Hvordan ser avføringen til deres små ut?

Vel jeg har funnet ut at lillebror sin avføring ikke er helt som den skal. For etter at han fikk blodig slim i bleiene sine i går/natt og tidligere i dag tok jeg kontakt med legen. Så nå er vi innlagt med mistanke om kumelksproteinallergi :P
Uff da:( god bedring og lykke til♡

Lillebror sin avføring nå er gul og ganske tynn i konsistensen. Bytter kanskje bæsjebleier 1-2 ganger om dagen nå.. Han er 2 mnd. Stor forskjell mot å så og si aldri ha en bleie uten avføring før nå :p den har vært mer slimete/kornete og hatt tykkere konsistens før.

Vel jeg har funnet ut at lillebror sin avføring ikke er helt som den skal. For etter at han fikk blodig slim i bleiene sine i går/natt og tidligere i dag tok jeg kontakt med legen. Så nå er vi innlagt med mistanke om kumelksproteinallergi :P

Stakar :( håper det går bra med dere❤️

Stakar :( håper det går bra med dere❤️

Takk for det ❤ sånn bortsett fra at det er pyton å være her og lillebror er utafor Så går det bra :) men å gå her på rommet med en som griner er ikke så gøy :P

• Liker
Reactions: H&H
Det pleier å være gult og kornete men i går var det grønt og kornete med masse mageknip. Kom noen dråper med friskt blod i morges i en gul og kornete bleie. Ringte legen så fort klokka ble 8. Fordi han hadde så knip i går og blodet var friskt mente hun at det er en rift pga mageknipet dagen før, så hun valgte å ikke ta oss inn. Han er i fin form og men jeg har studert hver eneste bæsjebleie siden veldig nøye, har vært noen få dråper til. Ikke i selve bleia, men på papiret.
Noen som har opplevd det før?

Uff stakkars lille venn! God bedring :)

Den var tyntflytende gul, akkurat som en suppe for noen dager siden. Nå er den grønngul.

Min tante sier at om avføringen er gul er alt bra, men er den grønn tyder det på irriterte tarmer/han reagerer på noe. Noen andre som har hørt dette å kan bekrefte/avkrefte?

Den var tyntflytende gul, akkurat som en suppe for noen dager siden. Nå er den grønngul.

Min tante sier at om avføringen er gul er alt bra, men er den grønn tyder det på irriterte tarmer/han reagerer på noe. Noen andre som har hørt dette å kan bekrefte/avkrefte?

Det vet jeg faktisk ikke, her har han begynt med både gul og grønn avføring det siste døgnet. Men jeg kan jo spørre en av sykepleierne men de har ikke sagt noe på fargen selv om den har hvert litt grønn...

Der kan være, men grønn bæsj kan også være normal.
Dette er hva jeg fant:
"Vondt i magen bæsj
Morsmelksernærte babyer kan få vondt i magen av ting moren spiser (for eksempel kål, skalldyr og løk – prøv deg fram så finner du nok snart ut hvilke matvarer som går greit og hvilke du kanskje bør unngå i en periode). Da blir bæsjen løsere, grønnlig og slimete, og babyen er gjerne mer urolig. At mor får tilbake menstruasjonen etter fødselen kan også føre til en kort periode med slike bleier."

Da har jeg kommet hjem fra legen med mini. Fikk en bleie i natt med mer blod enn jeg syns var komfortabelt å se vekk fra :o han har en rift i endetarmen, men er i helt fin form ellers.
Apropos grønn bæsj; om de gråter mye i forbindelse med bæsjing, sliter med luft og får grønn bæsj bør du vurdere om noe av det du har spist kan ha forårsaket det. Men det trenger ikke alltid å være noe galt bare fordi den er grønn, det kan være helt tilfeldig ;)

Last edited:
Da har jeg kommet hjem fra legen med mini. Fikk en bleie i natt med mer blod enn jeg syns var komfortabelt å se vekk fra :o han har en rift i endetarmen, men er i helt fin form ellers.
Apropos grønn bæsj; om de gråter mye i forbindelse med bæsjing, sliter med luft og får grønn bæsj bør du vurdere om noe av det du har spist kan ha forårsaket det. Men det trenger ikke alltid å være noe galt bare fordi den er grønn, det kan være helt tilfeldig ;)

Så bra at alt var fint da :) greit å sjekke ut når det er blod inni bildet.
Og det er jaggu snodig hvordan og hvor fort farge og konsistens på avføring forandrer seg, her ser jeg stadig noe nytt spesielt nå som vi har gått over til nutramigen :P aldri før har jeg studert så mange drittbleier før Haha

Så bra at alt var fint da :) greit å sjekke ut når det er blod inni bildet.
Og det er jaggu snodig hvordan og hvor fort farge og konsistens på avføring forandrer seg, her ser jeg stadig noe nytt spesielt nå som vi har gått over til nutramigen :P aldri før har jeg studert så mange drittbleier før Haha

Veldig sant;) har gått fra brunt til grønt og gult i dag, blir ikke klok :P

Hvordan er han i formen nå? Hva er nutramigen?

Veldig sant;) har gått fra brunt til grønt og gult i dag, blir ikke klok :P

Hvordan er han i formen nå? Hva er nutramigen?

Haha har vel hvert innom de samme fargene i dag vi og :P

Formen hans er mye bedre :) Det er mme for de med melkeallergi :)

Back
Topp