Hvordan ser vektoppgangen deres ut så langt?

Jeg har lagt på meg 12 kg til nå. Regner med at det kommer endel kg ekstra nå på slutten, det gjorde det forrige gang.

Til dere som er redde for å legge på dere "for mye":
Sist la jeg på meg 17 kg. 10 dager etter fødselen var alt borte. Ofte er mye av vekten rett og slett økt vanninnhold i kroppen, dette "renner" jo bokstavelig talt av etterpå.

 
Jeg vaide meg hos JM i dag og har gått opp 9 kg (32+4). Hadde lagt på meg 2 kg mer på samme tid under forrige sv.skap. Gikk opp 16 kg sist, og ser ut som det blir rundt der denne gangen også. Men jeg har ikke lagt på meg noe på tre uker.. Syns det er litt rart.. Men magen vokser slik den skal, så da er nok alt bra. :)
 
7 kg i uke 33. 1 kg mer enn jeg la på meg hele forrige svangerskap. Jeg spiser normalt, en kombo av sunn og usunn kosemat. Slik jeg alltid har gjort :)) har ikke hatt noe problem å bli kvitt svangerskapskiloene tidligere. Det som er den skumle perioden for meg, er når jeg koser meg (for mye!) i permisjonen :O
 
Er nå oppe på startvekta, jeg.. (uke 32)
Har plenty å ta av, så at jeg gikk endel ned i starten har ikke hatt noe å si for veksten til babyen.
(var på vekstkontroll (UL) på onsdag, og knøtten er bittelitt over gjennomsnittet men innenfor normalen)

herfra går det vel bare oppover..
 
12 kg opp, uke 36. Håper jeg klarer å holde meg i skinnet også de siste tre ukene, men må innrømme at det blir noe søtt hver dag for tiden... Er likevel ikke så bekymret for min egen vekt, kan ikke se på kroppen at jeg har lagt på meg noe, og det som har kommet skal jeg amme av/gå av meg likevel;) så må heller tenke på at jeg ikke forer babyen med for mye sukker....!
 
Uke 35 i dag! :) Gått opp 7 kg til nå! :)
 
Gått opp 12 kilo, uke 32. Men ligget i seks uker, ikke forbrent noe på en måte :(
Gikk opp 11kg forrige svangerskap, da fødte jeg uke 36.
 
Gått opp ca 15kg nå i uke 33+3.Men bekymrer meg ikke så veldig mye, vet at jeg ammer alt av meg..:)
 
13kg og 36 uker :)

La på meg 30kg forige svangerskap og var tilbake på startvekta da jeg ble gravid denne gangen :P

Såå, denne gangen ser det lysere ut :D
 
Veide 62 første kontroll i uke 12, nå er jeg oppe i 76. Tenker ikke på det, det forsvinner så fort etter fødselen. Kroppen legger på seg det den trenger, er igrunn ikke så opptatt av vekta i svangerskapet :)
 
Back
Topp