hvordan skal dere fortelle nyheten til nærmeste familie?:)

Mamma har bursdag 19.sept, tenker å si det til henne da, da er jeg 6+6 :)

Vi bor et godt stykke unna min familie, så ser dem ikke så ofte...

Da jeg gikk gravid med lillesnuppa, kjøpte vi en body med teksten "The best present ever". Den fikk mine foreldre pakke opp på lille julaften, da var jeg ca 6 uker på vei.

Andre gangen hadde jeg skrevet et kort om at "påskeharen kommer tidlig i år - kommer dere??". (Hadde termin i mars.) Da var jeg bare 4+5, men foreldrene mine var på besøk den helgen, og ville fortelle det da. (Dessverre endte denne i SA noen uker senere...)

Nå tredje gangen, sendte jeg rett og slett bilde av den positive testen på melding til mamma. Visste de satt ved siden av hverandre. Det var så tidlig som 4+2 (i dag altså), men jeg hadde ikke lyst til å vente lenger. Er fortsatt flere uker til vi treffes neste gang, og synes det var fint å involvere de tidlig. Da vet de jo hvordan ståa er, etter SA'en for en mnd siden og sånn. De syntes det var kjempehyggelig å få beskjeden, og glade for at "vi ikke hadde gitt opp".

Mamma og pappa bor ca 3 timer unna, skal antagelig dit en tur i uke 10. Vi har litt lyst til å vente lengst mulig, så jeg lurer på om jeg skal kjøpe med meg et eller annet "verdens beste bestemor/far" (dette blir første barnebarnet), pakke det inn (og skrive f.eks navnet til søstra mi på, sånn at de bare tror jeg er tidlig ute med julegaver) , også ringe i uke 12 og be de om å pakke opp fordi "jeg har glemt hva det var" . Litt kjipt å si det på tlf, men har veldig lyst til å vente til 12, er redd for at ting ikke skal gå bra og jeg er sånn som foretrekker å sørge for meg selv.

Sent from my iPad using BV Forum

Vi ble nødt til å fortelle foreldrene mine det i går. Langt i fra slik vi ønsker, men de ble nå like glade da:)

Jeg ble hentet i ambulanse på legevakten og kjørt til sykehus med store magesmerter, og pappa insisterte på å komme. Jeg er nylig operert for sprukket blindtarm, og han var livredd for at jeg hadde fått betennelse etter det. Så da kom han traskende inn i det jeg lå på barselavdelingen og ventet på ultralyd.. Heldigvis var alt bra med spiren, så vi slapp å "avlyse" det hele samme kveld som vi fortalte det. Skulle virkelig ønske det ble gjort på en annen måte, og at mannen min hadde vært der, men slik ble det bare ikke.

Vi ble nødt til å fortelle foreldrene mine det i går. Langt i fra slik vi ønsker, men de ble nå like glade da:)

Jeg ble hentet i ambulanse på legevakten og kjørt til sykehus med store magesmerter, og pappa insisterte på å komme. Jeg er nylig operert for sprukket blindtarm, og han var livredd for at jeg hadde fått betennelse etter det. Så da kom han traskende inn i det jeg lå på barselavdelingen og ventet på ultralyd.. Heldigvis var alt bra med spiren, så vi slapp å "avlyse" det hele samme kveld som vi fortalte det. Skulle virkelig ønske det ble gjort på en annen måte, og at mannen min hadde vært der, men slik ble det bare ikke.
off det hørtes skummelt ut! så bra alt var bra med spiren da:)

Testen lyste mot meg på onsdag, og mamma er 50 år i dag. Måtte jo fortelle det før feiringen som var i går. Kan fort bli noen spørsmål når jeg kun drikker alkoholfritt.
Kjøpte kopper med teksten verdens beste bestefar/bestemor. To glade og stolte foreldre som gleder seg masse til første barnebarn :) krysser alt for at dette går bra!

Back
Topp