Hvordan ligger babyen i magen deres?

Hok

Blir kjent med forumet
Kjenner dere spark/bevegelser som indikerer hvordan babyen ligger i magen? Eller har jordmor/lege fortalt hvordan babyen ligger.

Hodet ned og ryggen mot venstre her, føler det er bevegelser på begge sidene så synes det er vanskelig å vite selv, men er sånn hun har lagt på ul og hos jm[emoji4]

Jm og lege sier hodeleie:) men han flytter seg fra høyre til venstre hele tida.

Hodet ned, og i går hos jm lå hen med ryggen til venstre. Tror ryggen er til høyre i dag, tror lille flytter seg stadig. Rompa stiller stadig ut oppe på magen og da må jeg strekke meg litt

Kjenner stikninger nedover og ryggen er ofte på venstre side. Men kjenner også aktivitet veldig langt på venstre side, så vet ikke helt! Spent på hva jm sier i neste uke.

Alle gangene jeg har vært på hos jordmor eller gynekolog den siste tiden, så har hodet vært nede og ryggen til venstre. Kjenner mye hender og føtter på høyre side av magen :) Men det kan godt hende at babyen turner rundt alle veier uten at jeg får det med meg:D

I går hos jordmor så var hun med hodet ned og ryggen mot min høyre side. Men i dag så kjente jeg hikkingen rett under puppene i stede for nede på.høyresiden.

Da førstefødte ble tatt med keisersnitt etter et uoppdaget seteleie sist, så tør ikke jordmor å si med sikkerhet hvordan frøkna ligger denne gangen. Jordmor er redd for å ta feil igjen! Vi skal på ultralyd på mandag, da er vi 36+0, for å sjekke leie. Jeg klarer heller ikke kjenne selv hvordan hun ligger.

Ligger med hode ned, å ryggen mot høyre side.
Er venstre side jeg kjenner spark og sånn.
Men ikke godt å vite, hode var bevegelig på sist kontroll, kan jo sikkert snu seg igjen? :)

Hodeleie godt nedi bekkenet :) kan kjenne at hun «borrer» seg nedover innimellom. Så det på UL i går og at hun lå med hodet ned i bekkenet.

Last edited:
Hodet ned, men ikke festa. Svinger litt med hvor hun sparker, men oftest mot høyre.

Hodet ned og ryggen mot venstre. Jeg får noen salige spark mot ribbeina på høyre side om jeg skulle være frekk nok til å bøye meg fremover når jeg sitter :joyful:

Back
Topp