Hvordan ser vektoppgangen deres ut så langt?

Mitt utgangspunkt var 57 kilo, nåp er jeg 64 kilo tung. Jeg har lagt på meg 7 kilo, og er nå i uke 27. Dette er mitt føste svangerskap og jeg synes det er vanskelig å vite om jeg skal være fornøyd eller ikke.
Det blir spennende å se om jeg øker masse på slutten. Jeg har tenkt at 10-15 kilo er akseptabelt. Hvis jeg havner opp mot 20 kg i pluss blir jeg litt lei meg kjenner jeg.... Er ikke sååå stas å se vekta gå oppover.

 
La på meg ca 20 kg ved forrige sv.skap. Fødte uke 40+6
Denne gangen har jeg til nå, uke 28+1, bare lagt på meg ca 8,5-9 kg. Men det blir vel mere etterhvert.
 
la på meg over 30 kg sist (svangerskapsforgiftning),  denne gangen har jeg kommet på ca 6-7 kg hittils. merker at jeg samler mere vann i kroppen nå, så ser for meg det værste og forventer egentlig at jeg blir akkurat likens som sist - som en hval. 
 
er 26 uker på vei og har gått opp 2,5 kilo ( pga kvalme store deler av svangerskapet)
 
8 kg, og er i uke 31 : ) Gikk opp 12 kg sist svangerskap.
 
er 31+3. Var 62 kg før jeg ble gravid og har gått opp ca 10 kg.. På skjemaet hos jordmor er magemålet over den røde streken, men føler at det meste av vekten har lagt seg nesten bare på magen, (og brystene  kanskje hehe).. Trives egentlig godt med den ekstra vekten jeg ;)
 
Runder 30 uker denne uken og har lagt på meg 9 kg. 2 kg mindre enn sist gang;-)
 
Er nå i uke 28+3 å har gått opp 7,5 kg, har prøvd å ikje hatt så mye fokus på den vekta så d får gå som d går :) gleder meg i allefall veldig til shnuppa kommer ut :) <3>
 
Runder uke 30 i morgen.
Veide meg hos JM i dag,og har gått opp 9 kg så langt.

Sist svangerskap ble det 12 kg totalt,men forberedt på mer denne gang!
 
I don't wanna know... veier alt for mye... men siden jeg ble veid i uke 12 frem til nå uke 29 er det +6 kilo. Men jeg har gått opp sikkert 7-8 kilo de første ukene, da veide jeg meg ikke, men merket jo at jeg eksplodere fordi det eneste som hjalp mot kvalmen var å spise hele dag...
 
Er nå 31+2 og har gått opp 13 kg.

Var normalvektig før graviditet og har spist ganske sunt gjennom svangerskapet. Så velger å tro at det som har kommet er nødvendig.

Får hele tiden høre hvor liten jeg er til å være så langt i svangerskapet og at jeg bare har en kul på magen, og det hjelper å høre! :))

Sist gikk jeg opp 27 kg og var 35 kg overvektig FØR svangerskapet-så ut som en hval da ja... så koser meg nå med min kul på magen og bryr meg veldig lite om vekta! :)
 
Er 31+4 og har gått opp 8,5 kg :)
 
Er 31+4 i dag og har lagt på meg 15kg til nå, mange uker ijen ennå, men sistemann var store så regner med at denne jente bli også d
 
Er i uke 29 nå, og har lagt på meg 12 kg til tross for at jeg nå de siste ukene har gått på fjellet 5 dager i uka og spist relativt sunt! Var normalvektig før svangerskapet, og blir kjempe stresset  av å se vekten som bare øker og øker. Kan stå relativt stille et par uker, men så plutselig kommer det 1,5kg på noen dager. Noen som har opplevd dette?? 

Begynner å bli en smule bekymret for at vekten kommer til å ende på litt for mye.. målet var ikke over 15kg, men det ser ganske mørkt ut.. :p 

Ticker id: Y37e

 
Jeg har gått opp fra 53kg til 61kg til tross for hypermessis:) Jeg liker å legge på meg jeg da:) Så ikke redd for at vekten skal øke:)
 
Er i uke 33 nå og lagt på meg 12 kg, men var radmager før svangerskapet. Veier ca like mye som sist på denne tiden, men veide 5 kilo mindre før jeg ble gravid.
 
Forrige gang la jeg på meg ca 12 kg og hadde 3 plusskilo etter fødselen som forsvant kort tid før jeg ble gravid igjen.

Denne gangen veide jeg ca 55 kg i starten av svangerskapet. Ved siste kontroll for en to uker siden veide jeg 65,5 kg. Så er ikke så opptatt av vekten nå. 

Min mor la på seg 20+ kg da hun ventet min lillebror, og jeg har alltid trodd at svangerskap nr 2 ville ta knekken på vekten min. Hun har vært overvektig siden og sliter med å gå ned nå 30 år seinere. Men det viste seg at hun slet med kvalme og spiste masse for å døyve den. Jeg har heldigvis sluppet unna kvalme i mine svangerskap.
 
I morgen er jeg i uke 32! Wiii, bare 8 uker igjen.
Gikk opp veldig mye fra uke 22-28, så stagnerte det litt.

Så nå er totalen opp 13 kilo....
 
Hvordan går det med vektøkningen? Jeg er i uke 34 og har lagt på meg 20 kg!! Begynner å få litt panikk....
 
Back
Topp