Hvordan reagerte dere på positiv test?

måltrost

Glad i forumet
Junibarna 2015
Når krysset viste seg ble jeg helt skjelven og kjempe glad. En times tid senere begynte jeg å tenke på alt som må gjøres fremover, og jeg ble mer og mer stressa. Jeg tenkte på oppussing av hus, at vi ikke har familie i nœrheten, og tusen andre ting. Jo mer jeg tenkte, jo mer nervøs ble jeg for å fortelle samboeren at jeg er gravid. En helt tullette reaksjon siden dette er noe vi har prøvd på og virkelig villet.

I det øyeblikket samboeren gikk inn døra samme kveld datt det ut av meg at jeg er gravid. Så mye for en morsom, romantisk måte å fortelle det på. :p Han reagerte faktisk ganske likt som meg, først med et stort smil, så begynte han å tenke. Noe av det første han sa er at nå må vi ta ut livsforsikring. Han har nevnt at vi må prøve å få inn ekstra inntekt sånn at vi kan betale for utdannelse og begynne å investere og spare slik at vi kan hjelpe barnet med å kjøpe hus om 25 år! Han har virkelig gått inn i ordne -og byggemodus!

Nå når det har gått noen dager merker jeg at vi begge begynner å roe oss litt ned. Vi gleder oss over positiv test og håper spiren sitter godt fast frem til juni. Tanken på at vi skal bli foreldre for første gang kan fortsatt vœre litt overveldende, men vi venner oss mer og mer til tanken for hver dag som går. :)

Nå er jeg veldig nyskjerrig på hvordan dere andre her inne reagerte på positiv test!
 
Jeg visste det igrunn før jeg testa, så hadde ikke noen stor reaksjon. Var ikke planlagt heller. Mest spent på reaksjonen til min kjære, som egentlig syns to er nok. Men han bare smilte i hele går, og syns det var stas :)
 
Dette var vår 2 PP, og har vært gravid en gang før. Jeg merket egentlig ganske mye på kroppen før jeg testet positivt. På mandag når jeg skulle hente sønnen i bhg, kjente jeg et voldsomt stikk i nedre mage. Men utover det kjente jeg ikke mer, og tenkte litt for meg selv, kanskje egget festet seg?! Og vil egentlig tro det, for dagen etter følte jeg meg super uvell, og var veldig svimmel. Kjente igjen symptomene etter forrige graviditet.
Og har testet positivt dagene deretter :) Mannen er kjempe spent, og gleder seg utrolig! Vi er endelig ferdig med oppussing av hus og alt ligger til rette her i går´n.

Blir en spennende tid fremover :love7
 
Jeg var ganske forberedt på resultatet mtp. symptomer i forkant, og det var godt planlagt :)
Dette er min første planlagte, så jeg er litt bekymret for å miste, men tar ting med knusende ro. Burde kanskje være litt mer stresset ettersom vi ennå ikke har begynt å bygge huset vårt, jeg har ingen familie i nærheten og samboer jobber vekke halve året:p

Tror nok det blir å sette seg litt mer enn i ting når vi har vært på ultralyd i uke 8 og 12. Vil ikke gjøre for mye ut av det, i tilfelle noe går galt. Da blir jeg bare ennå mer knust:( Samboer har, så klart, begynt å kikke på supporterutstyr for baby, til det fotballaget han holder med:p
 
Jeg følte meg egentlig bare litt dum, der jeg dyppet testen tre dager før forventet mens, første måned med seriøs prøving og testing av el i etterkant av MA i juni. Syklusen var skikkelig på bærtur de to foregående månedene etter at vi mistet. Tok testen på ettermiddagen, riktignok noen timer siden siste dotur, men allikevel, så mange dagene før mensen regnet jeg virkelig ikke med at det skulle gi utslag da. Så, følte meg egentlig dum, og tenkte jeg bare skulle gå ut av badet og la den ligge, for ikke å sitte der og bli skuffet ettersom minuttene kom til å gå uten noen strek. Men så, etter bare få sekunder kom det jaggu et riktignok lyst, men veldig tydelig kryss :D Sprang rundt meg selv noen runder, før jeg ringte samboeren som var borte den uka, og mer eller mindre ropte ut : Jeg har tissa på en test, og den ble pooooositiv! Hehe, ikke noe romantisk i den varianten gitt :p
 
Det hørtes kjent ut for min del. Har aldri prøvd å bli gravid, men jeg har samboer og vi har lyst på barn. Sluttet med prevensjon og ble jaggu meg gravid ved første el uten piller. Jeg ble helt skjelven, hendene ristet og jeg løp ut til samboeren min og sa; "det er to streker! Det er det ikke sant? Det er to? Du ser det?" Litt stressa, men veldig glad. Har nå roet meg ned, og gleder meg til tiden fremover. Er jo bare fem uker på veg, så jeg håper og krysser fingrene for at embryoet overlever inni der helt frem til fødsel :)
 
Jeg merket at jeg var gravid 6dager etter El. Og dagen før jeg testet 9dpo, sa jeg til mannen og en venninne at jeg er 100% sikker på at jeg er gravid. Og testen ble ultrasvak men positiv den. Og vi ble kjempe glade!!
 
Back
Topp