Hvordan reagerer sjefen når du sier du er syk?

Venessiela

Forumet er livet
VIP
Himmelbarn
Maiblomstene 2017
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Syk og hjemme fra jobb i dag. Svaret fra sjefen var et rimelig surt "Javel... Får vel bare ligge hjemme å kose deg du da!" Og ene kollegaen (sjefens wannabe "høyre hånd") sendte meg melding både klokken 10.30 og 13.30 med "Du er vel bra igjen nå tenker jeg? Tar vel ikke så lang tid å bli frisk? Du kommer i morga håper jeg?!" Ærlig talt altså, det er da vel menneskelig å bli syk!

Huff!!
Sånt er fælt!!
Min forrige sjef var litt sånn...

Nåværende sjef er genial :-D
Både når det gjelder meg og ungene.

Spent på hvordan den nye sjefen fra nyttår er...

Du bør si fra at det der er helt uakseptabelt!

Min sier bare god bedring
Litt redd for å si noe. Arbeidskontrakten min går ut denne måneden og det er meningen det skal skrives ny for 1 år i neste uke. Men jeg kan jo virkelig ikke kontrollere når jeg blir syk..

Syk og hjemme fra jobb i dag. Svaret fra sjefen var et rimelig surt "Javel... Får vel bare ligge hjemme å kose deg du da!" Og ene kollegaen (sjefens wannabe "høyre hånd") sendte meg melding både klokken 10.30 og 13.30 med "Du er vel bra igjen nå tenker jeg? Tar vel ikke så lang tid å bli frisk? Du kommer i morga håper jeg?!" Ærlig talt altså, det er da vel menneskelig å bli syk!
Nå har jeg brukt så lang tid på å finne ut hva jeg skal skrive. Jeg er helt sjokkert! Har ikke ord! Er du syk så er du syk. Du blir da ihvertfall ikke bedre av at folk maser om at du burde være frisk igjen nå. Det er da mange måter å være syk på, og det tar den tiden som trengs for å bli frisk. Hun burde fått en passe fin melding neste gang hun er syk selv. Vi er da mennesker og noen har tydeligvis ikke folkeskikk!

Selv pleier sjefen min å si noe sånn som "åh, det var dumt. God bedring da". Men så hører jeg på hele tonefallet at hun er oppgitt og gjerne irritert.

Jeg legger bare igjen beskjed på telefonsvareren, så får ingen reaksjon :p har heller ikke fått noen reaksjoner i ettertid :)

Syns det er så unødvendig å komme med kommentarer, og det burde enhver sjef holde seg for god til! Snakk om å lage dårlig arbeidsmiljø..

Nå har jeg brukt så lang tid på å finne ut hva jeg skal skrive. Jeg er helt sjokkert! Har ikke ord! Er du syk så er du syk. Du blir da ihvertfall ikke bedre av at folk maser om at du burde være frisk igjen nå. Det er da mange måter å være syk på, og det tar den tiden som trengs for å bli frisk. Hun burde fått en passe fin melding neste gang hun er syk selv. Vi er da mennesker og noen har tydeligvis ikke folkeskikk!

Selv pleier sjefen min å si noe sånn som "åh, det var dumt. God bedring da". Men så hører jeg på hele tonefallet at hun er oppgitt og gjerne irritert.
Hun har selv vært sykemeldt 4 måneder nylig, så skulle jo tro hun hadde litt forståelse, men nei...

Får "god bedring" og et spm om det blir mange dager, men da bare for å avklare behov for at andre gjør oppgavene mine eller om de kan vente til jeg er tilbake

Huff, det er ikke greit når sjefene uttrykker seg slik. Og det er vel egentlig ikke korrekt av dem å gjøre heller?
Har hatt en sjef som var i samme kategori, og gav skikkelig dårlig samvittighet for at en var syk. Som om at jeg ikke pleier å ha det nok fra før av når jeg er syk, da jeg vet det går utover bemanning og pasienter.

Nå har jeg heldigvis en fantastisk sjef og noen fantastiske kollegaer som virkelig jobber for at hverandre ikke skal ha dårlig samvittighet ved sykdom. Det er ikke akkurat som at en ønsker å ligge hjemme i sengen og føle seg helt forferdelig..

Litt kinkig situasjon du er i når arb. kontrakten går ut og skal fornyes. Ville hverfall sagt i fra etter at ny kontrakt er skrevet under. Og hadde nok prøvd å funnet en annen jobb med en annen sjef, da det ikke er noe godt å måtte forholde seg til slike mennesker synes jeg da..

Lykke til ! OG masse god bedring!

Hun har selv vært sykemeldt 4 måneder nylig, så skulle jo tro hun hadde litt forståelse, men nei...
Hah.. hadde det ikke vært for den arbeidskontrakten neste uke burde du lett ha skrevet "er ikke frisk enda dessverre, får bare håpe det ikke tar 4 mnd som det gjorde for deg". Det hadde nok truffet noen nerver.

Dette er voksne mennesker; man burde skjønne at man ikke kommenterer at andre er syke på den måten. Og en sjef... hun burde ihvertfall vite bedre!

Har ikke måtte ringe noen av sjefene mine enda, men har hvert tilstede når andre har måtte ringe sjefene og begge to er utrolig empatiske og opplevd at de nærmest skysser de ut døra som av en eller annen grunn burde være andre steder. Utrolig glad jeg har slike sjefer.

Har hatt en ganske elendig sjef og endte opp med at jeg fikk en elendig arbeidsmoral!

På mine jobber har vi måtte ringe, sms er ikke godkjent. Har fått "God bedring", og spørsmål om man tror det er langvarig.

Jeg hadde ikke blitt værende lenge på den arbeidsplassen med mindre jeg ikke hadde noe annet valg. For noen idioter!!

Her ringer eller sender sjefen melding og ønsker meg god bedring. Aldri noen sure miner...

Makan til uakseptabel oppførsel!!:rolleyes:
Min sjef oppfører seg heldigvis fint..
God bedring:)

Jeg hadde ikke blitt værende lenge på den arbeidsplassen med mindre jeg ikke hadde noe annet valg. For noen idioter!!

Her ringer eller sender sjefen melding og ønsker meg god bedring. Aldri noen sure miner...
Det er utrolig kjipt at sjefen og en kollega er slik, men samtidig så elsker jeg selve jobben

What The hell :/ så frekt!!!!!!!
Sjefen min er grei, men kollegaene mine har lagt meg for hat pga barnas sykdom og mitt fravær.. Syns det er helt forferderlig :(

- Så ofte syk du er da! Med en irritert stemme.
Og jeg som påpeker at jeg hsr kun vært hjemme noen få dager pga syke barn. Får den samme om barna er syke. Skulle tro sjefa visste bedre som er alenemor til 5 barn og har hatt sin dose med sykdom liksom.

Jeg gruer meg i hel til å si: Jeg kan ikke komme i dag fordi jeg/barna er syke...

Og jeg syns ikke det er rettferdig en plass at man skal grue seg til å ringe. Man kan ikke kontrollere når man er syk eller barna er syke. Sånt skjer jo bare.

Back
Topp