Hvordan skal dere gjøre det med foreldrepermisjon?

Herblir vi nok å dele permisjonen, men usikker på hvordan, må se hvordan det vil være rent økonomisk.

Jeg tenker å ta 80 og ta min del pluss felles. Mannen kan ikke være borte fra jobb da firmaet ikke går rundt uten han, så da blir det en del ulønna og:blackeye:
Her fikk jeg lønn av pappaen sitt firma sist, siden han drev eget AS og kunne ikke ta så mye fri, kanskje det hadde gått for dere også? :)

Her fikk jeg lønn av pappaen sitt firma sist, siden han drev eget AS og kunne ikke ta så mye fri, kanskje det hadde gått for dere også? :)
Så greit:) Ja vi må se litt på mulighetene, har begynt å spare litt i tilfelle det bli mye ulønnet, men håper det ordner segxsmile9

Hvordan gjør man det om far tar 2 fridager i uken, hva med de 3 siste? Deltid i barnehage?
Hvis jeg tar ut 80% perm, hvor mange uker får jeg samlet med felles?

Mannen og jeg er enige, vi tar 80% permisjon med ferie forlengelser. Jeg har 19 uker + fellesperioden, han tar 19 uker på slutten.

Vi tar 80%, jeg tar fellesperioden, men begynner på jobb i gradert stilling når babyen er ca 6mnd. Jeg jobber turnus så 60% stilling tilsvarer ca 9-10dager jobb i mnd og tar i tillegg ut oppspart ferie innimellom. På den måten forlenger jeg permisjonstiden betraktelig.

Vi tar 100%, jeg tar fellesdel og ferie i 2020, samt 5uker ferie i 2021. Medmor tar ferie i 2020 så vi har tid sammen med den lille utover fødselspermisjonen samt at hun overfører 2 uker til 2021.

Vi tar så 2 uker sammen i overgang fra min perm til medmors perm, og 2 uker sammen før/ved bhg start. Det utgjør at vi mangler ca 4 uker som vi ønsker å dele opp 50/50 med ulønnet.

Vi tenite det skulle gå på medmor da hun tjener minst, men det har da også desisert størst effekt for hennes pensjon og feriepenger, så vi deler 50/50

Komplisert oppdeling, men en løsning vi er fornøyd med og føler det gir oss mulighet til å gjøre de kanskje vanskeligere tingene sammen

Vi går for 100%. Jeg tar fellesperioden og så forlenger vi med ferie begge årene.

Back
Topp