Jeg synes rett og slett det er litt stressende og farte rundt og tilbringe julekvelden hos andre. Vi prøvde det igjen i fjor og feiret da med min bror. Og selv om det er koselig så orker jeg rett og slett ikke det mer. Vi blir hjemme og de som vil er veldig velkommne til oss. Så min mor, stefar og mine to stebrødre ville gjerne komme til oss i år. De bor alle like ved så de har 5-15 minutter hjem i bil.
Her er vi hjemmekjære alle mann, inkl 5 åringen, så vi vil legge oss i egen seng etter en lang dag. Spesielt nå når vi i tillegg har nytt hus og et barn til. Mamma fikser hjemmelaget surkål og rødkål og tar med, resten fikser jeg
Min far bor 5 timer unna (Trondheim) og de er på samme plass hver jul. Jeg (alene) bruker derfor å besøke dem noen uker før jul. Da har vi noe julemat, går på julemarked og besøker all familie i nærområdet der. Alltid veldig koselig førjulstradisjon. I år kommer jeg nok til å ta med både 5 åringen og babyen på turen.
Bruker også å feire nyttår hjemme hos oss selv. Vi har hund som ikke setter veldig pris på raketter og da er det best og være hjemme der hunden er tryggest.
Og jeg husker fortsatt første julaften til guttungen. Han var da 11,5 mnd og der vi var var det duppeditter/knuselig pynt og stearinlys over alt. Han hadde akkurat begynt å gå og var langs alle bordene for å "se" på ting. Disse små har jo en tendens til å se med henda, så det ble rett og slett veldig slitsomt.