Hvordan ligger babyen din?

Aicelain

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
Oktoberlykke 2019
Dere som vet, hvordan ligger babyen din :)? Varrierer det, eller er den "alltid" tværr, med hodet opp eller hodet ned?

Jeg er snart i uke 31, og han ligger alltid tverrleie. På hver eneste kontroll har han vært slik. Blir spennende å se fremover om han fortsetter på tversj, eller om han bestemmer seg for hodet opp eller ned?
 
Han ligger stort sett alltid med hodet ned på høyre side, rumpa opp og beina ned på venstre side. Kan kjenne ryggen hans veldig ofte :)
 
Her har den ene ligger i tverrleie lenge og ligger sån enda, tv1 har ligget i hodeleie men ligger nå i seteleie/tverrleie hvertfall sist:) får se på kontrollen i morra hvordan det ligger Ann da :p
 
På vekstkontrollen forrige uke så lå lillegutt med hodet ned bekkenet og rumpen litt mot ene eller andre siden. Om han ligger sånn hele tiden er en annen sak (forferdelig mye romstering der inni ofte), men på alle ul så langt har han hatt hodet ned eller delvis på tvers.
 
Kjenner at hun turner mye fortsatt, men tror at hun ofte har hodet ned mot blære/høyre nederst, og rumpa er ofte oppe i ribbeina og tøyser. Men så blir jeg også mye «kilt» på begge sidene av magen, så hun spreller bra inni der, har vel god plass siden to andre har utvidet dette bassenget før henne :hilarious:
 
Hun ligger med hodet ned i bekkenet. Men varierer hvor beina og rumpen er. Men på kvelden ligger hun nesten bare med beina på venstre side.
 
Det kjennes som han flytter seg rundt gang på gang i løpet av dagen. Tror ikke han har noen favorittstilling enda :p
 
Varierer. Oftest hodeleie og/eller tverrleie.
 
Hun er liker seg godt i seteleie så håper hun endret mening snart og snur seg. Men har heldigvis god tid enda til det.
 
Hvordan kjenner dere nøyaktig hvordan baby ligger? Førstegangs her...

Jeg merker mye bevegelser nederst i magen, rett over symfysen. Har morkaken foran på magen, så har egentlig tenkt at det er derfor jeg kjenner mest nede. Kjenner litt oppover mot venstre side også, spesielt når han åler seg rundt der inne. Har lurt på om at han ligger i sete (gjorde det på OUL), siden jeg kjenner mest nede? Tenker i alle fall at det kanskje er enklere å kjenne spark fra bein enn slag fra armene.

Har ikke peiling... Hehe.
 
Her ligg ho stort sett i seteleie, men tar eit par saltoar i løpet av dagen av og til :joyful: Dei har god tid til å snu seg enda, og dei aller aller fleste snur seg når dei er klare for det :happy: Eg fødte i sete sist og kjenner at det gjer meg ingen ting om ho ikkje snur seg og det blir enda ein setefødsel :D
 
Her sitter hun så fint i magen :rolleyes:
Født i sete før så de sa at det var store sjanser for at det kunne skje igjen :nailbiting:
 
I dag ligger baby i hodeleie med føtter til min høyre siden, men turner fremdeles og liker seg godt i tverrleie.. med ryggen mot magen ofte:)
 
Hun ligger med hodet ned :) Jordmor kjente det når jeg var der for to uker siden og på UL forrige uke lå hun også sånn. Da gikk det et lys opp for meg mtp bevegelser osv, lettere å tolke/forstå. Hun ligger nok ned hele tiden, men vrir seg innimellom slik at rumpa/ryggen lager en skikkelig bul på magen. Synes ikke at jeg kjenner tegn til at hun snur seg opp/ned men jeg er jo ikke helt sikker :bored:
 
Her
Hvordan kjenner dere nøyaktig hvordan baby ligger? Førstegangs her...

Jeg merker mye bevegelser nederst i magen, rett over symfysen. Har morkaken foran på magen, så har egentlig tenkt at det er derfor jeg kjenner mest nede. Kjenner litt oppover mot venstre side også, spesielt når han åler seg rundt der inne. Har lurt på om at han ligger i sete (gjorde det på OUL), siden jeg kjenner mest nede? Tenker i alle fall at det kanskje er enklere å kjenne spark fra bein enn slag fra armene.

Har ikke peiling... Hehe.

Jeg kjenner ikke forskjell på noen kroppsdeler jeg, gjorde det ikke sist heller. Ikke satt meg veldig inn i det heller, altså.. Så vet bare hvordan hun lå på UL :p
 
Hun har ligget i tverrleie hele tiden, gjerne laaaangt nede. Men mistenker at hun ligger med hodet ned nå, så blir spennende på neste kontroll :)
 
Hodet har ligget ned lenge. Stjernekikkerposisjon både hos jordmor for et par dager siden og på UL for fire uker siden da, så er litt spent på det der :bag:
 
Jeg var sikker på at han lå med hode ned, men på ul hos legen i går lå han med rompa ned. Så feil kan man ta så jeg klarer ikke å vite hva som er opp ned på han.
 
Hvordan kjenner dere nøyaktig hvordan baby ligger? Førstegangs her...

Jeg merker mye bevegelser nederst i magen, rett over symfysen. Har morkaken foran på magen, så har egentlig tenkt at det er derfor jeg kjenner mest nede. Kjenner litt oppover mot venstre side også, spesielt når han åler seg rundt der inne. Har lurt på om at han ligger i sete (gjorde det på OUL), siden jeg kjenner mest nede? Tenker i alle fall at det kanskje er enklere å kjenne spark fra bein enn slag fra armene.

Har ikke peiling... Hehe.
Jeg vet det pga ultralyder jeg har vært på. Da ble det litt lettere å forstå hva som er hva ellers hadde jeg nok hatt null peiling.
 
Her veksles det mellom hodet ned og tverrleie :) på ul på tirsdag lå hun med hodet ned, men legen lo og sa det sikkert forandret seg mye da jeg har mye fostervann. Hun vil aldri få festet hodet, så de følger heller med på henne og dytter henne rett når de tar vannet :)
 
Back
Topp