Hvordan reagerte sjefen når du fortalte at du var gravid?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Steffen
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Steffen

Guest
Eller har du kanskje ikke fortalt det enda? Har du fortalt det til de andre på arbeidsplassen?

Han reagerte positivt. [emoji4] Alle på jobb vet det, så da vet hele bygda det innen uka er omme. [emoji23]

Sjefen tok det veldig bra :) Har vært litt nervøs da jeg kun har hatt årsvikariat frem til neste juli (jobber som lærer), men fikk vite for noen dager siden at jeg er sikra jobb videre etter permisjonen <3

Så fantastisk da! :D

Fortalte det til en kvinnelig kollega like etter positiv test i femte uka da jeg MÅTTE ha noen å dele med. Og sjefen fikk vite det allerede uka etter da vi først hadde en samtale på tomannshånd. Han tok det med ett smil og syntes det blir moro, da jeg er den første gravide på min arb-plass. Så blir lærerikt for oss alle. Han sa «haha så kult, hadde ikke sett for meg deg med unger egentlig» hvorpå jeg sa meg helt enig :D men av og til vil verden det annerledes :)

Hun tok det veldig bra og syntes det var gøy! Jeg er for tiden sykemeldt grunnet kvalme og svimmelhet og hun spør regelmessig hvordan det går, og har opplevd det samme selv :) trygg of bra sjef[emoji173]️

Han virket litt overrasket, men tok det pent og gratulerte. Tror nok han synes det er surt og det skinte litt igjennom, selv om han forsøkte å glatte over og var høflig :rolleyes: Jeg kan se saken fra hans side og at det er kjipt og man styrer ikke følelser, så det viktigste var ikke hva han tenkte, men det han sa, noe som var en leders reaksjon etter læreboka :p Dessverre er jeg født med dårlig samvittighet og istedet for å føle lettelse over å ha fortalt det (som jeg trodde jeg skulle gjøre), gikk jeg ut fra kontoret og følte meg rimelig dritt..

Han reagerte positivt. [emoji4] Alle på jobb vet det, så da vet hele bygda det innen uka er omme. [emoji23]