Hvordan reagerte sjefen når du fortalte at du var gravid?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Steffen
  • Opprettet Opprettet
Har ikke sagt noe enda. Er 10+3 i dag og fortsatt bare jeg og mannen som vet ;)

Det er så spennende når man har en liten hemmelighet sammen, og ikke har fortalt det til noen andre! Angrer nesten litt på at jeg fortalte det til moren min så tidlig [emoji23]

Fortalte det dagen etter plsitiv test [emoji87]fordi jeg har så mange pasienter jeg ikke kan være med under graviditet, så det blir satt igang tiltak, tilrettelegging og svangerskapspenger så snart som mulig.. så jeg var 5 uker [emoji28]

Fortalte det dagen etter plsitiv test [emoji87]fordi jeg har så mange pasienter jeg ikke kan være med under graviditet, så det blir satt igang tiltak, tilrettelegging og svangerskapspenger så snart som mulig.. så jeg var 5 uker [emoji28]
Og sjefen tok det som forventet, det er flott med graviditet, men såg på henne at det blir tungt fremover da vi er 3 på sv. Penger og en del i langtidssykemelding, så det passer ikke helt for arb.giver, men det blir ikke sagt høyt da [emoji6]

Jeg er student og tør ikke å si det til lærer. Termin midt i eksamensperioden. Herligheten, hvordan skal det gå! haha. En i klassen vet det. Rett og slett fordi jeg ikke har noen venninner jeg følte jeg ville si det til. Så måtte ha en å støtte meg litt på.

Hun ble veldig glad på mine vegne heldigvis [emoji1] men ikke fortalt det til noen andre på jobb enda. Venter til familien vet først. Og helst etter uke 12 da [emoji1]

Det er så spennende når man har en liten hemmelighet sammen, og ikke har fortalt det til noen andre! Angrer nesten litt på at jeg fortalte det til moren min så tidlig [emoji23]
Hehe. Det er litt fint, men også litt strevsomt. Jeg sliter med at jeg er ekstremt trøtt, så får dårlig samvittighet ovenfor venner, familie og jobb at jeg ikke er l spesielt tilgjengelig om dagen. Hadde vært ålreit om de visste hvorfor..

Her vet ingen andre enn jeg og mannen. Jeg liker det sånn i begynnelsen, vår lille hemmelighet. Planlegger å fortelle familien på julaften, og jobben etter jul. Nå skal det sies at jeg har veldig lite plager og klart å tilpasse litt arbeidsdagen selv.

Hehe. Det er litt fint, men også litt strevsomt. Jeg sliter med at jeg er ekstremt trøtt, så får dårlig samvittighet ovenfor venner, familie og jobb at jeg ikke er l spesielt tilgjengelig om dagen. Hadde vært ålreit om de visste hvorfor..

De får nok vite det tidsnok tenker jeg :) trenger ikke å unnskylde oss for alt [emoji23]

Ikke fortalt det ennå vi heller. Vi bestemte oss for å vente med å si det til noen før det minst har gått 12 uker.
Veldig vanskelig å holde tett, da man har lyst til å snakke med alle om det.

Kommer nok ikke til å fortelle noe før tidligst etter jul.
Vil være sikker på at det er noe inni magen først :p

Har ikke sagt det enda og gruer meg litt.
Har jobbet der i snart 5 år og allerede vært ute 2 permisjoner og vært på pleiepenger siden januar.
Men så har det egentlig ikke noe å si for Han, jeg kom uansett til å være ute på pleiepenger i over 1,5år til

Hei! Jeg trenger noen råd her og noen "drit i det"holdninger for jeg gruer meg skikkelig til å fortelle min sjef at jeg er gravid Jeg har nettopp begynt i et 14mnd vikariat (for noen i svangerskapspermisjon), fant ut jeg var gravid kvelden jeg takket ja til stillingen. På avdelingen er det allerede 5 gravide kvinner som skal ut i permisjon på nyåret. Min termin er i midten av juni. Jeg tør ikke fortelle det til min sjef ennå, skal prøve å holde meg så lenge jeg kan. Føler meg virkelig rotten for å ha godtatt en stilling for noen i svangerskapspermisjon når jeg selv må ut i det om 6-7 mnd...

Hva tenker dere om dette??

Hei! Jeg trenger noen råd her og noen "drit i det"holdninger for jeg gruer meg skikkelig til å fortelle min sjef at jeg er gravid Jeg har nettopp begynt i et 14mnd vikariat (for noen i svangerskapspermisjon), fant ut jeg var gravid kvelden jeg takket ja til stillingen. På avdelingen er det allerede 5 gravide kvinner som skal ut i permisjon på nyåret. Min termin er i midten av juni. Jeg tør ikke fortelle det til min sjef ennå, skal prøve å holde meg så lenge jeg kan. Føler meg virkelig rotten for å ha godtatt en stilling for noen i svangerskapspermisjon når jeg selv må ut i det om 6-7 mnd...

Du visste ikke dette da du søkte jobben, du trengte vel da jobben for å ha rett til foreldrepenger, så shit happens.
Gratulerer med graviditeten.
Så lenge du ikke trenger tilrettelegging i jobb så kan du vente til inntil 3 mnd før du skal ut i permisjon, men siden de vil trenge å finne en ny vikar for deg, så setter nok sjefen pris på å få vite tidligere.

Du visste ikke du var gravid før du søkte, og du visste vel heller ikke at du var gravid før etter du sa ja (siden du fant det ut på kvelden samme dag?). Vi er jo avhengig av jobb for å tjene opp foreldrepenger, og vi kan heller ikke slutte å søke jobber og sette livet på vent når vi er prøvere heller - en vet jo aldri hvor lang tid det tar. Tok 16 mnd med "vi ser hva som skjer" prøving før jeg ble gravid første gang f.eks. Rakk flere vikariater på den tiden, og å søke på mange jobber.

Prøv å legg vekk den dårlige samvittigheten. :Heartred Du kan ikke noe for at det er flere andre som skal ut i permisjon, og vi kvinner kan jo ikke la være å ta jobber og sette livet på vent fordi vi kanskje blir gravide. Og det bør jo ikke komme som en overraskelse at kvinner innenfor en viss alder kan forsvinne ut i permisjon, og arbeidsgiver er sikkert vant til at det popper opp gravide kvinner nå. Skjønner du vil drøye med å fortelle, men kanskje ikke vente for lenge om det er noe som du tenker mye på? Noen ganger er det bedre å bare få det unnagjort. Skjønner dog om du vil vente ja. Du trenger jo strengt tatt ikke å si noe om det før du må søke om permisjon, men de setter nok pris på å få vite det tidligere så de kan begynne å forberede seg på at det må inn vikar.

Back
Topp