Hvordan reagerer sjefen når du sier du er syk?

Ånei, er det deg? :O haha, da trenger du ikke gå så langt for å finne henne iallefall. :p
Nei, hun kollegaen som sendte meldinger :p

Det er utrolig kjipt at sjefen og en kollega er slik, men samtidig så elsker jeg selve jobben
Ekstra kjedelig da... Hvis du egentlig er fornøyd med jobben. Slike sjefer og ansatte ødelegger jo litt for det... Føler iallfall jeg. Et godt arbeidsmiljø er liksom er forutsetning for å være motivert for å jobbe.

Hos oss får vi som regel "god bedring" og evt noe slik som ja hører du er virkelig dårlig, stell godt med deg selv nå. Vi spør og gjerne om man vet om man blir borte over flere dager, og om de er usikre der og da om ikke de kan gi beskjed senere på dagen. Dette pga bemanning og sjefen har sagt at han heller vil at vi blir godt bemannet om folk skulle bli bra fortere enn de trudde enn at vi går underbemannet.

Masse god bedring til deg! Ikke noe koselig å ha en slik sjef, man kan jo ikke noe for at man blir syk.

Uff. Hadde en sånn sjef selv. Jeg ble sykmeldt pga en skade jeg fikk på jobb. På oppfølging samtalen så spurte han om jeg burde jobbe der siden jeg hadde greid å skade meg på jobb 2 ganger det året. Men herregud da er da vel for f.. ikke min feil at det blir is om vinteren. Var postbud og datt på isen. Jeg sa til slutt opp den jobben.

Her får eg"håper du er tilbake i måren. Blir så mye for oss andre å gjøre" blæh. Et ork hver gang! Noen ganger ramser ho opp kor travelt det er i en melding også. Ingen god bedring eller noe. Sjøl er ho sykemeldt 50%(!!!!!!)

Veldig ugreit!!

Jeg sender stort sett bare melding til sjefen, så får bare et god bedring tilbake :p

Syk og hjemme fra jobb i dag. Svaret fra sjefen var et rimelig surt "Javel... Får vel bare ligge hjemme å kose deg du da!" Og ene kollegaen (sjefens wannabe "høyre hånd") sendte meg melding både klokken 10.30 og 13.30 med "Du er vel bra igjen nå tenker jeg? Tar vel ikke så lang tid å bli frisk? Du kommer i morga håper jeg?!" Ærlig talt altså, det er da vel menneskelig å bli syk!
I alle daaaaaaager?! Wtf? Sånt gjør man ikke!
Her spør han alltid og graver på grunnen. Synes det er ubehagelig

Herlighet. Det er rett og slett frekt og uhørt.
Jeg får som regel til svar "god bedring, når tror du at du er tilbake? " spørsmålet om når jeg er tilbake har ikke noe med at hun er frekk, men om listen min skal stenges i 1 eller 4 dager.

Bare vært syk 1 gang og da med norovirus så fikk god bedring og hold deg hjemme til du er frisk. Jobber i helsevesenet og jeg var ikke akkurat velkommen på jobb med den sykdommen

Hos oss sier vi god bedring når folk ringer seg inn syke.

Ta det opp ned de. At du synes det er ubehagelig å få slike kommentarer. Du er ikke syk fordi du sybes det er gøy, og du KOSER deg ikke hjenne på sofaen. Ærlighet varer lengsr.

Nei, hun kollegaen som sendte meldinger :p

Skulle tro vi jobbet på samme sted :p. Akkurat sånn har jeg det også på jobb, sjefens "prinsesse"/nestkommanderende er tillitsvalgt og like tullete som han. Nå som vi skal midlertidige nedbemanne og jeg er gravid og sykemeldt er de bare fornøyd, men til vanlig får jeg bare en sur: oja, kommer du i morgen. De skal også alltid ha en begrunnelse/diagnose på hvordan/hvorfor jeg er syk. Svarer alltid omgangssyke eller lungebetennelse hvis jeg hoster osv.

Syk og hjemme fra jobb i dag. Svaret fra sjefen var et rimelig surt "Javel... Får vel bare ligge hjemme å kose deg du da!" Og ene kollegaen (sjefens wannabe "høyre hånd") sendte meg melding både klokken 10.30 og 13.30 med "Du er vel bra igjen nå tenker jeg? Tar vel ikke så lang tid å bli frisk? Du kommer i morga håper jeg?!" Ærlig talt altså, det er da vel menneskelig å bli syk!
Useriøst sv dem!! Selv om de føler det sånn er det ikke slik man sier!

Det er jo fullstendig uhørt å få sånn respons!

Jeg jobber som daglig leder (i permisjon nå da), og er den som får telefon eller sms fra ansatte som er syke/har syke barn. Mitt svar er alltid noe ala "Huff da, hold deg hjemme du, dette ordner vi. God bedring!" Og dersom jeg ikke har hørt noe mer fra dem utpå kveldinga, så tar jeg kontakt og spør om de regner med å være borte dagen etterpå også, for da må jeg få noen til å steppe inn på vakta deres. Jeg har ingenting med å vite hvorfor de er borte, selv om de fleste sier det uoppfordret, og jeg har ingen rett til å betvile deres sykdom eller bli sur. Kan ikke annet enn å ønske dem snarlig bedring, og gjøre så godt jeg kan for å få dekket opp vaktene deres. Enkelt og greit!

Vi er ganske heldige lol, Til sjefen; Hei føler meg ikke bra i dag. Sjefen ; stikk opp til brua, og snakk med L.R. L.R: Så du er syk Hvordan syk? Jeg; Skal ikke du finne ut av det? *smile trøtt* L.R Humor? Jeg Alltid! Jeg har feber og som du ser blank i øynene og svetter no sinsykt..." L.R; Feber? Her ta tempen...." jeg ; 38,9...! L.R; Du jobber med mat? Jeg; ser slik ut! (uniformen min er jo kokeklær) L.R: Den er grei du er syk dra hjem, men si i fra til sjefen din... Jeg ;Ja! Sjefen min; Ja du ser syk ut, kom deg ut og god bedring, husk du har tre dagers karantene, ta med deg papirene på land! Jeg hade!

Omtrent slik funker det hos oss, jobber på båt, fint med lege som kan skrive ut sykemelding til deg der og da slipper utgifter!

Back
Topp