Så godt at han gjør detJa, skjønner at valget var enkelt da..:/ hahah, samme som min samboer! Veldig mammadalt han også, og han er 32men han blir gladelig med til min familie i år, noe som overrasket meg veldig
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Så godt at han gjør detJa, skjønner at valget var enkelt da..:/ hahah, samme som min samboer! Veldig mammadalt han også, og han er 32men han blir gladelig med til min familie i år, noe som overrasket meg veldig
![]()
Dissa mannfolka altsåHehe, min samboer hadde aldri feiret jul hjemmefra før vi fikk første, og da var han 37 år![]()
Jepp, jeg er tidlig ut med bekymringer og planlegginghittil har vi feiret jul hver for oss og begge har syntes det har vært helt greit.
Men nå kommer jo gulljenta snart og det blir unaturlig å feire hver for oss da. Men det er en del som skal gå opp i opp, og jeg syns det er så vanskelig!
Mine foreldre er skilt og bor 2 timer unna oss. Den kjøreturen går forsåvidt helt greit for min del og for samboers del. I hele min barndom har jeg og min bror feiret julaften hos mamma på lille julaften og hos pappa på julaften. Og hvis det er noe jeg virkelig ikke vil bytte bort er det lille julaften hos mamma! samboer har sagt at det er helt greit. (Han kan ikke være med dit pga han er allergisk mot katter)
SÅ: jeg drar til mamma 22.desember eller 23.desember og feirer julaften der og sover der til 24.desember. Da kommer samboer nedover og vi feirer julaften hos pappa. Så drar vi tilbake dit vi bor og har 1 og/eller 2.juledag med hans familie.
Neste år drar jeg hjem til mamma 22. Eller 23.desember og feirer julaften der. Så drar jeg enten hjem til samboer på kvelden lille julaften eller på julaften på dagen. Og hvis det da er noe selskap hjemme i min hjemby 1 eller 2.juledag må vi sette oss i bilen igjen og kjøre dit.
Sukk..jeg syns det høres stressende ut og jeg er så redd det blir slitsomt for både oss og nurket. Vi har ikke verdens største leilighet, og hvis vi skulle hatt noe selskap/feiring her hjemme blir det med min bror som er singel og samboers to søsken som er single. Pluss foreldrene da. Det blir ganske mange.
Hvordan gjør dere det? Bor foreldrene dine/svigers langt unna?
Ser for meg ett eller annet "Hjemme alene"-scenarioÆh, jeg hadde droppa syden sjæl jadet kan fort bli kaos med masse unger pluss en nyfødt!!
![]()
Hva gjør dere på lille julaften og 1.og 2.juledag da? Eller har dere ikke noen tradisjoner da?![]()
Og så må jeg bare spørre: syns du det er litt kjipt å bo 1,5 time unna dine foreldre? Jeg føler nemlig VELDIG på det..![]()
Jeg tenker vel at så lenge de vokser opp med å ha litt kjøring i jula og at man passer på å gjøre bilturen hyggelig med litt musikk eller lydbok, så bør det gå bra![]()

Vi feiret sammen for første gang i fjor, hos mine foreldre. Vi drar dit i år også, alternativet er alene her vi bor, siden min bror med familie skal til mine foreldre i år. Ellers kunne vi invitert dem hit, det hadde vært vesentlig enklere
5-6 timer kjøring hjem til min familie (uten barn..), 3 fly + noe kjøring dit svigers feirer jul i Frankrike. Orker ikke det nå i år. Blir vel nok styr å kjøre over fjellet med baby. Etterhvert kan vi kanskje feire jul og nyttår på annethvert sted, hvis det ikke blir alt for slitsomt med reisinga.
Svigers kommer uansett en tur for å hilse på barnebarnet i november, og vi tenker å ta en litt lengre ferie hos dem på nyåret
Tenker det å ha all familie innen 2 t rekkevidde egentlig er en luksus![]()
Etter at pappa døde for fire år siden ble det slutt på feiring hos mine besteforeldre, trist, men han var limet i familien. De har flyttet ett stykke unna, så Nå feirer vi julaften hos tvillingsøsteren min isteden, altså med mamma og storesøster med barn i tillegg. Jeg og sambo er hos besteforeldrene mine 1. Juledag, og bonusbarn er med annenhver år ( ikke i år).
Her er det mine, dine og våre barn hos meg og tvillingsøsteren min, så vi har en haug med unger annenhvert år! Vi så for oss en stusselig feiring med "bare" den ene niesa våres i år, men jammen fikk vi ikke en etterlengtet overraskelse på nyåreter min første, så jeg ser virkelig frem til å dele den dagen med vesle skatten!
Vi bruker 1. Og 2. Juledag hos de vi feirer jul med
Det er ganske kjipt å bo såpass langt unna mine foreldre ja.. Men heldigvis har vi en avtale om å vurdere å flytte nærmere de om 2 år![]()
og det betyr veldig mye for han. Så vi får se hvordan det går seg til for min del..Gruer meg litt til å ta opp temaet med samboer egentlig..
Jeg er veldig vanefast på jul og har aldri feiret for meg selv.. Har veldig lyst til å feire sammen med mine foreldre som jeg er vant til, men føler ikke at jeg kan tvinge han med dit heller, så spørs om vi blir nødt til å finne på våre egne tradisjoner.. De bor bare en halvtime unna da, så hadde nok "bare" tilbrakt dagen og kvelden der og så kjørt hjem igjen på kvelden. Nyttårsaften har han ikke noe valg, da SKAL jeg feire sammen med demOg det har han sagt ja til allerede, så det går jo fint
Men er så mye tradisjoner i forbindelse med første juledag også, så vet ikke helt hvordan jeg skal takle detta her!![]()
Det er litt godt å høre sånne historier her ja, for da er det klart at 2 timer i bil er null problem!alt er relativt, haha. Håper dere finner en god løsning som alle trives med etterhvert!
er det sånn at dine svigers bor i Frankrike eller bare er der deler av året?
![]()