Hvordan skal dere gjøre det med foreldrepermisjon?

Lotta915

Glad i forumet
Sist hadde jeg 100% mammaperm + 6 uker ulønnet perm. Far hadde 10 uker.
Jeg lurer på hvordan jeg skal gjøre det denne gangen. Far ønsker å ha 2 dager i uken, hvordan ordnes dette?
 
Veit ikkje endo:) tar nok litt ulønna då eg ikkje vil jobba om sommaren;) men eg er så dom å jobber redusert. Jobber bare 60 prosent så blir ikkje store slanten
 
Vi ta 100%
Jeg får min kvote og fellesperioden
Han tar sine 15uker
Permisjonen er ferdig i slutten av mai, så blir en måne der vi bruker besteforeldre, juli har jeg ferie, også to uker med besteforeldre før barnehagestart.

Vi leker også med tanken om at mannen tar permisjon tre dager i uken, og svigermor kommer inn to dager i uken for å få ting til å gå opp før midten av august :)
 
Jeg nekter å dra tilbake på jobb før baby er tidligst 10,5 mnder. Gjorde det samme med eldste, og ingen av oss hadde vært klar ett minutt før. Så det blir ulønna permisjon på meg fra permisjonsslutt til baby er 10,5 mnder, så tar far over :)
 
Vi har ikke tenkt så langt enda, men jeg antar det blir noe ulønnet permisjon
 
Vet ikke helt om vi tar 80 eller 100 enda. Men jeg tar hele fellesdelen, også tar mannen ut gradert permisjon, slik at han er hjemme når jeg har sovedager
 
Jeg vurdere å ta 80% så jeg er mest mulig hjemme med nr 2, at bare jeg som tar permisjon og far jobber. Vi får se om det er lov hos nav først da, nekter å jobbe når bebisen er så liten
 
Aner ikke :bag: det må vi finne ut nå jeg får dette bekreftet :) sist bodde vi i DK og var studerende så er litt på bar bunn her nå og vet ikke hvordan dette fungerer :p
 
Jeg vurdere å ta 80% så jeg er mest mulig hjemme med nr 2, at bare jeg som tar permisjon og far jobber. Vi får se om det er lov hos nav først da, nekter å jobbe når bebisen er så liten

du får ikke overta far sine 15/20 uker, men all permisjon utenom kan du ta.
 
Jeg vurdere å ta 80% så jeg er mest mulig hjemme med nr 2, at bare jeg som tar permisjon og far jobber. Vi får se om det er lov hos nav først da, nekter å jobbe når bebisen er så liten
Hvorfor skal ikke far ta permisjon?
 
Vi skal dele det likt, 100% lønnet permisjon + ca 2 mnd ferie totalt :)
 
Tar 100% så får vi strekke sommerferien så langt det går satse på at vi får tidlig bhg plasd
 
Jeg skal ha engangsstønad og 6 uker. Mannen får sin del (16 uker.) med foreldrepenger, men vi mister felleskvote.
Selvstendige næringsdrivende bonde. Opplegget med avløser er en vits og vi tapet veldig mye penger på det, samt at det uansett ikke er nok. Hadde med forrige baby på alt av jobb, så blir samme med denne :)
 
Er hjemme i ulønnet permisjon med minste på 16 mnd, han skal være hjemme til han er litt over to år. Å til da er baby født, så da blir jeg og mannen hjemme på skift i to år til jobber skift begge to
 
Her tar vi nok 100% og jeg blir hjemme i min del og fellesdelen. Mannen er selvstendig næringsdrivende så kan ikke være hjemme i mer enn 1-2 dager i uken, så jeg må nok ta ulønna perm. Før håpe vi kan få noen mnd med avdragsfrihet på lånet:hilarious:
 
Blir vel som sist. Vi tar 100%, ferie + kanskje noen få uker ulønna perm for å få strukket den til barnehagestart 1.august.
 
Jeg tenker å ta 80 og ta min del pluss felles. Mannen kan ikke være borte fra jobb da firmaet ikke går rundt uten han, så da blir det en del ulønna og:blackeye:
 
Back
Topp