Hvordan reagerer sjefen når du sier du er syk?

Syk og hjemme fra jobb i dag. Svaret fra sjefen var et rimelig surt "Javel... Får vel bare ligge hjemme å kose deg du da!" Og ene kollegaen (sjefens wannabe "høyre hånd") sendte meg melding både klokken 10.30 og 13.30 med "Du er vel bra igjen nå tenker jeg? Tar vel ikke så lang tid å bli frisk? Du kommer i morga håper jeg?!" Ærlig talt altså, det er da vel menneskelig å bli syk!

Men helt ærlig, wannebe-sjefen er helt uakseptabel....

Uprofesjonelt, men hvis du er redd for videreføring av kontrakten hadde jeg latt det passere til den er signert på nytt.

Sjefen har ikke lov til å si noe på det, og det gjør ikke mine heller. Er jeg syk, så er jeg syk.

Syk og hjemme fra jobb i dag. Svaret fra sjefen var et rimelig surt "Javel... Får vel bare ligge hjemme å kose deg du da!" Og ene kollegaen (sjefens wannabe "høyre hånd") sendte meg melding både klokken 10.30 og 13.30 med "Du er vel bra igjen nå tenker jeg? Tar vel ikke så lang tid å bli frisk? Du kommer i morga håper jeg?!" Ærlig talt altså, det er da vel menneskelig å bli syk!

Hæ? Helt på trynet å si sånt til folk som er syke :o

Kjenner meg dessverre veldig igjen her hvordan det er og ha en slik sjef. Her har det blitt slik at jeg omtrent har blitt (psykisk) syk av å grue meg sånn til OM jeg eller guttungen skal bli syk i høysesongene, ene og alene fordi det er så grusomt å ringe inn og fortelle at man må være hjemme. Sjefen gjør det veldig klart og tydelig hvor misfornøyd og irritert hun blir, og spør alltid en million spørsmål om hvordan nøyaktig syk det er man er, og hvorfor vi ikke finner barnevakt heller (hvis gutten vår er den som er syk) eller hva og hvordan samboer jobber nøyaktig og hvorfor han ikke kan være hjemme OSV OSV... Det er så utmattende at jeg finner ikke ord. Hun klager også til de andre på jobb når noen er syke og hun selv må jobbe dobbelt (12 timer) om hvor slitsomt det er for henne..

Har variert litt hvem vi ringer inn syk til, men har vært noen som svarer frekt, overtaler folk til å tvinge seg på jobb, og jeg har fått sutring fordi " alle" på min avdeling ble jo så mye syk.
Vet at sjefen min nå blir småstresset av det, er endel som må ordnes straks noen er syke, men er aldri ufin, får god bedring hilsen. Lurer gjerne på antatt varighet fordi det er lettere å planlegge noen dager i forkant enn å måtte ta hver dag på sparket. Pleier derfor ofte å si hvorfor jeg er syk, migrene feks varer kun en dag som oftest men andre ting vet man jo tar flere dager, og omgangssyke kan vi IKKE nærme oss jobb med

Kjenner meg dessverre veldig igjen her hvordan det er og ha en slik sjef. Her har det blitt slik at jeg omtrent har blitt (psykisk) syk av å grue meg sånn til OM jeg eller guttungen skal bli syk i høysesongene, ene og alene fordi det er så grusomt å ringe inn og fortelle at man må være hjemme. Sjefen gjør det veldig klart og tydelig hvor misfornøyd og irritert hun blir, og spør alltid en million spørsmål om hvordan nøyaktig syk det er man er, og hvorfor vi ikke finner barnevakt heller (hvis gutten vår er den som er syk) eller hva og hvordan samboer jobber nøyaktig og hvorfor han ikke kan være hjemme OSV OSV... Det er så utmattende at jeg finner ikke ord. Hun klager også til de andre på jobb når noen er syke og hun selv må jobbe dobbelt (12 timer) om hvor slitsomt det er for henne..
Barnevakt ja. Om kidden har feber og en karantenedag, spør jeg gjerne bestefaren, men ble litt forbanna da jeg fikk spørsmål om jeg ikke kunne ha barnevakt da jeg fikk tlf fra bhg om oppkast. Ingen vil vel passe en med omgangssyke!

Barnevakt ja. Om kidden har feber og en karantenedag, spør jeg gjerne bestefaren, men ble litt forbanna da jeg fikk spørsmål om jeg ikke kunne ha barnevakt da jeg fikk tlf fra bhg om oppkast. Ingen vil vel passe en med omgangssyke!
Jepp, en ting er at det ikke er mange som vil passe sykt barn, men når et barn er sykt vil det helst være sammen med foreldrene. I alle fall min unge. Hvem som er hjemme av far eller mor har uansett sjefen INGENTING med, så lenge man ikke har brukt opp de dagene man selv har rett på så kan de holde seg til god for en masse spørsmål. Men det er noe min sjef selvfølgelig ikke fatter. Husker første gang guttungen hadde omgangssyke, hvor det kom ut begge veier. Sjefen mente karantenetid var det største tullet hun hadde hørt om, og jeg skulle da selvfølgelig ikke være hjemme noe mer enn fra sekundet han var feberfri og kastet opp siste sekund.

sjefen min har aldri tatt en melding om sykdom godt.. men det skal sies at på min arbeidsplass har det ekstremt høyt sykefravær, så der er det helt giftig å bli syk...

det blir litt som den nøttereklamen som går på tv for tiden "putte nøtt på nøtt på nøtt" og "har du ferie" etc etc.. så frekk!!!!!! ÅÅÅHH! *irritert*

Sier bare "god bedring". Vi har god dialog og har aldri opplevd at hun prøver å gi meg dårlig samvittighet eller blir sur.

Ønsker meg god bedring og maser ikke noe mer! Når jeg var gravid så lurte ho på om jeg ikke skulle sykemelde meg litt så jeg hadde nok energi til å bli mamma :) veldig snill dame som tar vare på oss :)

Back
Topp