Hvordan reagerte sjefen når du fortalte at du var gravid?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Steffen
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Steffen

Guest
Eller har du kanskje ikke fortalt det enda? Har du fortalt det til de andre på arbeidsplassen?

Han reagerte positivt. [emoji4] Alle på jobb vet det, så da vet hele bygda det innen uka er omme. [emoji23]

Sjefen tok det veldig bra :) Har vært litt nervøs da jeg kun har hatt årsvikariat frem til neste juli (jobber som lærer), men fikk vite for noen dager siden at jeg er sikra jobb videre etter permisjonen <3

Så fantastisk da! :D

Fortalte det til en kvinnelig kollega like etter positiv test i femte uka da jeg MÅTTE ha noen å dele med. Og sjefen fikk vite det allerede uka etter da vi først hadde en samtale på tomannshånd. Han tok det med ett smil og syntes det blir moro, da jeg er den første gravide på min arb-plass. Så blir lærerikt for oss alle. Han sa «haha så kult, hadde ikke sett for meg deg med unger egentlig» hvorpå jeg sa meg helt enig :D men av og til vil verden det annerledes :)

Hun tok det veldig bra og syntes det var gøy! Jeg er for tiden sykemeldt grunnet kvalme og svimmelhet og hun spør regelmessig hvordan det går, og har opplevd det samme selv :) trygg of bra sjef[emoji173]️

Han virket litt overrasket, men tok det pent og gratulerte. Tror nok han synes det er surt og det skinte litt igjennom, selv om han forsøkte å glatte over og var høflig :rolleyes: Jeg kan se saken fra hans side og at det er kjipt og man styrer ikke følelser, så det viktigste var ikke hva han tenkte, men det han sa, noe som var en leders reaksjon etter læreboka :p Dessverre er jeg født med dårlig samvittighet og istedet for å føle lettelse over å ha fortalt det (som jeg trodde jeg skulle gjøre), gikk jeg ut fra kontoret og følte meg rimelig dritt..

Han reagerte positivt. [emoji4] Alle på jobb vet det, så da vet hele bygda det innen uka er omme. [emoji23]
Hehe :D Her vet nok hele bygda det også, all den tid mange nok har sett meg kaste opp i grøftekanten og i hagen... vanskelig å holde det skjult

Sjefen ble kjempe glad[emoji4]
Fortalte det først til noe kollegaer og så til sjefen en måneds tid senere[emoji6] Får tilpasse arbeidsdagen min som jeg vil og føler jeg har «tjent» masse på å ha informert sjefen tidlig. Hadde ikke kunnet jobbe 100% om ikke jeg hadde hatt denne muligheten til å tilrettelegge arbeidsdagene mine sånn som jeg kan nå[emoji4]

Har ikke fortalt det enda ;o startet i ny jobb i august etter forrige permisjon, så må si jeg kvier meg litt for å fortelle det [emoji23]

Hadde grua meg til og fortelle for hadde nettop kommet tilbake på jobb fra langtids sykemelding men Hun ble kjempe glad og ga meg en god klem og sa men nå er det jo noe hyggelig som gjør at du blir borte! Men så mistet jeg og da var hun en enorm støtte, fikk fri i 3 dager for og komme meg litt. Og nå går hun og håper på at neste spiren vår skal sitte så fort som over hodet rår. Føler hun tar skikkelig godt vare på de ansatte, ikke bare meg! hun sa til meg at når spira sitter igjen skal vi sette oss ned og ordne en plan slik at vi får tilrettelagt så fort som mulig.

Han ble glad på våre vegne, og det kom jo ikke så overraskende heller da vi mista i februar (var kommet så langt at katta var ute av sekken for lengelenge siden da). :) Har ikke fortalt noen av de andre på jobb det enda, det kan vente til etter jul eller noe.

Sjefen ble glad på mine vegne. Er for tiden bare hun, mannen og yogalæreren som vet det. Har en tung jobb med mye løft så er avhengig av tilrettelegging.

Fikk bare støtte og gode ord fra min sjef, det er en tøff periode på arbeidsplassen med mye sykefravær, likevel var det bare støtte og få når jeg fortalte at jeg ble sykemeldt noen uker pga svangerskapsplager :)

Har ikke sagt noe enda. Er 10+3 i dag og fortsatt bare jeg og mannen som vet ;)

Skal på ul neste fredag. Så forteller det nok etter det. Veldig spent på det møte, då eg må bli flytta til ein avdeling uten vold.

Hehe :D Her vet nok hele bygda det også, all den tid mange nok har sett meg kaste opp i grøftekanten og i hagen... vanskelig å holde det skjult

Haha, been there, done that! Heldigvis sluppet unna akkurat det denne gangen.

Fikk bare støtte og gode ord fra min sjef, det er en tøff periode på arbeidsplassen med mye sykefravær, likevel var det bare støtte og få når jeg fortalte at jeg ble sykemeldt noen uker pga svangerskapsplager :)

Å, feil quote!!

Back
Topp