjedd at dei har blitt ødelagt. Hadde eg hatt plass hadde eg noko hatt fire stk (for å sortere lys og mørk 40-vask), to og to oppå kvarandre, men då går heile badet med. Må ta det når (viss) eg ein gong får vaskerom.

Bruke 2 vanlige trådhyller/skuffeseksjona, dei har eg under benken så vaskemaskin og tørketrommel står på. Ei full korg = ei full maskin ;)
Sengkle tar eg ette kvart, så da trenge eg ikkje egen korg/hylla til :)
Sorte sånn:
Ull
Sengkle 90 C
Lyst undertøy og håndkle 90 C
Mørkt undertøy og håndkle 90 C
Lys vanlig vask 40 C
Mørk vanlig vask 40 C
Rød, lilla, rosa, oransje 40 C

7902100_traadkurv4kurver2.jpg

Så om jeg går for 6 store og et par små, så blir det kanskje ok.
Hmm.
Hvitt
Blått/grønt
Sort/brunt
Rødt/rosa
Sengetøy/håndklær
Ull
Gult/oransje
Diverse

Ser for meg å bruke mest mulig av det jeg har..

Har 5 runde plastbaljer der jeg sortere ull, lys 60, mørk 60, lys 40 og mørk 40. Sengetøy går som regel rett i maskina eller får en plass på gulvet før det kommer dit.

har ikke system. stapper alt oppi skittentøykurven, og sorterer ved vask. sengetøy til gutten vaskes hver dag, da han tisser seg ut =(

jeg har en kurv til 60 og en kurv til 40/ull. I tillegg har vi en skittentøyskurv til "alt" i 2 etasje, som mannen bærer ned når den er full.
Sorterer når jeg vasker.

Her sorteres klesvasken i det den er på vei inn i vaskemaskina.
Har vaskerom i kjelleren, bad i 1 etg. og bad i 2 etg. så her går alt i samme dunken.
Får følge med her å se om jeg kan få noen tips kanskje :-)

Har kurvstativ hvor jeg sorterer.

Finklær/duker etc.
Ullvask
40 grader hvitt
40 grader lyse farger
40 grader mørke farger
60 grader hvitt
60 grader farger

Har flere skuffer oppover som kan brukes ved behov, men stort sett vasker jeg fortløpende. Liker å ha vaskerommet strøkent =)

Har stativ med 2 skittentøyposer, en 40 og en 60. Det et stort sett eneste sorteringa som blir gjort, bortsett fra jeans siden de farger av endel. Så enkelt og greit her ihvertfall:p

Ull
Rødt/mørkerosa/lilla 40 grader
Mørkt 40 grader (svart, blått, mørkegrått, grønt og brunt)
Lyst 40 grader (hvitt, lysegult, lyseblått, lyserosa, lysegrått)
Lyst 60 grader (håndklær, lyst undertøy/sokker og lyst sengtøy)
Mørkt 60 grader (håndklær, mørkt undertøy/sokker og mørkt sengtøy)
90 grader (vaskekluter, kjøkkenkluter og håndklær, mopper, vaskekluter til å vaske badet med, og av og til lyse håndklær)

Har tre doble korger fra Ikea, og to i plast. Den ene i plast er til 90 graders vask, for da kan jeg henge klutene over kanten, så de tørker før jeg hiver dem oppi dunken. Den andre i plast er til ting som er vanskelig å vaske, type håndvask, osv...)

Hvit/lys sengetøy, håndklær og kluter 95 grader
Mørke håndklær, kluter og sengetøy 95 grader
Mørkt undertøy (håndklær og kluter) 60 grader
Lyst undertøy (håndklær og kluter) 60 grader
Mørkt tøy 40 grader
Lyst farget tøy 40 grader
Hvitt tøy 40 grader
Mørkt ull 40
Lyst ull 40
bh og blondeundertøy 40 grader (eget håndvaskprogram)
Finvask lyst 40
Finvask mørk 40

Jeg har alt i 2 skittentøyskurver og sorterer når jeg tar ut av de for å vaske.

Jeg har mange sånne plast kasser oppå hverandre i to bredder. Nederste er 60, en for mørk og en for lys, neste etg er 40, lys og mørk. Neste er rosa og ull/kok/spesial, som skulle være i tre ulike egentlig men kjøpte ikke nok og har ikke rotet meg til å kjøpe to til.

Teoretisk en liten boks på badet som jeg fordeler i disse hver kveld, i praksis en stor på badet som jeg fordeler når den flyter over...

Kulørt tøy 40 grader
Denimbukser sorteres for seg selv.
lyst tøy 40 grader
Hvitt tøy 40 grader
Ull
Sengetøy
Håndklær 60 grader(har kun mørke håndduker)
Sportklær
Kjøkkenkluter
bilvaskevotter

Jajaja, sorteringsdilla!

Back
Topp