Hvordan oppdaget dere MA?

Barnehagelæreren

Glad i forumet
Maiblomstene 2020
Junilykke 2020 ♡
Hei, alle sammen! Jeg har noen tanker og spørsmål❤️

Jeg har tidligere i 2014 mistet i SA to ganger (i uke 6 og 7). Har ett velykket svangerskap bak meg, og ei fantastisk jente på 4 år ☺️
Nå er jeg gravid igjen - og er i dag 7+4.
Har i de siste ukene mistet ømme-pupper. Har også en del mensmurringer, og har også ved tre anledninger oppdaget lyselyselyyyserosa utflod på papiret ved do besøk. Er fortsatt kvalm. Jeg spør - fordi jeg er interessert i å høre om andres opplevelse ved MA. Jeg er klar over at symptomer kan komme og gå, også vet jeg også at selv om man har bittelitt blod igjennom graviditeten, så kan det gå helt fint. Samtidig som jeg vet at det kan gå bra, er jeg også realistisk. Skal på TUL på onsdag, og er veldig spent.

Så til mine spørsmål:

1. Hvordan utartet MA seg for akkurat deg? Merka du det på forhånd eller kom det som ett sjokk på ultralyd?
2. Hvilken uke merket du det?
3. Hvordan var symptomer på forhånd/underveis/etterpå?

Tusen takk for alle svar. Er ikke ute etter å skremme meg, men som sagt: er realistisk, samtidig håpefull☺️
 
Nå har det tatt seg opp til friskt blod, og mensmurringer. 7+4 i dag ❤️
 
Huff, håper det er en uskyldig blødning .. men forstår du frykter en sa..

Ved min ma, fikk j blødning 4+1.. tilnærmet normal mens. Men sterkere test. Stigende blodprøver. Litt blødning igjen 7+1, så flere blodprøver ultralyd og endelig medisinsk abort fra 7+5..
 
Hei, alle sammen! Jeg har noen tanker og spørsmål❤️

Jeg har tidligere i 2014 mistet i SA to ganger (i uke 6 og 7). Har ett velykket svangerskap bak meg, og ei fantastisk jente på 4 år ☺️
Nå er jeg gravid igjen - og er i dag 7+4.
Har i de siste ukene mistet ømme-pupper. Har også en del mensmurringer, og har også ved tre anledninger oppdaget lyselyselyyyserosa utflod på papiret ved do besøk. Er fortsatt kvalm. Jeg spør - fordi jeg er interessert i å høre om andres opplevelse ved MA. Jeg er klar over at symptomer kan komme og gå, også vet jeg også at selv om man har bittelitt blod igjennom graviditeten, så kan det gå helt fint. Samtidig som jeg vet at det kan gå bra, er jeg også realistisk. Skal på TUL på onsdag, og er veldig spent.

Så til mine spørsmål:

1. Hvordan utartet MA seg for akkurat deg? Merka du det på forhånd eller kom det som ett sjokk på ultralyd?
2. Hvilken uke merket du det?
3. Hvordan var symptomer på forhånd/underveis/etterpå?

Tusen takk for alle svar. Er ikke ute etter å skremme meg, men som sagt: er realistisk, samtidig håpefull☺️

Merker MA i uke 13 etter egne beregninger (uke 15 etter menstermin) etter at jeg hadde blødd svakt lysebrunt og mørkebrunt blod i 3-4 dager. Det var små mengder og "alle" sa at litt blod i svangerskapet var normalt, mem jeg hadde en utrolig dårlig magefølelse. Fikk stadfestet det på UL, og aborterte spontant samme dag.

Hadde hatt samme symptomer hele svangerskapet, men litt mer kvalme tidligere. Hadde sterkere symptomer i senere svangerskap, men ser at folk opplever utrolig forskjellig hvorvidt de har symptomer eller ikke i svangerskap som ikke går bra.
 
Håper det går bra for deg:Heartred

jeg hadde alle gravidsymptomene hele veien, men da jeg var 9+4 kom det litt rosa slim på papiret, deretter hadde jeg litt brunlig utflod. Fikk ultralyd og viste seg at spiren hadde sluttet å vokse en gang i uke 6:(
 
Håper det går bra for seg ❤

Hos meg startet det med brunlig spotting da jeg var i uke 13. Var hos lege ett par dager etter og hun prøvde å berolige meg med doppler selv om hun sa at det ikke betydde noe da hun ikke fant hjertelyd. Hadde TUL 4 dager senere, og da ble det oppdaget at utviklingen hadde stoppet i uke 9, bare ett par dager etter at jeg hadde sett liv på TUL.

Symptomene forsvant egentlig litt i uke 9 også, men trodde det var normalt ettersom mange opplever det rundt den tida.
 
Hei.
Jeg hadde sterke graviditetssymptomer frem til uke 8. Hadde så kraftig bekkenløsning, små uggen og ømme bryster. Mistet symptomene i uke 8. Begynte å tenke på MA men trodde ikke det ville skje meg, har to fra før og ikke opplevd noe sa eller ma før. Hadde mistanke og googlet mye om det men roet meg ned med at alt var fint. Hadde jo ingen blødninger. Kontroll hos lege i uke 11 (han har ul), der så han at fosteret var dødt :(

Håper alt er fint med deg og at blødningene er helt uskyldige. For dette unner jeg ingen
 
Takk for svar, jenter ❤️
Blødde i går på formiddagen. Fra 0930 tiden og frem til 13-14. Kun på papiret. Så stoppet det. Begynte igjen å blø litt i går kveld. Mensmurringer sammen med blødningene. La meg i stor truse og bind på en håndduk i natt, men har ikke kommer noe smerter eller blødninger i natt. Har fortsatt litt ømme pupper. Skal på ultralyd på onsdagen så får iallefall vite da ☺️
 
Vi oppdaget MA på TUL i uke 8. Fikk først sjokkbeskjeden om at det var to foster, men etter en stille pause sa hun at de var alt for små og at de hadde sluttet å utvikle seg rundt uke 5-6. Jeg hadde knapt hørt om MA og hadde ikke tenkt tanken før dette. Ingen smerter blødninger eller endringer...

Jeg hadde ikke rukket å få andre symptomer enn sliten, og det var jeg helt til en ukes tid etter de ble fjernet.
 
Ma1 skjedde i uke 16. Jeg våknet en dag og hadde ikke tisset om natten, spiste masse til frokost.. og fant ikke hjertelyden som jeg hadde hørt dagen før..
Ma2 skjedde på omtrent samme måte, men i uke 12/13. Fant ikke hjertelyden som jeg hadde hørt tidligere.
Med begge hadde jeg hatt ul og bekreftet liv både en og to ganger.
 
Begynte med brunt blod i uke 11, dagen etter mye friskt blod. Hadde hele dagen hatt veldig vondt i korsryggen.
Ble konstantert MA på ultralyd. Fosteret var 8 uker.
 
Ante ingen ting før UL i uke 8. Det ble fosteret målt til ca 5 uker.
Ingen blødning, var kvalm og uggen som vanlig er når man er gravid.
Gyn mente jeg kunne være kortere på vei men jeg visste at det ikke stemte..

Lykke til ❤️
 
Ante ingen ting før UL på dagen 12+0. Da var fosteret dødt, målt til 10+5 eller noe deromkring. Hadde ikke merket noen endringer i symptomer, husker bare jeg hadde sterke smerter i magen en periode som kanskje hadde noe med det å gjøre, kanskje ikke. Ingen blødninger eller noe.
 
Takk for svar jenter! ❤️
Litt brunt på papiret og blod i slimet i går. Ikke noe i dag. Kjenner jeg er litt redd for at det kan være MA eller starten på en SA, bare det at kroppen ikke får satt i gang. Jeg har jo ikke like mye eller sterke symptomer lengre heller, men det kan jo variere. Vel - får vite på onsdag når jeg er på tidlig ultralyd, så får prøve å tenke positivt frem til da ☺️
 
Jeg hadde absolutt ingen anelse. Hadde masse symtomber. Da jeg skulle på TUL så gledet vi oss bare. Ingen bekymringer overhode, siden jeg hadde så mange symptomer.. Kom som et stort sjokk da vi fant det ut. Håper jeg aldri opplever det igjen..!

Lykke til ❤️
 
Jeg hadde ingen symptomer. Har ikke hatt det i mine 2 andre svangerskap heller. Men fikk vondt etter sex på en søndag. Fikk bare en følelse av at noe ikke var i orden. Bestilte ul til torsdagen etter. Da var babyen død. Hadde dødd dagen før. Så etter at jeg fikk følelsen av at noe var gale. Ingen blod. Ingen andre smerter. Bare skikkelig utslitt. krysser fingrene for at alt er innordne hos deg.
 
Back
Topp