Hvordan ligger babyen din?

Hvordan kjenner dere nøyaktig hvordan baby ligger? Førstegangs her...

Jeg merker mye bevegelser nederst i magen, rett over symfysen. Har morkaken foran på magen, så har egentlig tenkt at det er derfor jeg kjenner mest nede. Kjenner litt oppover mot venstre side også, spesielt når han åler seg rundt der inne. Har lurt på om at han ligger i sete (gjorde det på OUL), siden jeg kjenner mest nede? Tenker i alle fall at det kanskje er enklere å kjenne spark fra bein enn slag fra armene.

Har ikke peiling... Hehe.
Jordmor/lege vil kjenne etter fremover og notere ned, så forteller de deg :) Jeg syns heller ikke det var lett før, og kjenner mest forskjell på hode/rumpe når det sparkes et annet sted.
 
Han ligger med hodet ned i bekkenet, med ansiktet vendt mot min høyre side og rompa mot venstre side. Og så ligger han å sparker mot høyre ribbein. Var på ul i går, og jordmoren mente på at han nok ikke kom til å snu seg igjen nå, siden han var såpass stor
;)
 
Hodeleie, med ryggen mot min venstre. Ligget sånn siden uke 24 omtrent, viser ikke tegn til å flytte på seg.
 
Har vært lenge i tverrleie, men for ca 2 uker siden da jeg var hos legen satt han i seteleie. Det føles enda ut som da jeg var hos legen når han sparker. Jeg er litt bekymret for at han blir der da han begynner å bli såpass stor nå at han må se til å snu seg før fødsel. Jeg er lita og babyen er stor fra før så jeg føder ikke i seteleie. Da blir det keisersnitt.
 
Har vært lenge i tverrleie, men for ca 2 uker siden da jeg var hos legen satt han i seteleie. Det føles enda ut som da jeg var hos legen når han sparker. Jeg er litt bekymret for at han blir der da han begynner å bli såpass stor nå at han må se til å snu seg før fødsel. Jeg er lita og babyen er stor fra før så jeg føder ikke i seteleie. Da blir det keisersnitt.

Er det legen som har sagt du er for liten for å føde i sete? Har du fått målinger og slikt liksom :)
 
Har vært lenge i tverrleie, men for ca 2 uker siden da jeg var hos legen satt han i seteleie. Det føles enda ut som da jeg var hos legen når han sparker. Jeg er litt bekymret for at han blir der da han begynner å bli såpass stor nå at han må se til å snu seg før fødsel. Jeg er lita og babyen er stor fra før så jeg føder ikke i seteleie. Da blir det keisersnitt.
Babyen til venninnen min lå i tverrleie helt fram til dagen før termin ca :D så de kan heldigvis snu seg ganske lenge :)
 
Er det legen som har sagt du er for liten for å føde i sete? Har du fått målinger og slikt liksom :)

Nei er noe jeg vet. Min forrige sønn var 38 cm omkrets på hodet og nesten 4kg. Jeg er 158 lang og veier normalt rundt 59 kg. Blir nok vurdert av lege i det tilfelle.
 
Nei er noe jeg vet. Min forrige sønn var 38 cm omkrets på hodet og nesten 4kg. Jeg er 158 lang og veier normalt rundt 59 kg. Blir nok vurdert av lege i det tilfelle.

Ja det skal vel bli vurdert av lege :) men bare hugs at hodet stort sett er verre å få ut enn rumpa så setefødsel treng ikkje vere verre enn vanlig fødsel sjølv om du er lita :happy: bare sånn til info, kan jo vere verdt å vurdere naturlig fødsel likevel, om legane gir grønt lys :D
 
På ul har han ligget med hodet ned en stund, men jeg aner ikke. Kjenner av og til noe hardt på høyreside av magen, så regner med det er rygg/rumpe, men skjønner ingenting av det. Kanskje det er for mye magefett hos meg til at jeg klarer kjenne noe mer av ham. Skjønte ikke forrige svangerskap heller hvordan han lå.
 
Han ligger med hodet ned, men sannsynligvis i stjernekikkerposisjon. Håper han ikke har tenkt å ligge sånn ved fødsel :bag: Han lå sånn på UL for fem uker siden og på jordmorkontroll for en uke siden, så jeg er veldig spent på UL på torsdag. Jordmor sa han sannsynligvis har ryggen inn mot min rygg litt vinklet mot min venstre. Kjenner aller mest spark mot høyre, men kjenner også rumpa på høyre side stadig vekk. Så han varierer nok, evt ligger sånn at han lett kan sparke både hit og dit :p
 
I dag har vi fått sett baby på ul. Han ligger med hodet ned, og ryggen utover mot min venstre side. Rumpa godt oppe i livmora. Gøy å se han igjen! :)
 
Her ligger hun med hodet godt plantet i bekkenet allerede i følge jordmor, og ribbeina på min høyre side har fått kjørt seg den siste måneden. :wtf:
 
Håper tv1 legger seg i hodeleie snart igjen! AKK nå ligger hu med rompa ved livmorhalsen og tv2 i tverrleie ;p
 
Høres bra ut men vet ikke om jeg tør å ta den risikoen det er ved setefødselo_O

Setefødsel er ikkje fult så risikabelt som folk skal ha det til, spørs på sjukehuset du føder på :) Haukeland for eksempel har over 90 % "suksessrate" på setefødsler, mens Voss lar deg ikkje prøve ein gong pga manglende kompetanse. Så det bør alltid vurderes sammen med lege, men keisersnitt har jo like mange risikoer sånn sett :) bare til info, om ein velger keisersnitt er det heilt greit, men veldig mange er feilinformert pga negative forum og liknande så er dumt å gå glipp av ein fødsel pga skrekk historier :(
 
Her ligger babyen i tverrleie, er 29+0 i morgen og håper virkelig han bestemmer seg for å snu seg snart for kan ikke si at det er spesielt behagelig om dagen.
 
Han ligger med rumpa / føttene ned og sparker i blæra mi o_O uke 32 i morgen og håper han har vett til å snu seg riktig vei snart..
 
Da har min lille pøbel gått fra tverrleie til seteleie med beina rett opp mot hodet :knegg: for en måte å ligge på lille venn :love017 det kan da ikke være behagelig
Vår på vekstkontroll i dag (ultralyd) og da så man det helt tydelig. De gjør noen rare ting disse søte små :)
 
Han er litt overalt, men favorittplassen er å strutte med rompe/rygg ut på høyre siden av magen :joyful:
 
Back
Topp