Hvordan oppdaget dere MA?

Takk for svar jenter! ❤️
Litt brunt på papiret og blod i slimet i går. Ikke noe i dag. Kjenner jeg er litt redd for at det kan være MA eller starten på en SA, bare det at kroppen ikke får satt i gang. Jeg har jo ikke like mye eller sterke symptomer lengre heller, men det kan jo variere. Vel - får vite på onsdag når jeg er på tidlig ultralyd, så får prøve å tenke positivt frem til da ☺️
Hvordan gikk det i dag? Krysser fingrene for deg!
 
Vi fikk den vonde beskjeden i dag om MA. Skulle vært 12+1, men vi kunne se to fostre som sluttet å utvikle seg i uke 6. Jeg har vært utrolig dårlig, kasta opp og fått i meg lite mat. Gått ned 6 kilo. Den siste uka har kvalmen roa seg.

Så jeg begynte å spy og bli ordentlig dårlig på den tiden fostrene sluttet å vokse. Føles sinnsykt bortkasta å ligge så dårlig i flere uker for ingenting.
 
Helt tilfeldig på ultralyd begge gangene. Hadde ikke mistet noen av symptomene.
 
Jeg hadde graviditetssymptomer (ømme åupper, men mindre kvalme de siste ukene), men fikk plutselig en veldig liten blødning etter samleie i uke 10. Dro til lege som beroliget med at det var veldig vanlig. Var deretter på første svangerskapskontroll i uke 11 + 0. Hadde da vært på trening før kontrollen, og hadde noe brun utflod. Lege sa at det var litt blod i urinen, men ingenting å bekymre seg for. Dro på tidlig ultralyd dagen etter (11 +1), og fikk da den overraskende beskjeden om at fosteret hadde sluttet å vokse rundt uke 6.
 
Fikk blodtrykksfall, så jeg måtte legge meg. Våkna neste morgen med blod i trusa. Etter det mistet jeg symptomene helt. Sjekke hvilepulsen som da hadde falt veldig. Da jeg kontakta legen min booket hun meg en tul etter 2 uker å trodde ikke det var noe galt. Neste gang skal jeg stå på mitt å nekte å gå ut av kontoret hennes før jeg får en time på sykehuset med en gang.
 
Hadde en litt dårlig magefølelse, så tok en tidlig ultralyd når jeg var 8+5. Der ble det oppdaget ingen hjerte aktivitet og at det hadde sluttet å vokse i uke 6+1 :(

Hadde ingen forvarsler utenom at kvalmen og trøttheten hadde blitt mindre i dagene før det ble oppdaget.
 
Back
Topp