Hvordan skal du fortelle om graviditeten til familie/venner?

Har sagt det til mange allerede jeg.. :p ikke på veldig kreative måter, men face-to-face til de fleste som veit. Mamma avslørte meg på tlf bare to-tre dager etter positiv test. Det samme med ei på jobb. Syns det er godt at mange vet allerede i tilfelle jeg skulle miste igjen :Heartpink Å fortelle pappa derimot får mamma ta etter jeg har hatt UL i uke 11-13 en gang. Han satt seg ned og sørget da han skjønte jeg ville bli mamma alene (religion, og tror også han tenker A4-malen passer for alle:wideyed:), så jeg orker ikke forholde meg til han og hans reaksjon når han får vite det. Sånt trenger jeg ikke i livet mitt.
Skulle så gjerne fått overrasket mamma og pappa med noe kreativt, men når holdningene til pappa er der de er, er ikke det et alternativ dessverre :/
Jeg har det samme problemet med to nære familiemedlemmer. Gruer meg noe ekstremt til å fortelle de det. Så føler virkelig med deg! Ekkelt dette. Er jo egentlig kunn en god nyhet.

Jeg har det samme problemet med to nære familiemedlemmer. Gruer meg noe ekstremt til å fortelle de det. Så føler virkelig med deg! Ekkelt dette. Er jo egentlig kunn en god nyhet.
Så trist å høre, er helt enig... Det er jo egentlig kun utelukkende en god nyhet, og da er det skikkelig dritt når noen nære ikke tenker det samme :/ Jeg skal som sagt be mamma si noe, da jeg ikke orker grue meg til reaksjonen hans.. Er det et alternativ hos deg å f.eks. si det over melding eller lignende..?

Så trist å høre, er helt enig... Det er jo egentlig kun utelukkende en god nyhet, og da er det skikkelig dritt når noen nære ikke tenker det samme :/ Jeg skal som sagt be mamma si noe, da jeg ikke orker grue meg til reaksjonen hans.. Er det et alternativ hos deg å f.eks. si det over melding eller lignende..?
Hmm nei egentlig ikke. Siden jeg har så mye med dem å gjøre. Har på en måte lyst å si det uten å ikke vise redsel om du skjønner. Selv om jeg er LIV redd for reaksjonen. Jeg var også inn på tanken på å få et annet familiemedlem til å si det, men når tror jeg a jeg skal gjøre det litt motsatt : Vet at alle andre i familien støtter denne avgjørelsen. Så derfor har jeg tenkt på å si det til de to samtidig som jeg sier det til alle de andre. Da kommer det til å være mange positive reaksjoner rundt dæm i det øyeblikket de får vite det. Det kaaan være det hjelper litt. Uansett så har jeg da mye støtte i samme rom. Får se. Ikke helt avgjort hva jeg vil gjøre :smiley-angelic006:smiley-angry003:confused1

Hmm nei egentlig ikke. Siden jeg har så mye med dem å gjøre. Har på en måte lyst å si det uten å ikke vise redsel om du skjønner. Selv om jeg er LIV redd for reaksjonen. Jeg var også inn på tanken på å få et annet familiemedlem til å si det, men når tror jeg a jeg skal gjøre det litt motsatt : Vet at alle andre i familien støtter denne avgjørelsen. Så derfor har jeg tenkt på å si det til de to samtidig som jeg sier det til alle de andre. Da kommer det til å være mange positive reaksjoner rundt dæm i det øyeblikket de får vite det. Det kaaan være det hjelper litt. Uansett så har jeg da mye støtte i samme rom. Får se. Ikke helt avgjort hva jeg vil gjøre :smiley-angelic006:smiley-angry003:confused1
Hvordan endrer jeg teksten jeg nå ser har noen skrivefeil? Altså etter at det er postet.

Hvordan endrer jeg teksten jeg nå ser har noen skrivefeil? Altså etter at det er postet.
Nederst til venstre på kommentaren du vil redigere skal det være 3 små prikker ved siden av der det står "Report". Trykk på de, så får du mulighet til å redigere innlegget ditt etter det er postet :)

Her sa vi det bare rett ut..
De nærmeste vet vi har prøvd og at vi har prøvd lenge.
Selv om det er tidlig så valgte vi å fortelle det :) litt også fordi jeg har røyka i nesten 18 år, så om jeg bråslutter så skjønner de veldig fort hvorfor :P ♡ (noe jeg også gjorde, kasta røyken med det samme testen var positiv)

Dytter litt på denne - siden det sikkert er aktuelt for fler og fler å dele nyheten. Vi kunne tenkt oss å dele nyheten med de 3 storebrødrene på en litt artig måte. De to største blir sikkert ikke fra seg av begeistring, fordi de vil ha pappaen sin 100% av tida (alene :hilarious: ), men han på 7 (som også er min) ønsker seg så mye å bli storebror. Han ville feks bli ekstremt glad hvis han fikk en genser med «storebror» på. Men dette vil kanskje ikke gi de største den samme gleden? Noen forslag her? :-)

Nå er det fortalt til mine foreldre. Datteren kom løpende inn med storesøster-tskjorte og de ble så glade! Nå klarer ikke mamma slutte å snakke om det, haha. Hun gleder seg såå til å få en ny baby i familien. :Heartred

Til barnefar skrev jeg et kort og gratulerte me 8 år sammen og at vi fikk en felles gave som kommer i mars:Heartbigred han hadde da vært på jobb i to uker, så jeg klarte å holde det skjult. Vi har prøvd i 3 år, så han var veldig glad og overrasket:)

Søsteren min fant det ut da hun maste om hvorfor jeg ikke hadde fått mensen (vi får på likt).

Søsteren min holdt tale i hennes datters bursdag og foreldrene mine bare: oh nooo, hva skjer nå… er hun gravid som singel? Så sa hun det kommer et nytt familiemedlem og det er….. Cathrine sin:joyful: da fikk de sjokk og hadde ikke tenkt det kunne vært meg i det hele tatt siden de visste vi slet. De ble veldig glade:)

Til barnefar skrev jeg et kort og gratulerte me 8 år sammen og at vi fikk en felles gave som kommer i mars:Heartbigred han hadde da vært på jobb i to uker, så jeg klarte å holde det skjult. Vi har prøvd i 3 år, så han var veldig glad og overrasket:)

Søsteren min fant det ut da hun maste om hvorfor jeg ikke hadde fått mensen (vi får på likt).

Søsteren min holdt tale i hennes datters bursdag og foreldrene mine bare: oh nooo, hva skjer nå… er hun gravid som singel? Så sa hun det kommer et nytt familiemedlem og det er….. Cathrine sin:joyful: da fikk de sjokk og hadde ikke tenkt det kunne vært meg i det hele tatt siden de visste vi slet. De ble veldig glade:)
Så veldig koselig! Skjønner godt at det er kjærkomment når dere har prøvd så lenge, gratulerer <3 fin måte å dele det på også :) Typisk søster å mase seg frem til det på den måten også? :hilarious:

Så veldig koselig! Skjønner godt at det er kjærkomment når dere har prøvd så lenge, gratulerer <3 fin måte å dele det på også :) Typisk søster å mase seg frem til det på den måten også? :hilarious:
Haha, ja! Vi var på hyttetur og hun maste hver dag om hvorfor jeg ikke hadde fått mensen. Til slutt måtte jeg bare tilstå :joyful: Ville jo at samboer skulle være den første, men jaja. Takk for det og gratulerer til deg også:)

Min pappa fikk lov å fortelle mine søsken om det i fylla i 60årslaget sitt i går :happy090 :laughing002
Får satse på at de alle husker det i dag.

Storesøsken: Her ble det en liten bamse, og er brev fra baby i magen, ultralydbilde. En kjærlighet, og en fox som viste hvor stor babyen var da. Sa det i uke 9 siden jeg spyr så mye. Storebror på fem har fortsatt ikke fortalt det til noen enda. Så ganske stolt av han.

Til foreldrene mine og lillesøster så sendte jeg et bilde og skrev: Hei tante/mormor/morfar. Hvis alt går bra i magen til mamma så sees vi i mars 2023 :Heartred Det er første for alle sammen så greide ikke å holde det skjult så mye lengre og godt med støtte om det ikke går veien.
Til bestemoren min kjøpte jeg blomst og la oppi testen, men hun trodde det var en febermåler helt til hun leste kortet :hilarious:

Veldig lyst til å annonsere det med hunden og skrive noe om at hun skal bli storesøster :love017

Til foreldrene mine og lillesøster så sendte jeg et bilde og skrev: Hei tante/mormor/morfar. Hvis alt går bra i magen til mamma så sees vi i mars 2023 :Heartred Det er første for alle sammen så greide ikke å holde det skjult så mye lengre og godt med støtte om det ikke går veien.
Til bestemoren min kjøpte jeg blomst og la oppi testen, men hun trodde det var en febermåler helt til hun leste kortet :hilarious:

Veldig lyst til å annonsere det med hunden og skrive noe om at hun skal bli storesøster :love017
Hehe. Den med bestemor likte jeg.

Back
Topp